Vandring fra gård til gård

Hei dere fine!

I dag har vært en kald, men fin dag. Her om dagen ringte mormor meg for å spørre om jeg ville lage noen makroner til Villsau gården i Sandefjord. Det ville jeg så klart! Det er vist et “arrangement” som heter “vandring fra gård til gård” som altså var i dag. Det går ut på, overraskende nok, å gå fra gård til gård. Gårdene ligger et steinkast unna der mamma bor, så hun, søsteren min, hundene og jeg gikk like gjerne bortom. Vi leverte så klart makronene, og mamma ringte nettopp for å fortelle at nesten alle ble solgt! Det er jo litt gøy.Dette var en veldig fin og koselig opplevelse som faktisk ga litt julestemning. Jeg hadde kanskje kledd meg litt bedre dersom jeg visste at vi skulle være ute i flere timer, men ellers var dette en topp dag.

Det var masse hjemmelaget bakst som man kunne kjøpe. De selger også garn, strikkede plagg, tøfler, sokker, saueskinn.. Makronene mine ble dessverre ikke like fine som de pleier! 🙁 Det er jo typisk når de skulle bli solgt.. Dersom gården holder åpent til helgen har jeg sagt at jeg kan bake igjen, og da skal jeg bruke et annen mel slik at jeg vet at de blir ordentlig fine. Smaken var det ingenting å si på, for de er utrolig gode!En av de andre gårdene heter Nalums gårdsbutikk. Der selger de masse grønnsaker som de dyrker selv på jordene i nærområdet. Her har søsteren min og jeg gått flere ganger som barn for å kjøpe grønnsaker og jordbær. Det er veldig koselig å handle på slike steder, så det tror jeg at jeg hadde gjort dersom vi hadde bodd i sfj.Mamma lagde chili marmelade med chili fra egen hage. Alle disse glassene ble solgt!

Se på Hugo da! Han er jo bare verdens skjønneste♥ Han er en ordentlig godklump.

En liten fun fact – Vi har faktisk bodd på Villsau gården i et års tid. Vi bodde der sammen med mamma da vi var små, før mamma kjøpte huset hun bor i nå. Det var gøy å se plassen igjen, og tenke på at vi lekte der da vi var barn. Vi har flere bilder av oss fra denne tiden. Blant annet et fra at vi satt foran låvedøren på bildet under.For en fin dag! Jeg har kost meg så masse♥ Jeg elsker å bruke tiden min sammen med mamma, søsteren min, mormor og hundene. De er aller, aller best♥Nå sitter F og jeg og prøver å finne ut av hva vi skal spise i dag.. Vi er begge sultne, men aner ikke hva vi skal spise. Jeg tror vi ender på å bestille noe, men hva? Jeg hater seriøst det mat greiene i blant. I morgen skal jeg jobbe igjen, og det gleder jeg meg så masse til. Det er så deilig å kunne glede seg til jobb, dere♥ Jeg elsker å stå opp om morgningen, drikke kaffe, ordne meg, dra av gårde, jobbe, dra hjem. Jeg håper at dere har det fint. Vi blogges!♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg