UPDATE – FRI, VIRUS, PERMITTERING

God kveld dere fine♥

Hvordan er det med dere? Vi har nettopp kommet hjem, og det er en veldig rar situasjon vi er i. Vi vet ikke når vi skal om bord igjen, og det kjenner jeg at jeg blir utrolig stresset over. Det var veldig rart å gå i land i dag, og jeg klarer ikke å være like glad som jeg pleier for å skulle være hjemme i 14 dager. For jeg er redd det blir mye lenger enn 14 dager, og det har jeg ikke lyst til. Enn så lenge må vi bare gjøre det beste ut av det, og tenke positivt. Jeg trodde at jeg skulle få et større “sjokk” når vi gikk i land i dag, men det gjorde jeg ikke. Det er mange mennesker ute, butikkene er fulle av varer (bare ikke mel), og solen skinner. Den siste uken om bord har vært veldig spesiell, og veldig stille. Den har bestått av å sprite hendene til gjestene våres og passe på at de ikke har sittet for nærme hverandre. Jeg håper virkelig at jeg skal ut å seile igjen snart, og at denne katastrofen snart er over.Vi er heldigvis friske, enn så lenge. Vi har vært i kontakt med veldig mange mennesker de siste ukene, så vi er veldig utsatt for smitte. Jeg krysser fingrene for at vi ikke kommer til å få noen symptomer, men det forundrer meg ikke dersom vi skulle fått det. Vi får bare holde oss hjemme, og håpe på det beste! Jeg er dog ikke redd for å få det selv, siden de fleste har milde symptomer, men jeg er så klart redd for de som er i faresonen. De kommende dagene skal jeg bare ta det med ro, og egentlig holde meg unna nyhetene. Jeg føler at nyhetene ødelegger litt for det “tar litt av” etter min mening. Jeg mener at store overskrifter som ” NYTT DØDSFALL” osv er unødvendige og det er bare med på å skape panikk og gjøre mennesker urolige. Så – ingen nyheter, bare ro og fred. Vi er flere som ikke har sovet noe godt de siste nettene med tanke på permitteringer og en usikker fremtid, så jeg håper at jeg kan få lande litt nå. Jeg håper at dere alle har det fint. Vi blogges♥

4 kommentarer
    1. Hadde du vært i butikken forrige uke, hadde det nok vært tomt. Folk var mer gærne enn rett før jul liksom. På senteret som Herkules er det nesten 0 follk i følge bilder og de som jobber der. Flere senter i Skien har kortere åpningstid og Arkaden og Lietorvet stenger flere butikker inntil videre og vet ikke engang om de overlever dette. Puber og restauranter er stengt.Skoler og barnehager også. Det meste er stengt, Sykt mange i karantene. De som kommer fra Danmark skal jo i karantene. Hva med dere som jiobber på båten, skal dere? Faktisk litt creepy dette. Ta vare på dere selv!

      1. De som kommer fra Danmark skal i karantene ja, men ikke vi siden vi ikke har vært i land der. Vi har ikke fått noen beskjed om karantene, men så klart skal vi holde oss så mye som mulig hjemme. Vi har ingen planer om å besøke noen, eller dra noen steder. Jeg håper at dette snart går over, for jeg er helt enig i at det er creepy 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg