Uken som gikk

Hei og god morgen dere fine!

Jeg skal faktisk på jobb i dag (det er uvant å skrive det), men det er ikke før litt senere. Jeg syntes det er kjekt med en jobb hvor det er litt variasjon på arbeidstidene, for da har jeg noen dager jeg kan kose meg om morgningene, mens andre dager har jeg hele kvelden hjemme. Jeg jobber jo på et senter, så det stenger 20:00, så jeg vil tro jeg er hjemme rundt 20:30 i kveld. Da skal F og jeg ha kjæreste kveld (som vi har hver dag). Han reiser jo snart ut på sjøen igjen, så jeg må utnytte hvert minutt jeg har med han nå, hehe! Jeg har vondt i magen og jeg savner han allerede, men derfor kjenner jeg det er skikkelig bra at jeg har fått meg en jobb jeg kan gå til. Da har jeg noe å fylle dagene med. Her kommer en oppsummering av uken som gikk:Ukens høydepunkt – Denne uken har vært super fin på mange måter. Det var supert at jeg fikk jobb, det var kjempe koselig i selskap i Sandefjord og skogsturen til F og meg var magisk. Jeg har kost meg sånn!

Ukens nedtur – I farta kommer jeg faktisk ikke på noe spesielt, så det må jo være bra! Generelt var uken veldig rolig og fin. Vi fikk byttet dekk og jeg har fått gjort masse hjemme. Det er jo så klart en nedtur at det er såpass stor smitte rundt om i landet og at det er strenge innstramninger. Ukens negative tanke – Dere aner ikke hvor nervøs og liten jeg ble da jeg fikk tilbud om jobben. Det var så mange blandede følelser! Det er noe jeg har fått for meg de siste årene, at jeg sliter litt når det kommer til det ukjente. Jeg taklet første jobbdag kjempe bra, jeg er utadvendt og sliter ikke sånn sett. Men før jeg vet hva jeg går til er jeg redd..Det var like før jeg valgte å bli hjemme og ikke dukke opp. Det hadde jeg så klart aldri gjort, men dere skjønner greia. I tillegg tenkte jeg mye på om det var dumt med tanke på at jeg allerede får dagpenger etc, men så kom jeg til fornuften.

Ukens positive tanke – Jeg klarte å omstille meg fra ukens negative tanke. Med hjelp fra søsteren min og kjæresten min klarte jeg å tenke positivt på det hele. Det er jo bra å ha jobb, herregud! Tenk så mange som er uten jobb i disse dager, så jeg skal være kjempe takknemlig for at jeg fikk en jobb så raskt. I tillegg så fikk jeg beroliget meg med at jeg kan jo slutte dersom jeg ikke skulle trives. Jeg velger så klart å bli, men tanken på å være låst og må gjøre noe som jeg kanskje ikke trives med liker jeg ikke. Dette skal heldigvis gå veldig bra, for arbeidsplassen er topp!Ukens favoritt låt – Det har ikke vært så mye tid til musikk denne uken, men “Ya Habibi” – Mohamed Ramadan, GIMS har fått kjørt seg til og fra Sandefjord, hehe!

Ukens favoritt matrett – Vi(jeg) har blitt så dårlige på mat igjen.. Neste gang F kommer hjem skal ukens menyen være klar og kjøpt inn. Hva har vi i det hele tatt spist denne uken? Det er ikke det store 🙁 Vi har spist suppe hos mormor, suppe her hjemme og diverse retter hos mamma. Jeg lagde super god indrefilet med asparges, poteter og peppersaus på fredag, det ble vel kanskje ukens favoritt.

Ukens cravings – Makroner.. Nå venter i hvert fall 2-3 uker uten makroner i hus. Når de er i hus, så blir de spist, og da helst av meg. Jeg skal prøve å skjerpe meg på sukker fronten (det sier jeg hver uke).

Ukens mest brukte klesplagg – Den egen strikkede genseren min. Jeg har den på meg atm og jeg elsker den. Den er så behagelig å ha på og den er så fin! Det har blitt min favoritt genser, og det er ekstra gøy at jeg har laget den helt selv.

Mål for uken som kommer – Mindre sukker, mer trening og mer sunn mat. Jeg vil stå opp tidlig, trene eller jobbe, spise sunt, planlegge innlegg, blogge og kjøre på! Jeg føler at jeg er inne i en god flyt nå, så la det fortsette sånn. 

Akkurat nå – Jeg skal straks lage litt frokost, så må jeg begynne å ordne meg til jobb. Jeg lurer på om jeg skal gå bort i dag slik at jeg ikke trenger å betale for parkering. F blir sikkert å kjøre meg bort, men dersom jeg har tid kan jeg like godt gå. Da får jeg brukt beina og får frisk luft. Jeg ønsker dere en kjempe fin start på uken! I dag har mammaen min bursdag, så gratulerer så masse til mammiiii♥ Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg