Tanker på morgenkvisten

God morgen dere fine!

Det er lenge siden jeg har vært oppe så tidlig, men i dag klarte jeg virkelig ikke å sove lenger. Jeg våknet rundt 05:00 og da var det gjort. Tankene kvernet, så det var ingen vits i å prøve å sove lenger. Denne pandemien går skikkelig utover nattesøvnen min, og det virker som at det blir verre og verre. Jeg tenker på alt, alle mulige scenarioer og det gir meg seriøst angst. Jeg er ikke en person som snakker for mye eller for høyt om angst, men jeg kan si at det har utviklet seg mer de siste årene og jeg kjenner på det. Det er vanskelig å sette ord på det, men forrige gang jeg var hos frisøren måtte jeg ta en time out før jeg gikk inn i salongen. Det knøyt seg i magen, jeg var utrolig urolig, stresset og måtte virkelig konsentrere meg om å puste og holde meg i ro. Det er utrolig plagsomt og jeg skulle ønske at jeg kunne forblitt uten. Det er ikke noe som plager meg mye, men spesielt nå kjenner jeg en skikkelig uro og jeg er bekymret. Det har mye med at alt er så usikkert. Jeg er skikkelig redd for å ikke få jobbe, og for å rett og slett miste jobben. Så klart gjør hele situasjonen meg urolig, og jeg ber om at ting normaliserer seg fort. De siste dagene har jeg styrt unna alt av nyheter, men jeg er jo klar over at dette er en katastorfe. Jeg kjenner at jeg trenger rutiner og en plan gjennom dagen for at jeg ikke skal bli gal. Jeg skulle egentlig vært om bord nå, og slik klarer jeg liksom å holde ting gående. Jeg pleier å ha fjorten dager hjemme hvor jeg styrer og ordner, så drar jeg på jobb. Nå har jeg styret og ordnet i snart tre uker, og fremdeles skal jeg være hjemme i mange uker til. Jeg hater når folk sier til meg ” du må nok belage deg på å være hjemme i 6-8 uker til”. Det stikker så å høre det, og jeg vil ikke belage meg på det. Jeg håper så inderlig at ting ordner seg, og det fort. Jeg trives absolutt best i hverdagen hvor det er jobb og rutiner. Dagen i dag startet altså 05:30, og jeg har egentlig ingen planer. Det stresser meg, så jeg har prøvd å skrevet ned en liste over hva jeg skal gjøre i dag. I dag skal jeg vaske vinduene ordentlig ute og inne, så håper jeg at F vil hjelpe meg med å skifte dekk på bilen. Så kan jeg rydde i klesskapet senere i dag. Da vil jeg ha noe å gjøre gjennom hele dagen, og da kjenner jeg på en ro som jeg overhodet ikke har hatt i natt. Jeg pleier egentlig å sove i 8-9 timer, men i natt ble det bare 5. Det kommer jeg sikkert til å merke i løpet av dagen,hehe. Jeg er garantert ikke alene om å kjenne på disse følelsene disse dagene her, så jeg velger å dele hvordan jeg kjenner på det. Jeg må rett og slett lære meg å takle denne hverdagen bedre, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal klare det. Nå må ikke dere tro at jeg er i kjelleren og at ting ikke går bra, for jeg skal ikke klage med å si at jeg sliter og ikke har det noe bra. Jeg er utrolig heldig som i hvert fall har et hus å sove i, mat i kjøleskapet og en mann som jeg er med 24/7. Ikke minst at jeg bor i Norge! Men jeg kjenner et behov for å skrive ned tankene mine, spesielt når det er slik som nå som det faktisk går utover nattesøvnen min. Nå tror jeg at jeg skal koke meg en kopp kaffe, så skal jeg begynne på et nytt puslespill. Jeg håper at dere får en fin dag♥ Vi blogges. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg