Tanker om dagen

Hei dere fine!

Jeg håper at dere har en fin fredag. Jeg har skikkelig søndags følelse egentlig. Vi har ikke gjort annet enn å vært en liten tur på Rusta. Jeg har vasket badene og trengte litt mer rengjørings greier, derfor måtte vi en tur på Rusta. Ellers skjer det ikke så mye. Jeg kjente jeg fikk et lite kick og holdt litt på her hjemme, men nå kjenner jeg at all energien er borte igjen. Men det er egentlig helt greit. Det er jo fredag, og skikkelig dårlig vær! Det regner og blåser skikkelig, så det er liksom ikke så koselig å være ute heller. Jeg skulle ut å gå en tur med Tassen i stad, men jeg kom meg ikke så langt avgårde før han ville snu. Han er ikke så glad i regn, haha! Vi skal ut å gå litt til senere da, så får vi se hvor langt vi kommer da.

I dag er det samlinger rundt om i landet angående rasisme. Hva syntes dere egentlig om det? Jeg syntes rasisme er ufordragelig og helt uaktuelt. Men samtidig så blir jeg veldig skremt med tanke på hvordan demonstrantene holder på i USA. Jeg håper virkelig at det går fredelig for seg her i landet, men at flere får øynene opp for at rasisme ikke er greit. Det er en samling her i Skien også, men det er var kun for inviterte organisasjoner. Så det var ikke ønskelig at andre skulle delta på dette, derfor er ikke vi tilstede. Jeg syntes det er kjempe bra at det er så vanvittig mange som engasjerer seg, som snakker høyt om dette og som demonstrerer. Dette er så viktig!! 

Jeg kjente jeg ble utrolig provosert da jeg så videoen om George Floyd på nyhetene. Fy faen som jeg kjente det da. Frode også. Vi ropte nesten til tv´n, så satt vi igjen med mange spørsmål. Det er så sykt at man kan bli politi ved et kurs som går over ni uker i USA, Det tar jo lengre tid å bli negltekniker!  Jeg blir helt sjokkert og rystet over oppførselen til disse politimennene. Og takk Gud for at de får straffen de fortjener. Jeg blir urolig over hvordan verden er for øyeblikket, og egentlig så vil jeg bare lukke øynene og gjemme meg. Samtidig så vet jeg at dette er en viktig tid, og at det er dette verden trenger. 

Ellers så håper jeg at viruset forsvinner og at vi snart kan leve som normalt. Vi har ikke blitt kalt tilbake på jobb enda, så jeg vet ikke når vi kommer oss om bord. Det er slitsomt å ikke vite, og ikke få noen beskjed. Vi får en oppdatering hver fredag på hvordan situasjonen er, men ingenting om når vi skal jobbe igjen. Det kommer jo ikke til å være fulle båter, så fult mannskap vil det ikke være behov for. Jeg må bare prøve å holde meg oppholdt og i godt humør, så kommer det nok til å ordne seg. Nå skal F og jeg se en film sammen og kose oss inne i regnet. Jeg håper at dere alle sammen har det bra. Enten om dere er midt i en demonstrasjon, på jobb, ute i regnet eller trygt hjemme. Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg