Sukkerfri uke

Hei dere! Jeg håper at dere har det fint?

Jeg jobber på natten denne perioden, så jeg får prøve å oppdatere dere rundt disse tider. Jeg jobber fra 15:00, til 02:30. Så det er lange dager! Heldigvis er ikke sommerferien igang riktig enda, så det er ikke sykt mye å gjøre foreløpig. Men allerede neste uke starter det, hehe! Men da går tiden super fort, og det betyr at vi snart skal hjem igjen. Uansett, forrige uke da vi var hjemme ble det alt for mye sukker, så nå skal jeg ta tak. Jeg skal prøve meg på en hel uke uten noe sukker. Jeg skal ikke spise noe godteri, dessert, is, eller bakst. Ingenting! Det blir seriøst servert dessert etter hver middag, hver dag her på båten. Så det er jo veldig fort gjort å ta dessert, når det står rett der liksom. Det gjør heldigvis ikke jeg siden det ofte er sjokolade, karamell pudding eller pannacotta osv. Det er slike ting jeg ikke liker. Men denne gangen skal jeg ikke ha dessert en gang. Ingenting. Jeg skal først prøve en hel uke, og går det fint så skal jeg prøve hele perioden. Perioden om bord er jo på to uker, så det kan bli tøft. Jeg pleier alltid å unne meg litt ekstra i helgene, men jeg skal ikke det en gang. Jeg er så spent på om jeg får det til! Det første som møtte meg her i går var nybakte kanelboller, skjønner dere eller? Heldigvis klarte jeg å styre unna, men jeg er så svak for søtt…Det jeg kommer til å slite mest med er godteri. Jeg er så glad i smågodt og snop. Hemmeligheten er jo bare å ikke ha det tilgjengelig. Så håper jeg at energinivået ikke havner på bunn av det. Jeg får bare prøve å være flink til å få i meg frukt. Jeg vet at det er fruktsukker i frukt osv, men så ekstrem skal jeg ikke bli. Så frukt, grønnsaker og sunne matvarer er det eneste som skal inn i denne kroppen den neste uken. 

Hvordan er dere når det kommer til godteri og usunne matvarer? Jeg var så flink før da jeg gikk på skole, men da hadde jeg rutiner. Nå har jeg jo fri hver dag i to uker og kan gjøre hva jeg vil. Det må, og skal bli skjerpings altså. Tror dere at jeg klarer det? Jeg håper at dere får en fin dag videre! Vi blogges♥

1 kommentar
    1. Hei, dette var et flott innlegg, skulle ønske flere bloggere hadde skrevet sånne innlegg som dette da det kan være til hjelp for andre!

      Jeg spiser egt alt for mye usunt men prøver så godt jeg kan å la være da jeg allerede er overvektig, men noen ganger sånn som denne helgen frister det faktisk ikke i det hele tatt å ha snop å potetgull og merker ikke noe søtsug heller så det er bra👍 neste uke skal jeg også prøve på å ikke spise snop å mye annet usunt og heller velge mye grønnsaker og frukt 😊

      Ha en fortsatt fin helg 😃

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg