Strikk på budsjett

Hei dere fine, og hei mandag!

Det er så sinnsykt deilig at det er mandag igjen. Jeg har jo fri hver dag, men likevel så elsker jeg mandagene mest. Det er liksom starten på en ny uke, og man får en ny sjanse til å gjøre det til en bra uke. Forrige uke drakk jeg julebrus sikkert hver dag, F og jeg delte tre sjokoladeplater, vi spiste mye usunt og ikke trente en eneste gang (: Vi har kost oss da, med andre ord! Denne uken skal jeg være mye flinkere, så det håper jeg at jeg klarer. Planen var å stå opp grytidlig i dag, men siden F reiser på jobb i morgen klarte han å overtale meg til å ligge litt lengre sammen med han. Så det klarte jeg så klart ikke å si nei til! Jeg gruer meg allerede til å være borte fra han så lenge igjen.. Men uansett! Jeg har begynt på enda en vest, som jeg tror blir superfin! Denne gangen kjøpte jeg garn fra Spar kjøp i og med at de har 30% på alt av garn denne uken.Disse nøstene som heter “cozy” kostet 30kr stykk. De jeg kjøpte til den forrige vesten het “kos” fra Sandnes Garn og kostet 95kr stykk. Så det er litt forskjell! “Tynn silk mohair” måtte jeg kjøpe på en vanlig strikke butikk siden Spar kjøp ikke hadde den fargen jeg ønsket. Det er jo ingen hemmelighet at strikking er en dyr hobby! Derfor syntes jeg det er utrolig kjekt å kunne finne garn på slike butikker som Spar kjøp for eksempel. Genseren til F kom på rundt 1400kr, og den andre jeg skal strikke til meg kom på 1100kr. Så det er en dyr, dyr hobby!! Det er egentlig den eneste ulempen med det syntes jeg. Se så langt jeg har kommet allerede! Jeg startet på denne i går, og tror den blir ferdig i løpet av dagen, eller morgendagen. Det er veldig gøy å strikke denne vesten siden det går så himla fort. Jeg ønsket meg en grå vest, så kan jeg strikke meg en på bare noen dager. Det er så gøy! Det er også utrolig gøy å se min egen strikke garderobe vokse. Det er stas♥

Jeg troooor turen går til Spar kjøp i dag også for å sikre meg samme garn i hvit. En hvit vest over en blå sommerkjole? Det blir fint! Eller sort skjorte, sort bukse og hvit vest med et belte. Sikkert fint! Ellers har vi ikke de store planene. Vi skal holde på litt ute, pakke vekk utemøbler og kanskje dra en tur på fyllinga. I tillegg vil jeg se på maling sammen med F, for jeg må jo ha noe å finne på mens han er på jobb og ikke jeg. Nå skal jeg koke en kopp kaffe og levere den på sengen til F. Så jeg ønsker dere en super fin mandag, og en bra start på uken! Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg