Spisestuen har fått ny drakt

Hei dere fine!

Jeg håper at alt er bra med dere? Her går det i oppussing på høyt nivå. Vi har virkelig fått fart på sakene, for nå er vi i gang med både beising av veranda, trapp og maling av gjerde. Så rett etter at jeg har fått publisert dette innlegget skal jeg beise strøk nummer to på verandaen. Det er så deilig å ha noe å bruke tiden på, og dessuten var det veldig på tide at disse tingene ble gjort her hjemme. Som jeg har nevnt tidligere så begynte jeg på kjøkkenet også, eller spisestuen vår. Jeg kjøpte en maling som også er en veggfornyer siden vi hadde tapet med masse mønster i. Det var mildt sagt litt av en jobb… Malingen måtte sparkles på, slipes og tørkes. Etter at jeg hadde gjort det for siste gang i går så veggen helt forferdelig ut.. Så egentlig bestemte vi oss for at vi heller skulle kjøpe maling i samme farge for å jevne ut forskjellene. Så da begynte vi å pusse den jevn med sandpapir, og da ble den så fin!! Så vi pusset hele, tørket av støvet, også ble den slik jeg ville ha den. Det er så deilig å endelig være ferdig med spisestuen, haha! Jeg har virkelig holdt på.. Hver morgen har jeg sparklet, slipet, tørket… Men nå er jeg skikkelig glad for all arbeidet, og jeg syntes virkelig at det var verdt det!Fargen heter Savanna Sunset om noen skulle lure på det. Den fås i vanlig maling og i Minerals revive som vi brukte. Den sletter ut veggene og gir et betong aktig utseende. Jeg fikk endelig kjøpt meg pampas strå! Jeg har hatt lyst på det så lenge, men jeg ante ikke hva det het før i går.. Så jeg søkte det opp og fant ut at de kan fås kjøpt på Kremmerhuset og Mester grønn. Jeg kjøpte en bukett på hvert av stedene siden jeg ville ha forskjellige farger.

Hva syntes dere?

Jeg har lenge hatt lyst til å bytte ut spisegruppen også, men nå passet den bedre inn! Så den beholder vi enn så lenge. Nå skal jeg ut i solen og fortsette å jobbe. Jeg ønsker dere en fin mandag videre. Vi blogges♥ 

3 kommentarer
    1. Hei!
      Vi har akkurat det samme problemet her hjemme med at veggen ser forferdelig ut etter påføring av minerals revive i akkurat samme farge. Vi har bare gjort første strøk. Slipte du med sandpapir etter første strøk også? Hvilken type sandpapir da i så fall? 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg