Slik vasker du sminkekostene billigst og best!

God kveld dere♥

Jeg vasker sminkekostene mine hver 1-2 uke. Det kommer så klart an på hvor mye sminke jeg har brukt, og hvor ofte jeg har sminket meg. Jeg har jo noen perioder hvor jeg ikke sminker meg på noen dager, og da trenger jeg så klart ikke å vaske sminkekostene mine. Den hender også at jeg bruker en sterk farge som øyeskygge og da må kostene vaskes før neste bruk. Jeg har opplevd at jeg hadde rosa øyeskygge på alle øyeskygge kostene mine, også skulle jeg ha en lys brun skygge en annen dag. Det gikk jo så klart ikke… I tillegg så er disse kostene en skikkelig bakteriebombe, så det er greit å vaske de regelmessig. Det beste er jo å ha en fast dag på det. Jeg pleier å vaske sminkekoster og ha spa dag på søndager for eksempel. Da er kostene rene og klare for ne ny uke.Nå er det jo ikke søndag i dag, men som jeg nevnte i forrige innlegg så har jeg skikkelig søndags følelse i dag. Så jeg har vasket en del, og da også sminkekostene mine. Det er en kjedelig jobb syntes jeg, men det er sinnsykt digg å ha det gjort.Jeg bruker denne såpen. Det kostet ti korner for en 2-pack på Sparkjøp. Genialt! Før brukte jeg en såpe som var egnet for sminkekoster, men det koster vanligvis mellom 100-200 kroner. Så jeg testet ut en vanlig såpe en dag jeg var tom for den dyre, og det funker jo så bra! Altså, man trenger absolutt ikke en ordentlig sminke kost rens for å vaske de.

Jeg gjør sånn her frem til vannet som kommer ut av kosten er rent. Det går ganske fort, og kosten blir ordentlig ren. Jeg vet at noen bruker zalo også, men det har jeg kun brukt på skaftet til kostene. Noen ganger er det så mye sminke rester på selve skaftet, så da kan jeg “skrubbe” det bort med litt zalo. Legg alltid kostene dine ned slik som på bildet, og ikke sett dem i en kopp med hårene opp. Da trekker vannet seg inn der det er lim, som kan resultere i at hårene på kosten løsner. Dette gjorde jeg før, og noen av mine favoritt koster ble ødelagt slik. Så nå lar jeg de ligge sånn her over natten, så er de tørre dagen etter.Den samme såpen bruker jeg på beauty blenderne mine. Disse elsker jeg å ha rene, og vasker de nesten med en gang etter at jeg har brukt de. Det ser jo så ekkelt ut når de er fulle av sminke, usj!

Se så ren og fin! Jeg føler virkelig at kostene og blenderne mine blir super rene og freshe. Så jeg anbefaler dere å teste ut et helt vanlig såpestykke! Jeg pleier alltid å ta med meg såpene som man får på hotell også, så har man noen. Et slikt såpestykke holder jo til veldig mange vask også, så det er gull. 

Nå skal vi se en film her. Vi blogges i morgen♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg