Slik skal håret mitt bli langt

Hei dere!

Det føles ut som at klokken er mye mer enn hva den egentlig er, og det syntes jeg er så digg! Jeg pleier egentlig å sove litt lenge, men i dag var jeg oppe før 08:00 siden jeg skulle til tannlegen. Det gikk fint der, utenom at jeg måtte ut med enda mer penger:-) Jeg har brukt rundt 4000kroner hos tannlegen på en uke. Great. Men nå er det et år til neste besøk, så det er fint. Jeg har renset, polert og bleket dem så nå føler jeg meg mildt sagt fresh! Jeg har til og med kjøpt inn tanntråd for første gang i hele mitt liv. Utrolig hva et tannlegebesøk kan gjøre dere, haha! Jeg har faktisk brukt fluor hver dag i en uke og har troen på at jeg kommer til å fortsette med det. Det frister jo så klart å ta vare på tennene når man har brukt så mye penger på de. Uansett: La oss snakke litt om hår!Utrolig nok så begynner jeg å like mitt naturlige hår. Det er utrolig siden jeg har skjult det med extensions og parykker i ti år. Ti år med extenisons er mye slit, og mye penger. Jeg har alltid mislikt mitt eget hår, og dersom det ble ødelagt så gjorde det ingenting syntes jeg. Jeg skulle jo uansett clipse på extensions, så det kunne være så kort og slitt det bare ville. Den tiden er over, og jeg pleier mitt eget hår helt sinnsykt godt og det gir resultater!Jeg var så heldig og fikk hele Redken Extreme serien i julegave av søsteren min, så denne har jeg begynt å bruke for fult. Denne sprayen dere ser bilde av over er en protein spray som bygger “bindinger” i håret slik at det ikke knekker. Siden sommeren har håret mitt vokst ganske mye, og det syntes skikkelig godt! Det er så mye tykkere og sunnere nå, så nå går jeg virkelig all in for å spare og ta vare på mitt naturlige. Drømmen er jo å kunne slutte helt med extensions, eller… i hvert fall i hverdagen. Jeg syntes at extensions er veldig fint, og det gir mer fylde osv. Men jeg bruker det jo hver eneste dag, og det kunne jeg tenkt meg å slutte med dersom mitt eget vokser enda mer. Som dere kan se over, så begynner det jo å bli lengde på det! Jeg har faktisk gått flere dager uten nå, men i dag skal det på igjen. Vi skal en tur til byen, og jeg føler meg finere med det på. Så derfor gjør jeg det, mens jeg går uten når jeg kan og føler for det. Så fremover skal jeg kun bruke disse produktene og spise hårkontroll pillene mine, så håper jeg at jeg får skikkelig langt hår etter hvert! Tenk å kunne slippe extenisons om sommeren da, haha! Mange tenker sikkert at det bare er til å slutte, men nei..Jeg har brukt det i ti år, så jeg tar det på selv når jeg skal på stranda..Uff, haha! Nå skal jeg sminke meg, så vi blogges!♥

Har dere noen tips mot lengre og sunnere hår? Kommenter gjerne!♥

2 kommentarer
    1. Jeg eeeelsker extreme-serien til Redken!! Bare vær obs på at denne serien inneholder mye proteiner – noe som er kjempebra, MEN det er viktig å også bruke fuktighet. Hvis du bare kjører på med masse proteiner kan håret bli “hardt”, og knekke som følge av det. Det er iallefall den beskjeden jeg har fått av min frisør 🙂 Jeg pleier å bytte til “all soft” shampoo og balsam av Redken når min “extreme” er tom, og deretter bytte tilbake til “extreme” etter det igjen 😀 En idé for deg kan jo være å bruke extreme hjemme, og all soft på båten – der er det jo generelt tørrere luft, og da er du sikker på at håret får nok fukt også <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg