Mine 10 nyttårsforsetter

♥ Bli flinkere til å spare penger. Dette er noe jeg allerede har begynt med og jeg prøver så godt jeg kan. Det er så lurt å ha litt penger tilfelle det skjer noe. Plutselig trenger man ny bil, kjøleskap eller ting som koster litt. Da er det lurt å ha noe spart opp. 

♥ Shoppe mindre. Jeg skal ikke kjøpe alt mulig unødvendig som jeg har lyst på. Klær for eksempel.. Jeg har så mye klær som ikke er brukt engang, så jeg må virkelig begynne å ta de i bruk isteden for å kjøpe nye.

♥ Jeg skal melde meg inn på et treningssenter og begynne å trene. Dette har jeg sagt lenge, men nå er det et nytt år og nye muligheter! Ingen unnskyldninger. Sommerkroppen 2019 skal være så mye bedre enn sommerkroppen 2018, det kan jeg sverge på! Herregud, her må det tiltak til.

♥ Ved matveien skal jeg bli mye flinkere til å spise mer, oftere og sunnere. Som jeg har skrevet før så kan jeg spise et knekkebrød og en brødskive på en dag hvor jeg jobber i 13 timer. Det er ikke særlig bra, så jeg er nødt til å bli flinkere der. Jeg vil bli flinkere til å spise frukt og grønt hver dag. 

♥ Jeg har også bestemt meg for å spise mye mindre godteri og heller kose meg litt ekstra på lørdagene. Jeg har liksom aldri brydd meg noe særlig om kosthold og kunne spise hva jeg ville til en hver tid. Den tiden er over, og det er på tide med grenser. Dessverre så er jeg over gjennomsnittet glad i sukker og søte ting, så det blir en utfordring. Jeg elsker bolledeig liksom, og spiser pølsebrød uten noe på siden jeg kjeder meg. Skjønner dere eller? 

♥ Få mer luft er absolutt noe jeg skal få til i 2019. Siden jeg flyttet til Skien har jeg ikke gått mange turer i det hele tatt. Litt fordi denne byen er kjip og jeg enda ikke kjenner til noen fine turområder. I sfj er jeg liksom vandt til å ta på skoene og ta med hunden ut døren så har vi fjorten forskjellige turer å gå liksom…. 

♥Fortsette å drikke mye vann. Jeg er utrolig flink til dette faktisk og drikker flere liter om dagen. På jobb drikker jeg 4 liter vann hver eneste dag, uansett hva. Mens hjemme kan jeg bli flinkere og det skal jeg. Jeg har en flaske som rommer en liter vann, så når den er rukket opp tre-fire ganger hver dag, så skal jeg være fornøyd. Jeg drikker en del cola zero også, så det kan jeg kutte ned på. Det er i hvert fall uten sukker og kalorier, men still….  

♥ Lage mer sunn mat. Jeg er generelt flink på kjøkkenet, men jeg vil bli enda flinkere. Jeg eksperimenterer ikke akkurat, så det kunne jeg gjort bedre. 

♥Spare mitt eget hår! Dette føler jeg virkelig at jeg skal klare, å det er en sinnsykt god følelse! Håret mitt har jeg liksom aldri pleid ordentlig siden jeg likevel har hatt i extensions. Men nå som det endelig vokser og jeg virkelig kjenner en forskjell, så gir det meg masse motivasjon til å fortsette. Jeg har et håp om at i 2020 så går jeg uten extensions hver dag og føler meg fin slik. Nå har jeg brukt extensions i 10 år, så nå er det på tide å gi seg. Jeg skal med andre ord ikke eksperimentere med mitt eget hår her hjemme og jeg skal prøve å la det være i fred så langt det lar seg gjøre. Jeg bruker kun 170grader på rettetangen og pleier det med gode produkter. 

♥ Prioritere bloggen litt mer og virkelig satse litt. Det er jo mange innom hver dag, og jeg skjønner at man blir lei og ikke gidder å gå innom når det aldri kommer innlegg. Det er jo en god motivasjon at det er et nytt år og man startet liksom litt “på nytt”. Jeg fikk mye positive kommentarer da jeg begynte med youtube også, så kanskje jeg stepper opp gamet litt der også? 

Jeg føler meg fortsatt utslitt og ikke helt i form, så jeg beklager det.. Jeg fikk i hvert fall fikset neglene i dag, så de viser jeg dere i morgen! Det blir jo mørkt klokken 16:00, det er virkelig en bloggers mareritt! Jeg ønsker dere alle en fin kveld videre. Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg