Mine 10 nyttårsforsetter

Hei dere!

I dag drar vi…uff, jeg må prøve å ikke tenke på det! Litt kjedelig når jeg gjorde det så fint og koselig hjemme, også skal vi dra fra det. Men pytt pytt! Det skal bli godt å bevegd litt på kroppen og føle at man fortjener lønningen som tikker inn hver måned. Så det er litt blandede følelser i dag, men det går seg til. Denne gangen skal vi i dokk i Frederikshavn, som vil si at båten ligger på verksted. Det betyr at det ikke blir vanlige overfarter med passasjerer. Da ligger vi der for å gjøre vedlikeholdsarbeid på skipet. Det er egentlig ganske greit, for da får vi et avbrekk og litt variasjon fra vanlige rutiner. Dessuten så kan vi ta oss en tur ut på kveldene, og det gjør det hele veldig sosialt og gøy. Så det kan hende det blir enklere å oppdatere dere derfra! Vi går i vanlig rute de første dagene om bord, så er vi i Frederikshavn fra neset uke. Men uansett, her er mine nyttårsforsetter! Trene 3-4 ganger hver uke – Dette kan da ikke være så vanskelig. Heldigvis er jeg sammen med F som trener oftere enn 4 ganger i uken, så jeg må bare henge meg på han. Jeg har så lyst til å komme i bra form, og få en finere kropp. Tenk så deilig å kunne føle seg komfortabel i alt man har på! Det gjør jeg ikke nå, men dette skal jeg jobbe med. 

Shoppe mindre unødvenige ting – Nå i julen har gjesterommet våres druknet i masse ting. Alt som egentlig bare er tull havner inn der, og der blir det. Jeg ryddet der i går, så det ser mye bedre ut nå. Men som F har sagt hele julen, så er det jeg som kommer hjem med unødvenige saker og ting hver gang jeg er ute å handler.. Dette SKAL jeg slutte med. Jeg har det kanskje litt etter mamma, at jeg handler når det er tilbud siden det er kjekt å ha liggende i skapet, heh.. 

Spare penger – Jeg har endelig begynt å spare via Dreams appen, og det funker. Jeg ble super motivert til å spare til å kjøpe bunad, men så har jeg fått fortalt at jeg skal få det!! Herregud, så heldig jeg er! Men da har jeg en super mulighet til å spare til andre ting. Det er veldig kjekt å ha en konto hvor det er litt penger, tilfelle det er noe med bilen eller noe slikt. 

Spise mindre kjøtt – Jeg har kuttet mye ned på kjøtt, men jeg kunne vært enda flinkere. Det går dager hvor jeg ikke spiser kjøtt i det hele tatt, men da tenker jeg liksom ikke over det. Jeg skal bli mer bevist på det, og ha faste dager hvor jeg ikke spiser kjøtt i det hele tatt. 

Jobbe ekstra – Siden jeg har fjorten dager fri hver måned, så vil jeg prøve å jobbe litt mer ekstra i år. Det er fult mulig! Det er bare jeg som ikke har giddet siden jeg har vært slapp, og bare villet være hjemme. I år vi jeg jobber ekstra for å hjelpe til, og så klart for å få mer på sparekontoen. 

Laste opp videoer oftere på Youtube – Youtube er jo så gøy! Jeg har bikka 800 følgere! Jeg syntes det er så mange, og jeg er så takknemlig! Jeg er jo ikke flink til å få opp videoer ofte nok, så jeg skjønner at folk blir lei. Men 2020 dere, kanskje det er året? 

Være mer med venninner – Det har dessverre ikke blitt så mye tid med venninner i 2019, men det vil jeg gjøre noe med i 2020. Jeg elsker å være med vennene mine, så det må jeg virkelig bli flinkere på. Jeg er utrolig dårlig på det, og det skammer jeg meg over. 

Spise sunnere – Kostholdet mitt har ikke vært bra, så det må gjøres noe med! Noen dager kan jeg leve på et halvt rundstykke og en sjokoladebit. Andre dager spiser jeg fire store måltider.. Dette skal absolutt bli bedre i åt!

Kaste mindre mat – Hver gang vi drar om bord blir det kastet litt mat.. Vi vil jo ikke at det skal ligge i kjøleskapet og råtne mens vi er av gårde. Til tider er jeg ordentlig flink og lager mat av det vi har flere dager før vi drar, mens andre ganger handler jeg inn unødvendig mye.. Dette skal jeg bli mye mer flink på. Jeg skal til og med ta med meg mat om bord dersom det blir for ille å kaste det. 

Familie – Jeg tør å påstå at jeg har vært flink til å besøke familien min i 2019, men i 2020 skal jeg bli enda flinkere. Jeg prøver så godt jeg kan å se de fleste hver gang jeg er hjemme, og det er veldig viktig for meg. Mammaen min og søsteren min ser jeg ganske ofte, og det er jeg glad for!Jeg håper jeg klarer å holde disse nyttårsforsettene. Jeg skal i hvert fall gjøre mitt beste! Nå skal jeg vekke F, så skal jeg en tur på Herkules. Jeg må kjøpe inn litt diverse som strømpebukser og løsvipper før vi reiser etterpå. Så må jeg så klart pakke litt. Jeg håper at dere alle får en fin dag i dag. Vi blogges!♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg