Min favoritt oppskrift

Hei fra Sandefjord ♥

Jeg håper at dere alle har det fint. Jeg er en tur i Sandefjord for å besøke søsteren min, og for å gå tur med mamma. Det har jo vært så fint vær i dag, så det måtte utnyttes. Vi var ikke alene om å gå tur i dag for å si det sånn, for det var masse mennesker ute. Det er kanskje ikke så mye annet å finne på i disse tider.. Jeg gjorde huset rent til morgningen i dag, og vasket sminkekostene i går. Det er liksom de to tingene jeg vil ha gjort i løpet av helgen, så nå kan jeg slappe av resten. I morgen tidlig skal jeg endelig til frisøren, og herregud som jeg gleder meg! Det skal bli så godt med en forandring.Jeg lagde min favoritt middag på fredagen, så jeg tenkte jeg skulle dele oppskriften med dere. Jeg har laget dette mange ganger, men nå har jeg endelig kommet frem til en oppskrift som blir perfekt hver gang. Jeg er skikkelig glad i kylling i karri, og denne blir så kremet og god. Du trenger:

3-4 kyllingfiler

2 Fedd hvitløk

1/2 Chilli

1 ts Fersk revet ingefær

1 ts Tomatpure

1 ss Meierismør

3 dl Creme fraiche

1 ss Karri 

1 ts Garam masala 

1 ts Gurkemeie

1 ts Salt

0,5 dl Vann 

1 boks vannkastanje Slik gjør du:

  1. Start med å kutte hvitløksfedd, chilli og ingefær. 2. Stek kyllingen i biter til den nesten er ferdig, og sett av platen. 3. Ha smør og hvitløk i en stor kjele eller støpejern. 4. Tilsett chilli, tomatpure, krydder og vann. 5. tilsett Creme fraiche og kok opp. 6. Tilsett vannkastanje og kyllingen. 

 Server med ris, nanbrød eller papadums! Vi hadde begge deler siden F ikke er så fan av nanbrød. Papadums med mango chutney er skikkelig godt til slik mat, så det burde dere prøve. Denne oppskriften faller alltid i smak hos de jeg har servert den til♥Videre i dag skjer det ikke så mye annet enn at jeg må kjøre hjem igjen før det blir for sent. Jeg skal tilbake til Sandefjord allerede i morgen tidlig, så det blir litt frem og tilbake disse tidene. Det gjør meg ingenting da jeg liker å kjøre bil, og jeg syntes helt ærlig avstanden ikke er så lang lenger. Man vender seg jo til alt. Jeg gleder meg til å oppdatere dere etter frisør besøket i morgen! Vi blogges

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg