Mål for de neste to ukene

God kveld dere♥

Det er så kjedelig at det har regnet de siste dagene, for vi hadde så lyst til å bli ferdige med alt av maling utendørs… Men, da har vi litt å holde på med når vi kommer hjem også. Selvom jeg gleder meg utrolig mye til jobb, så gleder jeg meg jo til å komme hjem igjen også. Det er så deilig nå om sommeren! Dessuten så har jeg “noen” planter og blomster som er avhengige av meg, haha! Heldigvis så har vi veldig snille naboer som passer på for oss♥ Når vi kommer hjem igjen føler jeg liksom at vi “fortjener” å ha fri, om dere skjønner? Disse ukene har det ikke føltes riktig i det hele tatt, og jeg har lengtet så etter jobb… Denne perioden har jeg noen mål, som jeg håper at jeg klarer å gjennomføre! Jeg skal virkelig gjøre en innsats. Helt siden jeg begynte på sjøen har jeg alltid hatt slike mål. Det er på en måte enklere å gjennomføre når jeg ikke er hjemme. Det er så lett å si “jeg starter på mandag”, mens jeg starter når jeg kommer om bord.

IKKE SPISE NOE KJØTT. Dette kommer jeg til å klare! Jeg klarte en uke helt fint, og lengtet ikke etter kjøtt en eneste dag. Jeg håper bare jeg klarer å få i meg det jeg trenger selvom. Det er ganske begrenset utvalg om bord nå på grunn av hele situasjonen. Men jeg er sikker på at det finnes salat, havregryn, cottage cheese, frukt og grønnsaker, så det skal gå fint! Jeg spiste kylling i dag, men nå er det to uker til neste kjøtt måltid. 

DRIKKE MASSE VANN. Jeg drikker normalt 2-3 liter om dagen, men nå har jeg vært så lat.. Vi har hatt masse cola zero her hjemme, og da er det så enkelt å slukke tørsten med det… Om bord derimot drikker jeg enda mer, og det er ingen problem. Jeg kjenner jeg gleder meg til å fylle kroppen med vann igjen.

TRENE i hvert fall tre ganger i uken. Det vil si at det blir 6 økter i løpet av perioden. Jeg aner ikke om treningsrommet er åpent, men jeg håper det! Hvis ikke så må jeg ta noen øvelser på lugaren. Det er fult mulig!

IKKE SPISE GODTERI, i hvert fall ikke hver dag. Om bord er det så lett å kjøpe med seg åtte pakker med forskjellige godterier… Har jeg det, så spiser jeg det. Denne perioden skal jeg virkelig ikke kjøpe noe. (Denne blir vanskelig, og jeg vet ikke om jeg klarer det…) I tillegg så er det gode desserter HVER dag etter middag…Plutselig er det kaker, boller, is der som man kan forsyne seg av…Åh hvordan skal jeg klare å motstå! 🙁 

VÆRE TAKKNEMLIG uansett hvor mye det blir å gjøre. Det er enkelt å klage litt og være litt negativ dersom det er mye å gjøre, men fra nå av skal jeg aldri ta jobben min for gitt. Jeg er så takknemlig og glad for at jeg har en så fin og bra jobb!! Det er noe vi alle kan tenke over i blant tror jeg.. Det er mange som ikke klarer å få seg en jobb, det er mange som ikke engang har et sted å bo.. Jeg får frysninger av å si det, så jeg vil for alltid være takknemlig for at vi bor i fantastiske Norge.Herregud som jeg gleder meg til rutiner! Jeg vet enda ikke om jeg skal jobbe dag eller natt, men det spiller egentlig ingen rolle. Jeg er klar som et egg uansett, og jeg er full av energi! Vi begge kjøpte jo nye sko til å jobbe i tidligere i dag, så jeg gleder meg til og med til å ta de i bruk! Det er litt rart og vanskelig å forklare, men det å reise på jobb føles nesten som en ferie. Ikke misforstå, det er MYE jobb! Men jeg pakker liksom med meg litt koseklær, fine smykker, deilige ansiktsmasker, en god bok og slikt. Vi har jo så klart litt fritid hvor man kan kose seg på lugaren, sole seg på dekk, trene eller være sosial på pauserommet. Åhh, dette blir bra!

Nå skal jeg ta et bad, pleie huden og slappe av sammen med mannen min. Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg