Mais på Hoppestad

Hei dere fine!

Jeg håper at dere har en fin lørdag så langt. For meg føles det ut som søndag, siden vi har gjort så mange “søndags ting” om det er noe som heter det. Det var liksom sen lunsj hjemme, plukke litt mais, kjøre tur til Siljan, bestille pizza… Mine lørdager pleier å inneholde litt mer glam og byliv. Men begge deler funker for meg! Vi skulle egentlig plukke sopp i dag, men vi endte opp med å plukke mais. På Hoppestad kan man plukke maisen sin selv og betaler bare 30kr kiloen. Som regel kan man grille maisen sin her, men det går ikke i år på grunn av corona så klart.. Men dersom dere bor i Skien eller i nærheten så anbefaler jeg dere å dra for å plukke mais! Jeg tror det er siste dagen i morgen (litt usikker), så løp og plukk!

Jeg er litt sær når det kommer til mais. Jeg liker maiskolbe og minimais. Også mais som er kokt eller grillet, men kald mais i for eksempel taco? Nei takk! Jeg syntes ikke det er noe godt med kald mais i salat, eller på pizza og slikt. Er det flere som er sånn? Maisen min skal helst være grillet og med masse salt og smør, nam!Vi tenkte kanskje at det skulle være litt utplukket siden det har holdt åpent en stund, men neida! Det er så mye mais igjen! Ferskere mais får du ikke, hehe! Jeg gleder meg til vi skal grille disse litt senere i dag. Vi spiste nettopp pizza, så jeg tror jeg må vente litt. Vi har nok mais for en stund i hvert fall, hehe 🙂En veldig hyggelig ting å gjøre sammen faktisk, så dette vil jeg gjøre neste år også. Det er gøy å gjøre noe litt annet.Nå skal jeg gå en tur med Ludvig, så skal jeg begynne på mitt neste strikkeprosjekt. Der skal jeg strikke med tre tråder?! Jeg skjønner ikke helt det, blir ikke det bare surr? Så skal jeg ta et bad og se på Real Housewives of Beverly Hills. Det har blitt en vane for meg. Jeg ønsker dere en fin lørdag videre. Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg