Kremet pasta med biff

God kveld dere fine♥

Jeg var så heldig å fikk middagsbesøk av Amalie i dag, og vi lagde en skikkelig god rett! Jeg la ut bilde på story på IG (Piadursett), og det var mange som spurte etter oppskrift! Så derfor tenkte jeg at jeg skulle dele den med dere nå. Jeg har lenge hatt lyst på noe lignende, men jeg har aldri funnet en oppskrift som jeg har likt. Så i dag improviserte jeg rett og slett, og det ble nydelig! Det var skikkelig godt, og man ender ikke opp kvalm slik som man ofte gjør når man spiser mat med fløte i. Jeg gjør i hvert fall det… 

Du trenger til to personer:

2 stk Entrecote 

1 chilli

2 hvitløksfedd

En halv løk/ eller en hel dersom man er veldig glad i løk.

3 dl kremfløte

1 pakke med parmesan/ eller annen ost du liker 

Pasta

Asparges Slik gjør du:

1.Kok opp 3dl fløte i en kjele. Når det koker tilsetter du hele posen med ost som smelter inn i fløten. Smak til med salt og pepper. 2. Kok vann til pastaen og aspargesen (jeg kokte det i samme kjele) 3. Kutt opp løk, hvitløk og chilli. 4. Stek biffen i meierismør og tilsett løk, chilli og hvitløken. 5. Når biffen er ferdig stekt skal dem hvile mens pastaen koker (5 min). Tilsett det som er igjen i pannen (smør, kraft, chilli, hvitløk og løken) i fløtesausen og rør om. 6. Bland pastaen og sausen, og kutt opp biffen i tynne skiver. Server! 

Det ble altså så godt! Jeg er veldig fornøyd med at det ble så vellykket. Det er liksom ikke en selvfølge når man bare prøver seg frem. Denne oppskriften burde dere virkelig teste ut, for den kommer garantert til å falle i smak! Man kan også tilsette sopp dersom man syntes det er digg, men det gjør ikke jeg.. Disse bildene av det ferdige resultatet kunne vært bedre, men solen gikk ned så da var ikke lyset så bra.. Håper dere overlever det! Nå skal jeg ta oppvasken, så skal jeg legge meg snart. Jeg var ganske sent hjemme i går/natt, så jeg kjenner at jeg trenger litt mer søvn i natt, hehe! Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg