KJØTTFRI UKE STARTER NÅ

God morgen dere, og hei til ny uke!

Jeg våknet med tidenes migreneanfall, så dagen min startet ikke på topp for å si det sånn. Herregud, så vondt jeg hadde! Jeg holdt nesten på å gå i bakken, no joke. Men etter en paracet, to treo og en varm klut på pannen så har det endelig løsnet litt. Da jeg fikk migreneanfall før måtte jeg legge meg igjen, så var hele dagen ødelagt. Jeg har heldigvis funnet ut at Treo funker supert for meg. Fås kjøpt i Danmark og Sverige! Etter at jeg tok migrene piercingen sliter jeg på langt nær av hva jeg gjorde før, men det hender at det kommer. Anyways! Denne uken her har jeg sett skikkelig frem til. Jeg har nemlig bestemt meg for at den skal være 100% kjøttfri. Dette vil jeg gjøre av flere grunner, og jeg har planlagt dette nøye. Jeg tror at det trengs litt planlegging slik at man ikke glipper, og at man er innstilt på det. Det hender jo at jeg tenker at jeg ikke skal spise kjøtt, så kommer jeg på at jeg faktisk spiste kjøttpålegg til frokost etc. Denne uken skal jeg ikke spise noe som helst form for kjøtt. Jeg har lyst til å bevise for meg selv også, at jeg klarer en slik utfordring. Ja, jeg tror det kan bli en utfordring siden kostholdet mitt består av kjøtt. Noen ganger så prøver jeg å ha en uke uten sukker for eksempel, men det klarer jeg ikke. Jeg har så lyst til å klare det! Jeg er ikke en person som er veldig sterk eller streng når det kommer til sånt, så denne gangen skal jeg virkelig klare det. Så jeg vil se hvor lett (eller vanskelig) det er å kutte kjøtt for en hel uke. Jeg har planlagt super gode og sunne matretter som jeg skal dele med dere senere i dag, så jeg ser faktisk frem til hver middag! Så spennende! Jeg vil så klart gjøre dette for at det er bedre for klima og miljø, det er bedre for dyrene og for meg. Vi kommer til å få i oss så mye mer grønnsaker enn vanlig, og det har kroppene våres bare godt av. Jeg sier “vi” siden samboeren min blir jo så klart med på dette, om han vil eller ikke, haha! Jeg har lagt frem ukens meny for han, og det fristet! Så lenge han har fått middag servert har jeg aldri hørt noen kommentar eller klaging, så jeg er heldig der og får gjøre nøyaktig hva jeg vil når det kommer til middag. Ukens meny kommer senere i dag, så følg med dersom dere også kunne tenkt dere å prøve ut denne utfordringen! 

Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg