IKKE OPERER DEG I TYRKIA

(Jeg vil ikke skrive om operasjonen min da jeg føler meg ferdig med det, men siden jeg får så mange meldinger om dette så velger jeg å komme med et siste innlegg) 

God morgen dere fine!
Jeg håper at dere alle har det fint. Jeg har det helt ok, men jeg regner med at det kommer seg utover dagen. Som jeg har nevnt tidligere så går ting litt opp og ned, så det er noen dager som er tyngre enn andre. Etter at jeg var ferdig med å beise verandaen i går følte jeg meg helt tom og jeg fikk et lite sammenbrudd.. Jeg gråt og gråt, og klarte virkelig ikke å stoppe.. Så jeg skal komme meg til legen for å få sjekket opp i litt ting, for alt er bra generelt, det er bare til tider ting er tøft. Men det var ikke det jeg ville skrive om nå! Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg får meldinger veldig ofte fra jenter som vil operere seg i Tyrkia, og som spør meg om råd…… Jeg er egentlig veldig ferdig med dette temaet, og jeg vil ikke skrive om det. Men siden jeg såpass ofte får meldinger og spørsmål, så må jeg få skrive om dette enda en gang. Jeg hadde lyst til å operere meg fra jeg var veldig ung. Jeg hatet nesen min og det var et stort problem for meg. Jeg angrer ikke på at jeg opererte meg, men jeg angrer på at jeg gjorde det i Tyrkia. Så fort jeg fikk meg jobb og klarte å spare opp til operasjonen så gjennomførte jeg det veldig fort. Jeg bestilte operasjon gjennom en mail, så fikk jeg beskjed om å booke flybilletter. Resten ordet de. Helt fantastisk tenkte jeg! Jeg bestilte fly til meg og kjæresten min (som fikk være med helt “gratis”), så ble vi hentet i Istanbul. Vi kom dit onsdag, og jeg skulle opereres allerede torsdagen. Dette ble utsatt til Fredagen…Allerede her virket det litt useriøst.For det første. De snakker så sykt dårlig engelsk, at du ikke helt skjønner om du skal operere nesen eller rumpa. De bare peker, styrer og ordner, så går de. Jeg hadde konsultasjonen på operasjons dagen, ikke dagen før som de sier at du skal ha. Konsultasjonen varte kanskje i 20 minutter, så ble blodprøvene tatt. De stresset veldig med blodprøvene siden jeg tydeligvis skulle opereres med en gang. Siden dette tok litt tid opererte de heller en annen først, så jeg ble sittende og vente i 4-5 timer uten å få noen beskjed. På disse timene klarte jeg så klart å bli sinnsykt nervøs, og jeg holdt på å trekke meg. Plutselig kom pleierne og ba meg legge meg på en seng. Jeg rakk så vidt å si hade til Frode før jeg ble trillet bortover gangen. Heller ikke her fikk jeg noen beskjed om hva som skulle skje, men jeg fikk en sprøyte som jeg sovnet av. Jeg hadde dessuten bestilt fettsuging av dobbelthaken og betalt for dette, men det kunne de ikke gjennomføre siden jeg hadde for lite fett der. Da kom legen opp med en annen løsning, så jeg fikk fettsugd innsiden av lårene isteden. Dette fant jeg ikke ut før jeg våknet fra narkosen. Jeg hadde ingen følelse i lårene mine, så jeg trodde at jeg hadde blitt lam. Jeg ante ingenting om fettsugingen av lårene før jeg fant stingene på innsiden av lysken. Dette nevnte de heller aldri noen ting om. Etter operasjonen kom kirurgen inn og fortalte Frode, ikke meg, at jeg hadde en stor nese og derfor tok det så lang tid. Ellers gikk operasjonen fint, så gikk han. Han hadde allerede skiftet til vanlige klær og skulle sikkert skynde seg hjem til middag.

Jeg måtte sove på sykehuset en natt, så ble vi hentet dagen etter og kjørt til villaen som vi bodde på i en uke. Det var en laaaang uke… Vi oppholdt oss på et bassengområde hvor vi solte oss og slappet av. Jeg spurte om jeg kunne bade, og det sa de var helt greit så lenge jeg holdt hodet over vann. Jeg hadde jo sting i lysken også, som tydeligvis ikke var noe big deal. Men så klart fikk jeg infeksjon i stingene jeg hadde i lysken. Jeg kunne så klart tenkt selv, men jeg spurte jo for å forsikre meg.. Etter en uke skulle stingene fjernes, men siden operasjonen min ble utsatt måtte de ta vekk stingene allerede etter fem dager. De kunne jo bedt meg om å bestille legetime hjemme for å fjerne de hjemme, men de valgte heller å fjerne de for tidlig. Det var også to lange silikon rør i neseborene mine som måtte fjernes. En skummel mann ba meg bli med på et rom, og nektet F å bli med. Jeg syntes dette var så jævlig, og siden de ikke klarte å snakke engelsk begynte jeg bare å gråte.. Jeg måtte så klart legge meg ned på dette lille rommet alene hvor legen dro ut disse rørene. Det.jævligste.jeg.har.vært.med.på.

Jeg blødde fra neseryggen, og spurte om hvorfor jeg hadde sting der. De sa bare “neinei, du har ikke sting der, vi opererer ikke der”. JEG HADDE STING DER! Og jeg blødde derfra. Det kan dere til og med se på bildet under!! Jeg har arr der den dag i dag. Så de lyver og gir deg null informasjon. Jeg har dessuten arr i lysken også. Dette ante jeg ingenting om, og det er sykt å tenkte på den dagen i dag. Jeg hadde ingen behov for å fettsuge der, og jeg vil absolutt ikke ha arr der. 

Vi dro hjem fra Istanbul og jeg følte meg bra. Endelig hadde jeg operert nesen, endelig skulle ting bli bra. Jeg følte meg så rusa at jeg fikk lyst til å dele denne opplevelsen og snakket mye varmere om klinikken enn hva jeg burde gjort. Dette angrer jeg så sinnsykt på. Nesen min er fin nok, men jeg får ikke puste slik jeg vil. Jeg puster utrolig dårlig med nesen og til tider er den øm og litt vond. Jeg blør i nesen hver dag, jeg har enda sår og ruer i nesen. Det gror ikke. Jeg puster dårlig. Den kjennes løs ut. Jeg har arr som man egentlig ikke får fra en neseoperasjon. Etter operasjonen var nesen min sinnsykt stiv og jeg kunne ikke rikke på den, nå er den helt løs. Jeg kan kjenne en sprekk i brusken på neseryggen. Den er ujevn og jeg er rett og slett redd for at jeg så få problemer med årene. Nesen min har forandret seg så mye etter operasjonen og det er skummelt hvor forskjell det er på den nå i forholdt til før. 

Jeg vil ikke svare på spørsmål om operasjonen. Jeg vil ikke anbefale noen av dere å operere dere i Tyrkia. Jeg vil ikke fortelle hva det kostet. Jeg angrer. Jeg ville aldri gjort det igjen. Jeg vil ikke skrive mer om operasjonen min. Det er et ferdig kapittel. SÅ IKKE SPØR MEG OM DET. IKKE OPERER DEG I TYRKIA. Jeg kommer seriøst til å blokkere alle som sender meg meldinger om det. IKKE operer deg i utlandet. Om du absolutt skal, gjør det i Norge.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg