Holiday slipover – process

God morgen dere fine♥

Gårsdagen var seriøst den lateste dagen jeg har hatt på lenge. F dro for å spise lunsj med broren og pappaen sin, og kom ikke hjem før sent på kvelden. Så jeg måtte lage middag alene, og endte opp med å lage pannekaker (: Så brukte jeg seriøst hele dagen/kvelden på å strikke. Jeg syntes det er så gøy å se at plagget vokser mellom fingrene mine, og nå er snart mitt andre prosjekt ferdig! Jeg håper at det er ferdig i løpet av helgen, så da skal jeg så klart vise dere. Jeg har ikke fått brukt den første genseren jeg strikket enda, siden den klør faktisk litt 🙁 Den ble ikke stor nok til å ha en genser under heller, så jeg får se om jeg kan få vasket den eller gjort noe med det. Men denne fine vesten, den tror jeg at jeg får brukt ofte. Garnert jeg bruker er skikkelig mykt, så jeg ser så frem til å tre denne over hodet. Garnet heter “kos” og “silk mohair”. Den strikkes med tre tråder, så man trenger fem nøster av kos og to nøster av silk mohair. Jeg kjøpte både garn og oppskrift på “City garn og broderi” i Porsgrunn. De hadde nok hatt det på strikkepinnen her i Skien også, men jeg syntes at servicen er betydelig mye bedre i Porsgrunn. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt det nå, men jeg er helt ny innen denne strikke verden, og er ganske usikker. Jeg har lært meg alt selv, og denne vesten har jeg laget helt selv. Det er noe å være stolt av♥Nå har jeg kommet så langt at bolen skal deles inn i et forstykket og bakstykket. Så skal det strikkes annen hver vrang og rett slik at det blir fine kanter. Så skal jeg lage kant rundt armene og hals åpningen også, så det blir sikkert fint!Nå har jeg laget en kopp kaffe, så nå skal jeg starte dagen med litt husarbeid. Siden det er lørdag i dag så skal jeg vaske gulver, bytte sengetøy og vaske klær. Dessuten så frister det å lage makroner i dag også! Jeg kan dele oppskrift med dere senere i dag om det er ønskelig♥ Så skal vi trene, kanskje på sopptur og jeg skal sminke meg. Jeg har ikke sminket meg på SÅ mange dager nå, så nå kjenner jeg virkelig at jeg trenger litt glam uansett om vi skal trene eller i skogen, hehe! Jeg håper dere får en fin lørdag. Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg