Hjemmelaget jordskokksuppe

Hei dere!

I dag hadde jeg min siste dag med opplæring på jobb, og jeg følte det gikk kjempe fint. Jeg gleder meg allerede til jeg skal på jobb igjen! Det er så deilig å kjenne det sånn, for som dere vet så var jeg veldig usikker. Nå som jeg føler at jeg er godt inne i det, så stortrives jeg. Det føles liksom ikke ut som “jobb” når jeg holder på med ting jeg liker, sånn som klær, sminke og tilbehør. Det er jo bare gøy og “kos” å henge opp klær og sortere leppestifter. Så det er bra! I og med at jeg ikke lagde jordskokksuppe i går, så gjorde jeg det i dag. Det er jeg veldig glad for, for den ble så god! Vi fikk jordskokker fra hagen til mormor da vi var der forrige uke, så det er jo ekstra gøy at de kommer fra hagen hennes.Det ser jo bare helt nydelig ut! I tillegg så var det super enkelt å lage, og da mener jeg super enkelt.Du trenger til to personer:

650g jordskokker

4dl fløte

4dl kyllingkraft

salt og pepper

Bacon/Kyllingbacon eller annen topping etter ønske.

PersilleSlik gjør du:

Vask, skrell og kutt opp jordskokkene i mellomstore biter. Del 2-3 jordskokker i små terninger som du bruker til topping senere. Ha de mellomstore jordskokkene i en kjele og hell over kyllingkraft og fløte. Kok opp til jordskokkene er bløte.

Stek bacon eller annen ønske (de hadde ikke kylling bacon på Rema, så F fikk vanlig og jeg droppet det), og tilsett de små jordskokk terningene når baconet nesten er ferdig. 

Bruk en stavmikser slik at suppen blir kremet og fin. Hell i en skål og legg toppingen på. Dryss over litt persille helt til slutt, og server gjerne med loff og smør. 

Neste gang vi lager dette skal jeg skjære noen tynne “flak” av jordskokkene og legge dem i ovnen slik at det nesten blir som potetgull. Så skal jeg ha dem som topping også. Det er sikkert super godt med litt chips på også!Denne burde dere teste ut! F ble faktisk skikkelig mett også, og det er det ikke så ofte han blir av suppe. Det er i hvert fall ikke siste gang jeg lager denne, for den ble veldig mild og god. Det er første gang jeg lager og smaker jordskokksuppe, og jeg trodde egentlig at det skulle smake mer enn det gjorde. Så jeg ble positivt overrasket. Ønsker dere en fin kveld videre. Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg