Hjemmelagde vertinnegaver

God kveld dere fine!

Jeg håper at dere har det fint♥ Jeg har jobbet i dag, så jeg har bare rukket å spise litt og tatt en dusj. Jeg skal jobbe i morgen også, så jeg skal faktisk ta kvelden om ikke så alt for lenge. Jeg ville bare stikke innom her litt først! Jeg ser skikkelig frem til det blir lengre lyst om dagen, for med lyset kommer blogglysten. Vi hadde sol her i Skien i sikkert en times tid før jeg dro på jobb, og herregud som jeg nøyt! Da kjenner jeg seriøst masse inspirasjon, motivasjon, jeg får ideer, jeg får lyst til å gjøre alt mulig og humøret blir på topp. Så kommer regner og jeg vil sitte inne og se i taket 🙂 Flere som har det sånn?Dere husker for et par uker siden som jeg lagde makroner og solgte dem på Villsaugården i Sandefjord? Vel, jeg gjorde det igjen! Som jeg nevnte så lagde mamma og jeg masse forskjellig på fredagen som vi skulle levere dit. Det resulterte i at alle makronene ble solgt! Det hadde jeg ikke trodd, men det gjorde meg skikkelig glad. Kanskje det er konditori jeg skal starte? Eller “Pia´s makron bod”? Haha, jeg ser det for meg 🙂 

Jeg har også fått laget brune pinner, flere makroner og brente mandler. Dette er så fine vertinnegaver, dere! Jeg ga mormor en pose med makroner, brune pinner og brente mandler som vertinnegave i går. Gir dere vertinnegaver? I familien vår har vi alltid gitt det, selvom man bare skal til de nærmeste. Jeg syntes det er en fin ting å gjøre i og med at personen mest sannsynlig har stått og holdt på i flere timer. Det er mye jobb å ha gjester, både før og etter selskapet. Huset skal vaskes, bord skal dekkes, mat skal lages og oppvasken skal tas. Så klart – skal jeg spise middag med mamma tar jeg ikke med noe, men dersom jeg er invitert på påske lunsj for eksempel, så gjør vi det.I år lager jeg alle vertinnegavene selv, isteden for å kjøpe. Vin faller alltid i smak, men akkurat nå frister det svært lite å stå i polet køen her i byen med såpass mye smitte.Brente mandler er jo super enkelt, og skikkelig godt! Fint tips, eller hva? ♥ Jeg fikk nettopp en litt dårlig magefølelse når det kommer til hele denne situasjonen vi er inne i.. 🙁 Jeg har bare fem dager igjen i min super fine, morsomme og givende jobb, så er jeg tilbake til å være permittert. Det blir ikke harryturer med det første, det blir sikkert ikke påskeferie i skagen, Tyskland er i lockdown igjen. Må CL si opp enda flere ?:-( Er jeg en av de som mister jobben neste gang? Uff, så dårlig jeg blir av tanken. Heldigvis er jeg inne i Manpower systemet, så kanskje de kan hjelpe meg med å finne noe annet midlertidig. Krysser fingrene. Jeg håper at dere har det bra, at dere er friske, og har noe å fylle dagene deres med. Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg