Hell on earth

Hei dere fine!

Jeg hadde så mange forhåpninger til denne dagen, at den skulle bli så bra og fin. Det skjer altså ikke. Jeg våknet rundt 07:30 med sinnsyke smerter i magen. Jeg skjønte overraskende nok at dette var samme smerter som da jeg ble hentet med ambulansen, så jeg hentet varmeflaske, smertestillende og en bøtte. Smertene kikket inn da jeg stod på kjøkkenet, men jeg klarte heldigvis å komme meg tilbake i sengen. Det er altså så innmari vondt at jeg klarer ikke tanken på å ikke skulle få hjelp til dette. For dere som ikke vet det – så har jeg cyster på eggstokkene som kan sprekke. Når de sprekker fylles buken med blod og det er så smertefullt som det høres ut. På sykehuset fikk jeg også beskjed om at jeg har endometriose, noe jeg syntes er litt rart da andre sier at man må ha operasjon for å få den diagnosen. Jeg skal tilbake på sykehuset om to uker, men jeg kontaktet legen min i dag i et håp om å få time før. Jeg kan jo ikke leve med disse smertene!! Det har skjedd tre ganger siden sykehusinnleggelsen, det er fire ganger på litt over en måned. Det er forbanna sykt!! Jeg kan nesten ikke forklare smertene, men jeg blir helt lammet, det knyter seg fast, jeg blir kvalm, får blodtrykksfall og svetter helt sinnsykt. Det er vondt å bevege seg, vondt å gå, vondt å snakke og vondt å puste. Hele korsryggen min stivner også, så da kan dere forestille dere hvor behagelig det er å måtte kaste opp og hele kroppen spenner seg.

Jeg velger å dele dette, og jeg kommer også til å oppdatere dere på veien videre siden jeg vet at mange sliter med det samme. Endometriose er en sykdom som er veldig komplisert og det er vanskelig å få riktig hjelp. Jeg har snakket med flere som sliter med det samme, og de forteller at de ikke blir tatt seriøst og at de ikke får hjelp. Dersom jeg ikke får hjelp til å lindre disse smertene kommer jeg til å finne frem tauet, no joke!! Det er ganske sykt å si, men så forbanna vondt er det. Dette må snakkes om og man må bli tatt seriøst når man søker hjelp. 

Jeg ble tatt seriøst da jeg kom inn med blålys og jeg følte virkelig at jeg ble tatt godt hånd om. Jeg fikk svar på et stort spørsmål og jeg har fått inntrykk av at dette skal ordnes, men jeg blir urolig når jeg leser om mange som bare får beskjed om å vente på bedre dager. Det går jo ikke an! Jeg har så klart fått smertestillende, men de funker ikke over hodet. Når Paracet, Voltaren OG Tramadol IKKE gir en eneste effekt…Kan dere tenke dere smertene? 

Så det var min start på dagen. Klokken er nå 13:00 og jeg ligger fremdeles i sengen med smerter. Det er fremdeles såpass vondt at jeg ikke klarer å lage meg frokost, så dette varer veldig lenge.. Smertestillende tar også ganske greit knekken på energien, så jeg blir nok sengeliggende noen timer til. Jeg håper at dere har det fint! Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg