Fredagskos – Sjokoladefondant

Hei dere fine, og god fredag!

Er det flere som våknet i natt av lyn og torden? Jeg trodde virkelig ikke at jeg var så redd for det, men joda. Jeg gikk å la meg tidligere en F i går, og da jeg våknet av lynet i 02:00 tiden hadde han enda ikke kommet og lagt seg, så jeg måtte trygle han om å legge seg siden jeg var så redd. Jeg var oppriktig redd liksom. Heldigvis varte det ikke så lenge, men lenge nok til at jeg lå å tenkte på hva jeg skulle gjøre dersom lynet slo ned i huset, og om jeg skulle gå ned å dra ut alle kontakter. Men uansett, vi overlevde. Jeg håper det er lenge til neste gang i hvert fall, men jeg hørte noe om at det skulle bli sånn i natt også. I dag har F og jeg ikke gjort så mye egentlig, men jeg liker slike dager. Jeg har fått vasket badene, soverommet og organisert i klesskapet. Så var vi en tur ute for å få litt luft. 

Etter å ha spist indisk til middag i dag fikk vi begge lyst på sjokoladefondant, så det lagde jeg. Det er oftere at jeg har lyst på noe og ikke F, så nå som han også hadde lyst på, så utnyttet jeg sjansen. Sjokoladefondant er så godt, og enkelt. Det aller beste er når man har is og jordbær til, så blir det ikke så “tungt” om dere skjønner. Denne er super enkel å lage også. Du trenger : 130g smør, 130g sukker, 130g lys kokesjokolade (Den fra freia er absolutt best), 90g mel og 4 egg. 

Slik gjør du: Smelt smør i en kjele og tilsett sukker slik at det smelter i sukkeret. Ta kjelen av plata og tilsett sjokoladen, rør forsiktig om og vent til alt er smelten inn i smør/sukker blandingen. Sikt inn mel, og tilsett et og et egg. Slik blir det en sjokolade røre som man tar i fire små ildfaste former. Stekes midt i ovnen på 200 grader, i 11-12 minutter. 

Gud… Jeg må på treningssenteret eller løpe meg en tur! Nå har det vært mye usunt i det siste, og det merkes. Jeg skal virkelig skjerpe meg. Nå skal jeg fortsette å redigere, og laste opp sminkevideoen. Så blir den publisert i morgen! Jeg ønsker dere alle en kjempe fin kveld videre. Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg