Forbud mot croptop

God kveld dere!

Til morgningen i dag scrollet jeg som vanlig gjennom de sosiale mediene, og det jeg så mest av var diskusjonene rundt croptop på treningssenterne. Sats har jo nå gjort det slik at man ikke kan trene i mage topper. Denne typen treningsklær har jo vært på motet en god stund nå, og det er slike klær jeg ser mest av på nettbutikkene som selger treningstøy. Jeg mener at det er å gå litt tilbake i tid. At man ikke skal få lov til å trene i det man vil er jo ganske gammeldags syntes i hvert fall jeg. Jeg trener selv ikke i slike klær, men jeg syntes det er fint på mange andre. Dessuten så ser jeg at veldig mange kommenterer rundt om “jeg er overvektig og dette gjør meg usikker”… ……… Altså…. Jeg vet ikke engang hva jeg skal si. Skal de som ha jobbet hardt for det få regler om hvordan de får gå kledd på grunn av andre som ikke har jobbet like hardt? Jeg mener ikke at mans kal få trene i korte shorts og sports bh, for en sports bh ser jeg på som undertøy, om dere skjønner. Men en tighst med høyt liv, også en topp som går nesten helt ned til den ser jeg ingen problemer med. Jeg personlig blir ikke truffet på noen som helst vis av å se andre trene slik. Jeg mener at vi nå er i 2019, og la da folk få trene i det de vil. De fleste, inkludert meg selv, er ikke på treningssenteret for å se på andre. Man er der for å jobbe med seg selv, og fokuset er på å forbedre seg selv. Ikke se på andre og få dårlig selvtillit. Så kanskje disse menneskene som syntes at det er så støttende å se jenter i croptops på trening kanskje burde gå en runde med seg selv. Det er så altfor mange som ikke unner andre suksess, og det er så sykt trist. Ser jeg en jente som virkelig ser bra ut, har fin kropp og fin utstråling så blir jeg heller glad og tenker “good for her” isteden for å bli sur. Det er flere ganger jeg får stygge blikk når jeg går rundt i byen og har sminket og ordnet meg fint. Da får jeg blikk og småjenter hvisker til hverandre når jeg går forbi. Selv samboeren min sier at han legger merke til at jenter ser stygt på meg. Det skjønner jeg virkelig ikke greia med, men det er spesielt.

Mennesker som har noen kilo ekstra får ikke mindre respekt av meg enn de som er trente, tvert imot. Dersom du er snill og virker som et godt menneske, så dømmer jeg ingen uansett form eller farge. Men for å være 100% ærlig så opplever jeg ganske ofte at mennesker som har noen kilo ekstra er litt mer sure. Kanskje fordi man ikke er fornøyd med seg selv, og det er trist i seg selv, men da finnes det jo løsninger og det finnes hjelp. Jeg sporer kanskje litt av her sånn nå, men jeg håper dere forstår tegninga. Man er jo hva man selv gjør det til. Jeg personlig har lagt på meg, men jeg misliker jo ikke de fantastisk flotte jentene som trener hver dag. Det gjør meg ikke sint eller usikker av å se en trene i magetopp, det gir meg heller motivasjon og lyst til å jobbe hardere selv slik at jeg også kan se slik ut. Det samme gjelder instagram, der også får jeg motivasjon til å bli mer trent og fit. Jeg har hatt en alt for lang periode uten trening nå. Vi snakker tre år nesten. Det skal jeg gjøre noe med nå, og jeg skal virkelig prioritere. Jeg må egentlig le litt av meg selv, for hvor mange ganger har jeg ikke skrevet dette? Det er sikkert 1,5 år siden jeg skrev “på mandag skal jeg starte” mens det aldri skjedde… Men nå dere, haha! Nå skal jeg begynne å trene. Men først må jeg komme meg ut på sjøen og jobbe. Jeg håper at dere alle har det fint! Vi blogges senere♥

Hva syntes dere om forbudet ? 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg