Espresso makroner

Hei dere fine!

Jeg håper at dere har det fint. Jeg skal veldig snart komme meg av gårde til frisøren, men først ville jeg dele oppskriften på espresso makronene som jeg lagde i går. Disse ble skikkelig gode, og det er bare et par igjen ettersom at jeg tok med noen til søsteren min i går, og til venninnen min. Egentlig så kan man doble oppskriften på makronene, siden jeg sitter igjen med ganske mye fyll. Det kan hende jeg smeller sammen en ny røre senere i dag, slik at jeg kan få brukt opp fyllet. Disse passer også godt til å fryses, men det blir neppe nødvendig når de går ned på høykant… Hihi♥

Jeg bruker alltid samme oppskrift på makron skallene, men denne gangen tilsatte jeg litt espresso pulver i røra. Jeg bruker 100gram romtemperert eggehviter, 90 gram sukker, 145 gram mandelmel (kjøpes på Sunkost, ikke fettredusert!) og 130 gram melis. Jeg bruker DENNE oppskriften. Der står også alle triks for å lykkes med makroner. Som sagt – så tilsatte jeg en halv spiseskje med espresso pulver i røra. Espresso pulveret kjøpte jeg på Obs, men det finnes sikkert i de fleste butikker. Fyllet ble utrolig godt! Oppskriften på det finner dere HER. Der tilsatte jeg ca en teskje espresso pulver slik at det smaker ordentlig kaffe. Her kan man smake seg til, og dersom man ikke er så glad i kaffesmaken så kan man jo bare droppe det slik at det blir sjokolade makroer. 

Jeg skal ta med noen opp på jobben til mamma før frisørtimen min. Det faller sikkert i smak! Jeg ønsker dere en kjempe fin mandag. Vi blogges senere♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg