Dette tar jeg alltid med om bord

Hei dere!

Dagen er her.. Jeg skal ut på sjøen, igjen. Det kjennes helt greit, og jeg vet hvor fort en periode om bord går. Den første sommeren min om bord jobbet jeg hver dag i seks uker, så to kjappe uker går fint. Dessuten så er ikke dette været så veldig mye å bli hjemme for. Det er så klart typisk at det blir kjempe vær nå som jeg er ute, men jeg tviler. Den norske sommeren er jo ikke så mye å skryte av. Jeg gleder meg så masse til september, for da skal F og jeg nyyyyte varme dager i Tyrkia. Men før den tid gjenstår fire perioder på sjøen. Jeg har faktisk skrevet noen innlegg på forhånd, slik at bloggen ikke skal være helt stille hele perioden jeg er borte. Dere vet jo at internett om bord er litt trøblete. Men hold ut med meg, så skal jeg gjøre mitt beste! Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal jobbe enda, så når jeg finner ut av det kan jeg planlegge litt bedre. Men uansett, hver gang jeg skal på sjøen tar jeg alltid med meg noe mat hjemmefra. 

Vi er utrolig heldige å får mat om bord til en hver tid på døgnet. Det er en mannskaps messe som det alltid er brød, masse pålegg, drikke, frukt, salat osv hele døgnet. Så får vi så klart tre varme måltider om dagen. Men det er ikke alltid jeg har lyst på det som blir servert, så derfor tar jeg alltid med meg noen rett i koppen supper! Disse er faktisk veldig gode, og de lages jo med kun varmt vann. I tillegg så er det kjøleskap på lugaren, så der har jeg alltid yoghurter, vann og cola uten sukker. Det er så digg å kunne ha litt snacks på lugaren.

Det hender også at jeg tar med grove polarbrød og noe pålegg, så har jeg liksom frokost og lunsj på lugaren. Det er så klart ikke nødvendig, for jeg kan bare hente mat i messa, men jeg foretrekker noen ganger grove polarbrød enn kneip. Så da er jeg klar for to nye uker til sjøs! Jeg håper det blir rolig, og ikke for mye sjø..Det er alltid slitsomt, hehe. Vi blogges senere ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg