Det fine med høsten

Hei dere fine♥

Jeg er så glad og takknemlig for at jeg vokste opp i de omgivelsene som jeg gjorde. Jeg setter så utrolig stor pris på de verdiene jeg har fått oppgjennom årene med tanke på å sette mer pris på naturen, enn dagens unge. Jeg er så glad for at jeg har blitt lært opp til å plukke sopp, rive ned hasselnøtter fra trærne og plukke så mange liljekonvaller som får plass i hånden. Jeg er sikker på at det ikke er mange barn som vet hva en hasselnøtt smaker, og det syntes jeg er trist, og en skam. Men nok negativitet. (men det er trist) I dag inviterte jeg søsteren min over for å dra på sopptur. Det er jeg så glad for nå, for det har vært en skikkelig fin dag. Vi var ute noen timer og fangsten ble faktisk ganske så bra. Vi vet jo at det er litt tidlig for trakt kantarellene, men ordentlig kantarell fant vi en del av. I fjor var det jo så tørt, så vi fikk ikke plukket da. Men i år, i år tror jeg det blir et bra soppår. 

Vi fant en del ganske fort, som gjorde at vi selvfølgelig ble mer motiverte. For det å lete etter sopp og aldri få noe, det er så kjedelig og demotiverende. Men det var en veldig hyggelig tur, og vi fant masse av “Skogens gull”. Viste dere det, at kantarell blir kalt skogens gull? Verdens fineste tantebarn var med♥ Jeg tror virkelig at han koste seg like mye som oss, om ikke mer! Det å kunne gå i skogen uten andre mennesker rundt og la hunden gå fri… Det er noe for seg selv. Jeg burde jo kanskje heller ha ligget fyllesyk på sofaen med junk food med tanke på alderen min, men jeg setter slike ting som dette høyere i livet. For å være helt ærlig. I en alder av 22 føler jeg meg ferdig med festing, og prioriterer husvask og sopptur. Haha, hvor gikk det galt? Men vi er alle forskjellige ♥ Å ingenting gjør meg mer lykkelig enn når huset er rent, og jeg har vært ute i naturen. Da er jeg seriøst lykkeligst.  

Nå skal jeg svippe fort bort til solariumet og grille en liten halvtime. Neste friperiode skal vi jo til Tyrkia, så da er det greit å ha et lite grunnlag. Jeg håper at dere alle har hatt en fin søndag så langt, og at kvelden blir fin! I morgen reiser jeg til Oslo sammen med en venninne, det blir gøy! Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg