Bedre sent enn aldri

Hei dere fine!
Jeg håper at dere har en fin søndag. Jeg trodde det skulle bli regn, men neida! Solen har skint til tider, så jeg har fått holdt litt på ute. Nå begynner det jo å nærme seg tid for jobb, og jeg hadde virkelig lyst til å få ordnet noen blomster utenfor huset våres. Nå har jeg faktisk bodd her i tre år!! Herregud, som tiden flyr. Det føles på en måte så “nytt” å bo i Skien om dere skjønner? Men tre år har gått, og jeg trives mer og mer. Som jeg alltid nevner, så elsker jeg Sandefjord av hele mitt hjertet, men det går fint å bo her nå. Dersom jeg noen gang (hope not) skulle blitt singel, så hadde jeg nok flyttet tilbake til hjembyen. Men uansett – Mens andre (normale 21 åringer) er fyllesyke etter en kveld de sent vil glemme, så har jeg gjort dette i dag:Det er ganske typisk oss egentlig å drøye den med slike ting som dette. De fleste planter jo før sommeren, men jeg gjorde det altså i august. Jeg kjøpte heldigvis planter som tåler kulde, så de skal da holde seg en stund. I tillegg så er jeg avhengig av planter som klarer seg for det meste selv, og ikke må ha vann hver eneste dag. Jeg er jo lenge borte av gangen, så jeg håper bare at de klarer seg! 

Jeg var på Jysk i går for å kjøpe noen ute potter, så de store er derfra. De som henger på veggen, og plantete er fra Plantasjen. Det som er så bra er at plantasjen er åpen på søndager, så det passet så bra å dra dit i dag. 

Var det ikke fint med disse ved inngangspartiet? Vi skal male gjerde og rekkverket hvitt om ikke så lenge, så da vil alt bli mye finere. Herregud, som jeg gleder meg til å male det gjerde! Jeg har snakket så lenge om det nå, men tro det eller ei så er det ikke alt man rekker selvom man har fjorten dager fri hver dag. Det er alltid så mye å gjøre.. Det er nesten litt komisk å plante og holde på så fort sommeren er over liksom, men som jeg skrev tidligere så holder disse seg langt utover høsten, og de store grønne klarer seg gjennom vinteren også. 

Her er vår lille kosekrok på verandaen. Etter at vi reiv den gamle og bygget ny veranda har vi brukt den så masse. Jeg soler meg her så fort det er sol ute, og vi sitter ofte ute på kveldene for å snakke sammen. Det er veldig deilig å ha en veranda og hage, det er noe jeg setter pris på. I tillegg elsker jeg å grille, så det kommer godt med å ha veranda. Herregud, hvor mange ganger nevnte jeg ordet veranda nå….. 

Nå skal en av oss snart dra for å kjøpe mais. Vi skal grille i dag også, og da elsker jeg å ha maiskolbe. Det er så godt! Sparkesykkelen til F er enda på reparasjon, så vi har kun min. Vi bruker seriøst de hver gang vi skal ut av huset, med mindre vi skal handle noe større som vi trenger bil til. Det er sååå gøy, og ikke minst billig og miljøvennlig. Jeg har fylt halv tank på bilen en gang denne perioden, og det er bra! Jeg ønsker dere en fin dag senere. Vi blogges! ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg