Året som gikk – Del 1

Hei dere fine!

Jeg håper at alt står bra til med dere. Jeg har jobbet i dag, og var så heldig å kom hjem til ferdig middag. Luksus! Det er sånne ting jeg setter så utrolig stor pris på. Jeg er som regel ganske sulten etter jobb, så da er det skikkelig digg å slippe å tenke på det. Det er veldig rart at jeg bare har to arbeidsdager igjen i min fine jobb…. I morgen og onsdagen. Etter det aner jeg ikke hva som skjer 🙁 Det ser jo ikke ut som at båttrafikken er oppe og går som normalt igjen med det første. Men jeg krysser fingrene, for jeg savner båten, sjøen, kollegene, arbeidsplassen, lugaren, rutinene… Ja, alt! Jeg prøver å holde motet oppe og ikke tenke for mye på alt sånt. Her kommer et sammendrag av året som gikk…♥

Vi var jo faktisk i dokk med båten i år! Det føles så sykt fjernt ut… Savner det, selvom dokk er et kapittel for seg selv♥ Det er sååå mye jobb, men så gøy. Jeg koser meg faktisk helt vilt mye når skipet er i dokk. 

Også fra dokk… Det blir mye sushi og Mokai på kveldstid, hehe♥

Jeg knyttet bånd med det nye tilskuddet til familien..♥

….Kom skikkelig igang med treningen igjen. Som dabbet av igjen etter to måneders tid…

Var på sjøen og ante ingenting om at Covid-19 skulle bli så alvorlig. Vi var om bord da Danmark stengte landet. Det virket helt fjernt og uvirkelig i og med at vi var på vei til Danmark og legger til kai der to ganger om dagen. Det var veldig spesielt! Da vi leste at folk hamstret inn egg, mel og gjær måtte jeg le. Jeg forsto ikke alvoret før jeg selv kom på land og faktisk så at alle butikker var tomme, og det ikke var mennesker i gatene. 

Dro til nord for å besøke søsteren min som studerte der…..

…..Og falt pladask for fjellene og hele plassen.

….Ble permittert og kjørte masse sparkesykkel sammen med F.

Fikk ha han her på besøk når jeg ville..♥

Sto masse på kjøkkenet …

….Gikk kjempe mange turer sammen med Ludvig og Frode. Vi brukte maaaasse tid i skogen når landet gikk i lockdown.

….Pusset opp kjøkken stua vår. Endelig ble vi kvitt den fæle tapeten!

…..Begynte å kjenne på det å være permittert, og fant masse trøst i han her♥

…..Gikk enda mer tur.

….Farget håret mitt akkurat sånn jeg ville! Jeg hadde lenge vært redd for å gå “all blond” men herregud som jeg elsket det. Det er egentlig sånt hår jeg vil ha, men det er mye jobb, sliter på mitt eget og sminken blir så “hard” inntil så lyst hår.. …..Lagde jente kake til tantebarnet mitt♥

….Og cakepops for første gang!

…Spiste litt for mye av “bubble waffle”.  

….Fikk se mange av stedene F var da han var liten.….Lagde makroner for første gang. Misslykkes totalt og trodde at jeg aldri skulle gidde å prøve igjen. 

….Endte opp med å bli frelst av makroner, og har sikkert lagd tusen stk i løpet av året. 

….Dro på mange roadtrips bare for å få tiden til å gå.

….Lærte meg å flette

…. Og ble skikkelig god på det.

….Hadde piknik på stranda med kjæresten min♥ …Feiret en litt annerledes 17.mai.

….Og lagde tidenes 17.mai kake! Denne gleder jeg meg til å lage igjen.

….Var i Oslo mange ganger med Frode på innspilling til forskjellige oppdrag.

….Ble sjarmert av denne gutten.

….Brukte mye tid med mamma og søsteren min♥

….Forelsket meg i en ku♥

….Besøkte Brekkeparken for første gang.

…Hadde Tassen på besøk mens søsteren min dro tilbake til Nord etter lockdown.

…Fikk ny hårfarge og trivdes med den en ukes tid.

…Brukte mange timer ute i båt

…Og enda flere ute på holmer sammen med F. Dette lengter jeg så masse til!….Var i Fredrikstad for enda en jobb F hadde.

….Hadde litt for mange netter på hotell. 

…Grillet i Sandefjord flere ganger, og F og Hugo knyttet bånd♥Det får holde for del 1! Jeg gleder meg allerede til å dykke inn i del 2 av året som gikk. Det har vært en veldig rart år, og jeg ser faktisk veldig frem til å la det passere. Jeg pleier egentlig å ha en litt kjip følelse når året er ferdig, for da går det liksom opp for meg at jeg ikke “fikk til det jeg ville” om dere skjønner? Men i år er jeg bare glad for at året har kommet til slutten. Jævla 2020. Jeg ønsker dere en fin kveld videre. Her venter litt husarbeid, strikking og soving. Er det ikke slik det er å være 67 år? Haha, jeg må le av meg selv… Vi blogges!♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg