Allergisk mot fillers

Hei fininger!♥

Har dere hørt noe så teit? Allergisk mot fillers. Men det har seg nå sånn at det er en stor sjanse for at jeg er det. Jeg startet med fillers da jeg var 16 år gammel, noe som ikke er lovlig. Angrer jeg på at jeg gjorde det i kjelleren til en dame i Larvik? Ja. Oppgjennom årene har jeg tatt fillers 1-2 ganger i året, men sist gang var september 2017. Så det er altså to år siden siste behandling, og det kommer til å ta lang tid før jeg eventuelt gjør det igjen. Det siste året har jeg nemlig hovnet kraftig opp i leppene to ganger. Den ene gangen hovnet overleppen min opp på grunn av at jeg hadde en luftveisinfeksjon. På fredagen hovnet begge opp, og jeg så slik ut som på bilde. Jeg har ingen infeksjon i kroppen og er heller ikke syk. Jeg dro på apoteket og de anbefalte meg sterkt å ringe legevakten, noe jeg gjorde. Der ble jeg henvist til en lege i sentrum her i Skien, så fikk jeg medisiner som dempet hevelsen. Nå i ettertid har jeg pratet med flere angående dette, også på Akademikliniken i Oslo. Denne hevelsen kan skyldes at jeg har Juvederm i leppene fra mange år tilbake, som man kan reagere på i flere år etterpå. Å dessuten så har jeg et dårlig immunforsvar som ikke klarer å skille ut fillers. Jeg tok som sagt fillers i 2017, som har en varighet på maks 12 måneder. Nå er det to år etter, og den er fremdeles tilstedet. Dette syntes jo jeg er topp, siden jeg da slipper å fylle så ofte. Men høres det ikke rart ut? Jeg har blitt anbefalt å fjerne alt for å så begynne på nytt, men det skremmer meg litt. Jeg har liksom ikke så lyst til det, og jeg har hørt at det er smertefullt. Dessuten så har jeg hatt mye forskjellig i leppene, som kanskje ikke er det lureste. Jeg ble super fornøyd forrige gang da jeg tok Revofil hos VIP Beauty, så dersom jeg blir å gjøre det igjen så er det absolutt der.

Så slik så altså jeg ut på fredagen hvor jeg hadde flere avtaler. Jeg våknet slik 09:00 og hadde blant annet negl time allerede 10:00. I tillegg til at jeg måtte løpe rundt i sentrum for å finne legekontoret osv. Herregud.. De som så meg må jo ha trodd at jeg har vært dum i hodet og proppet så mye i leppene, men nei. Jeg var hoven 🙁 

Har dere noen gang hørt om å være allergisk mot fillers?

6 kommentarer
    1. Ikke så inni det greiene der. Tenker at det ikke er så rart kroppen reagerer på ting som ikke er naturlig i kroppen fra før. Så at noen er allergisk er vel ikke så rart. Jeg har aldri tatt noe i leppene, eller noe annet sted, så slipper tenke på det 🙂

    2. Jepp, hatt en skikkelig hevelse 2 ganger.
      Hun sykepleieren som tok det på meg, sa at man kan reagere hvis leppene er utsatt for mye sol 🙂
      Andre gang jeg fikk hevelse hadde jeg halsbetennelse og da så de ut som de bildene du har lagt ut her.
      De hovnet også opp da jeg gikk gravid, men ikke så mye at jeg ikke kunne vise meg ute heldigvis.

    3. Hei ser dette innlegget ditt nå når jeg prøvde Google litt. Finner veldig liten informasjon om nettopp dette.. det er i allefall 8 mnd siden jeg tok siste fillers ligger her med omgangssyke og leppene mine har begynt å svulme skikkelig opp.. klumper og vondt. Hva hadde du gjort? Avventa og sett? Eller dratt til lege? Kan det ha noe med sykdom å gjøre?

      1. Hei!

        Dette har skjedd med meg to ganger. Den første gangen hadde jeg luftveisinfeksjon, så legen sa at det var derfor. Den siste gangen hadde jeg ingen sykdom jeg viste om i hvert fall, så der er jeg litt mer usikker.. Men legen som satt filleren fortalte at man kan bli hoven der man har fillers når man blir syk. Jeg er litt usikker på hvorfor, men dersom man har fillers ander steder også, så kan det hovne opp når man er syk. Så jeg ville ventet litt, også eventuelt dratt til legen. Jeg dro til legen og fikk kortison tabletter, og de roet ned leppene veldig. Men de gikk ned av seg selv etter 1-2 dager også, så kanskje dine også gjør det! Håper de gjør det, og at du slipper legebesøk. God bedring! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg