17.mai makroner!

Hei dere fine!

I dag finner dere meg på kjøkkenet, haha! Jeg startet klokken 09:30 med å bake, og jeg er enda ikke ferdig. Jeg lagde først makroner som jeg nettopp ble ferdig med. Så har jeg laget en rød kakebunn og en blå. Det som gjenstår nå er å lage en kremost krem og bygge selve kaken. Det tror jeg blir krevende! Jeg har lett meg ihjel etter noen kake utstikkere, men jeg finner det ingen plass. Jeg trenger runde kake utstikkere som er i 6cm, 7cm, 10cm og 11cm, så jeg tror jeg må klippe ut sirkler av papir og bare prøve å kutte det ut for hånd. Ønsk meg lykke til! Jeg er heldigvis veldig fornøyd med resultatet av disse makronene, så dersom kaken blir mislykket har jeg likevel noe å imponere med. For disse ser jo så fine ut, og hva passer ikke bedre på 17.mai?Jeg er virkelig skikkelig fornøyd! Disse skal jeg bruke som pynt på kaken også, så det tror jeg kommer til å bli super fint.Jeg bruker DENNE oppskriften på makron deigen. Jeg syntes den er veldig enkel å lage og jeg har lykkes med den de 10 siste gangene jeg har laget makroner, haha! Så lagde jeg en enkel smørkrem til fyll. Disse er det absolutt lurest å lage i dag dersom man skal servere de i morgen, da smaker de enda bedre siden fyllet har fått satt seg ordentlig. For å få så bra farge brukte jeg pasta farger fra Wilton. De kan kjøpes på de litt større menyene. Jeg vet at du får de på Meny Saga her i byen, og også på Jernia. En dråpe er nok! Jeg brukte riktig nok TO begre med farge i hver kakebunn som jeg holder på med nå, haha! Jeg er så spent på å se resultatet. Vi har nettopp bestilt sushi nå, så da får jeg en liten pause fra bakingen. Det gjenstår heldigvis ikke så mye, så jeg håper at jeg får satt meg ned for å se på Kompani Lauritzen og slikt i kveld♥Jeg gleder meg til å vise dere resultatet av kaken i morgen! Jeg får jo ikke sett hvordan det blir før vi kutter i den i morgen jeg heller, så GUD jeg er spent! Sykt kjipt om det bare er kaos, hehe! Jeg ønsker dere alle en KJEMPE fin 17.mai! Så blogges vi♥

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg