Dette må jeg gjøre for å bli lykkelig

Hei dere!

To av neglene mine har brukket, så det går mye fortere å skrive på tastaturet. Haha, godt å vite. Jeg er ferdig på jobb og har skiftet til mer behagelige klær. Høydepunktet i løpet av hele dagen er disse stundene hvor jeg er alene på lugaren, nettopp tatt av uniformen og ser frem til en lang dusj. Heldigvis går dagene utrolig fort, og alt går veldig fint. Det er snille og gode kollegaer, og gjestene om bord er veldig hyggelige. Så det er bare velstand med andre ord. Eller.. Dersom det bare hadde vært velstand, så hadde vel overskriften gitt lite mening. Det har seg sånn at jeg har det ganske fint foruten om med meg selv. Å slapp av, dette blir ikke et nytt deppe innlegg. Men heller et innlegg om ting jeg skal gjøre for å få det litt bedre med meg selv. Jeg syntes slike innlegg er fine å lese selv, for det får meg til å tenke gjennom hvordan jeg selv har det og hva som kanskje kan forbedres. I tillegg så hjelper det meg å skrive en “liste” slik at jeg kan jobbe meg mot det. Nå har jeg jo delt med dere hvor lite flink jeg er til å nå mine mål, men jeg kan vel lure meg selv enda en gang og forhåpentligvis få det til. Jeg kjenner at jeg kanskje ikke er en så inspirerende eller motiverende person, men kanskje det kommer seg? 2019, kanskje det blir et bedre år? Jeg skal bli mye flinkere til å få i meg ordentlig mat. Jeg spiser utrolig lite, og ikke spesielt sunt. I dag for eksempel, så har jeg spist en skive rugbrød med kalkunpålegg og paprika. Jeg klarte ikke engang hele brødskiven, siden det ble tørt. Så har jeg spist to egg, et eple, litt laks og litt ris. For jeg blir ikke sulten. Det skal sies at jeg har spist noen julekaker også, så det er jo ikke akkurat et pluss. Men når jeg tenker meg om, så er det ikke så mye mat til å gå rundt å jobbe i tolv timer om dagen. Så jeg må bli flinkere med mat.

Dette har jeg vel skrevet hver gang når har slike “breakdowns” som nå. At jeg skal melde meg inn på treningssenter igjen. Dette er noe jeg må gjøre for å komme meg tilbake i form. Før, da jeg bodde i Sandefjord trente jeg flere ganger i uken og følte meg sprek og sterk. Nå? Jeg har aldri følt meg verre, eller tyngre. Det er kun min egen feil, og jeg skal gjøre noe med det. Men så er det meg og min viljestyrke. Jeg har selv sagt at jeg aldri kommer til å la meg selv bli feit, og det kommer heller ikke til å skje. Men kroppen min er ikke slik den var før da jeg var stolt av den, så noe må gjøres, og det fort!! Men så har usikkerheten med treningssenter kommet også. Før var jeg jo så trygg, jeg trente og gjorde alt mulig, mens nå kan jeg få vondt i magen av tanken.  Jeg må så klart nevne noe som mange kan se på som bagateller eller overfladisk. Men jeg trenger sårt å fikse neglene mine og føle meg fresh igjen. Jeg har knekt to stk og det får meg til å føle meg slask og skitten, om dere skjønner? Jeg vil liksom ikke vise hendene mine og ting blir litt mer vanskelig. Dette er noe jeg tenker på spesielt når vi spiser blant alle kollegaene. De tenker sikkert ikke på det, men det blir en byrde for meg. Kan dere tenke dere noe så teit?! Men altså, nå har to negler knekt. Etter kun 1,5 uker. Er det normalt?! Kan noen pliiiiis anbefale et bra negl sted i Skien!Enda en liten bagatell for mange, men håret mitt…. Jeg vet at dere er lei av å høre om det, men hjelp meg. Nå kommer den forbaskede etterveksten og jeg ser sliten ut. Det ser ikke ut som at jeg bryr meg noe særlig om utseende, og det vet vi alle at jeg gjør. Jeg vurderer å farge det lysebrunt, mer mot brunt enn blondt. Men blonde striper. Det kan kanskje bli fint, eller? Forbasket. Hvorfor er jeg så usikker og irriterende. Som alle også vet, så angrer jeg så fort jeg bytter farge på håret, men denne gangen har jeg jo holdt blondfargen siden mai, så det er vel ny rekord for meg. 

Familie og venner gjør meg ordentlig glad, så jeg kjenner at det er etterlengtet. Jeg er med familien min hver gang jeg er hjemme fra jobb, men det kunne jo vært oftere. Venner har jeg liksom ikke så mange av, så jeg føler på en måte at jeg går glipp av en del ting. Men der også kan jeg takke meg selv. Jeg gikk tidlig inn i et forhold, og ble jo aldri invitert med på noe. Men når jeg er med de jeg har, så koser jeg meg ekstra mye. Så det må bli oftere♥

♥ Jeg vil lese flere bøker. Det gir en fantastisk ro for sjelen min. Jeg ble nettopp ferdig med en, og jeg gleder meg til å finne en annen. Tiden flyr avgårde når jeg leser, og jeg koser meg ordentlig med det. Så det skal prioriteres framfor Instagram som gjør oss alle deprimerte. Enige? 

♥ En siste ting som jeg vet gjør meg glad er å være brun. Igjen, overfladisk. Jeg føler meg i hvert fall mye freshere og tynnere når jeg er brun. Så jeg vil koste på meg noen fantastiske minutter i en solariums seng. Det skal bli skjønt! Såå, nå har jeg litt å ta for meg! Jeg starter allerede nå i kveld med en treningsøkt, etterfulgt av en god kveldsmat. I dag er det “Truls A la Hellstrøm”, så det skal jeg se før jeg legger meg. Det er seriøst ikke mange dagene igjen før jeg skal hjem igjen, og som jeg gleder meg! Det skal bli så gøy å pynte til jul og gjøre alt som gir julestemning. Som dere vet, så skal jeg jobbe tre uker i julen, så denne friperioden som kommer skal jeg virkelig gå all in altså! Jeg ønsker dere alle en kjempe fin kveld videre, så blogges vi!♥

3 kommentarer
    1. Hei! Helt forferdelig når neglene knekker, man føler seg så ekkel! Jeg vet ikke om noen steder i Skien, men i Sandefjord på ewemary noblelashes(?) på Aagardsplass har jeg fikset mine mange ganger, og har vært fornøyd hver gang! Nå fikser jeg de i Larvik på Gloppe på Losszponos og hun er helt rå👍🏼 De to er jeg hvert fall veldig fornøyd med, men det blir vel kanskje litt langt for deg 😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg