Oreo kake

Hei dere!

Jeg håper at dere har en fin søndag så langt? Vi har ikke så mange planer i dag utenom en tur ut. Det er ikke så veldig bra vær i dag, men det er alltid deilig å komme seg en tur ut selvom. Så vi skal veldig snart ut døren, men først vil jeg dele oppskriften på Oreo kaken jeg lagde på fredag. Den ble altså så god!! Å den er veldig enkel å lage. Det blir dog litt oppvask, men det er verdt det. Siden jeg blogger fra mobilen blir det ikke tekst mellom bildene, så all info kommer først.

1 – Knus alle Oreo kjeksene og ha litt over halvparten i en bolle. Smelt smør og tilsett det i kjeksene. Rør godt til det er ganske fast, slik at det kan presses ned i en rund kakeform.

2 – ha kremost og melis i en mixmaster og bland til en god ostekrem.

3 – pisk fløte og sukker. Ha så i halvparten av kremen i ostekrem du nettopp lagde.

4- smør ostekremen over den knuste kjeksen og sett foren i kjøleskapet i 30 minutter (viktig!) strø noen Oreo kjeks smuler på toppen av kremen.

5- lag nå sjokolade moussen slik det står på pakningen. Ha alt sammen på kaken og la den stå enda 30 minutter i kjøleskapet.

6 – helt til slutt skal resten av kremen på toppen av kaken, og pynt gjerne med kjeks og sjokoladesaus slik jeg gjorde. NYT!

Denne kaken er så god og så enkel, så dere burde prøve den ut altså! Den forsvant med en gang her i huset. Jeg ønsker dere en fin dag, så blogges vi veldig snart! Klem <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg