SPENT

God kveld♥

Jeg håper dere alle sammen har hatt en fin søndag? Jeg har ikke fått vært innom tidligere siden det har gått i ett i dag. Dagen min startet med en kjapp treningsøkt her hjemme (stolt), så jeg fikk unnagjort en skikkelig god rumpe økt på 30 minutter. Rett etter den var det frokost, så dusj og makeup. Vi dro i bursdagen til niesen til F klokken 14:00 og ble der nesten helt til 20:00. Så dagen har egentlig gått til det for det meste, og det var så koselig! Jeg er veldig glad for at jeg kommer såpass godt overens med familien til F, det er koselig. De to timene vi har vært hjemme nå i kveld har gått til nettkurs..Vi hadde begge noen kurs vi måtte gjennom før vi skal ombord igjen, så det måtte vi bare. Men nå er det gjort og ute av verden, så det er godt. Vi (jeg i hvert fall) skal snart legge oss siden vi skal ganske tidlig opp i morgen, dessverre… Jeg har endelig fått time til en spesialist som skal sjekke både nesen og kjeven min, så jeg er SÅ spent! Jeg har jo nevnt for dere at jeg er i tvil på om nesen min er “i orden” etter operasjonen, så det skal bli spennende å se hva denne spesialisten sier. Jeg sliter med å puste med nesen, så hverdagen min har forandret seg en del siden operasjonen. Det er jo ikke anbefalt å ta nesespray så ofte som jeg gjør heller, så jeg håper på å bli kvitt problemet. 

I tillegg så er nesetippen min stein hard og det går jo ikke an å bevege den. Er det normalt? For ikke å glemme at den er litt skjev..Fader altså, jeg vil gjøre det igjen!! Er det noen som har operert nesen sin som kjenner seg igjen? Jeg trenger noen svar, så jeg håper jeg får det i morgen. Samtidig så er jeg redd for å få slengt i ansiktet “Når du er så dum å opererer deg i utlandet, så må du regne med det” eller at jeg bare får høre at det ikke er noe å gjøre med det… Også har jeg en kjeve som låser seg til tider. Når den er låst får jeg nesten ikke åpnet munnen, så det er vanskelig å spise.. Jeg har hørt at kjeven er veldig komplisert, så jeg får sikkert ikke gjort noe med det heller. Men jeg håper!! Jeg ønsker dere en fin kveld<3 I morgen får jeg forhåpentligvis svar..Så vi blogges♥

7 kommentarer
    1. Jeg selv har plager med ”låst” kjeve. Jeg var til spesialist, men det var lite man kunne gjøre. Å operere har lite hensikt da det ofte vil gå tilbake igjen. Jeg fikk høre at dette også kalles en ”folkesykdom” og er relativt normalt. Det som kan hjelpe er en biteskinne! Men jeg fikk så vondt i kjeven av dette, så får bare leve med det som det er. Håper nesen din blir bra igjen!

    2. Nesen pleier å være både hard og kan virke skjev i opptil 2 år etter operasjon pga hevelse, så ville ventet å se. Tror uansett ikke det er lurt/anbefalt å operere på nytt før man får det endelige resultatet, som er 2 år..

    3. Anonym: kirurger sier 1 år.. så dersom jeg skulle operert igjen, så måtte jeg vente til det har gått et år.. men vet jeg kan ha hevelse enda, så håper så klart at det er det. Men den pusten plager meg mest:-(

    4. Grøss. Jeg opererte en gang i tiden inni nesen ( rettet opp skilleveggen) for å kunne puste, for det ene neseboret var stort sett tett og jeg mye plaget med hodepine og bihulebetennelser, – og det gikk jo helt fantastisk. Men det var medisinsk begrunnet og foretatt i Norge på statens regning. 🙂 Jeg tror jeg hadde flippet om jeg skulle fikset fasaden og så blitt tett i nesen..megairriterende og slitsomt! Nesen min er ikke særlig pen, men jeg vil ha den som den er.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg