Neseoperasjon – Svar på spørsmål

Hei!

Jeg har fått noen spørsmål både her og på Instagram angående nesen min. Nå er det fem måneder siden jeg opererte, så jeg tenkte jeg skulle svare på noen av spørsmålene jeg har fått. Jeg har skrevet mye om det tidligere, men jeg har hatt litt forskjellige meninger om det. Det er, som jeg har sagt 200 ganger, en helt annen opplevelse å operere seg i utlandet enn i Norge. Istanbul er kjent for å ha dyktige kirurger, og det er veldig mange som operer nesen sin og andre ting der. Da F og jeg var der en av de første dagene før operasjonen så jeg flere som fremdeles hadde på gipsen over nesen. Jeg var først på konsultasjon i Oslo, og fikk en pris på 56 000 kroner om jeg husker rett. Jeg har også noen venner som har operert nesen i Norge, og de har ikke vært noe fornøyde. Så det å bruke nesten 60 000kr på en operasjon som jeg ikke ville blitt fornøyd med nektet jeg å begi meg ut på. Så derfor gjorde begynte jeg å se i utlandet, og da kom Comfort Zone opp. Det er der Isabell Raad og Sophie Elise har operert seg, så jeg tenkte at det ga meg en trygghet. Kirurgen som opererte Isabel var min kirurg også, og jeg syntes nesen hennes ser fin ut, så derfor var jeg ikke så nervøs for resultatet. Jeg tenkte ofte at så lenge de gjør noe, så skal jeg være fornøyd. For jeg var overhodet ikke fornøyd før operasjonen.. 

Angrer du på at du opererte deg i Istanbul og på Comfort Zone? – Nei, jeg angrer ikke nå. Jeg ble veldig nervøs da Isabel skrev så mye negativt om klinikken på bloggen sin. Men jeg opplevde ikke eieren eller noe spesielt negativt. Det var lite engelsk, ingen oppfølging og et kjedelig opphold, men jeg hadde jo med meg kjæresten min som jeg kunne snakke med og støtte meg på. Jeg har hørt fra noen at eieren ikke bryr seg om pasientene og at han er slu, men jeg kan ikke si noe slikt om han når han kun var hyggelig og grei mot meg og F. Om det var fordi F er to meter høy og proppfull av muskler er jeg usikker på. 

Ville du gjort det igjen? – Ja. Jeg var så misfornøyd med nesen min at jeg ville gjort hva som helst for å få endret den. Dessuten er den mye finere nå enn det den var før, så derfor ville jeg virkelig gjort det igjen. 

Anbefaler du andre å reise dit? – Som jeg har sagt før, så må man være litt mer desperat etter en operasjon dersom man velger å legge seg under kniven i et annet land, som Tyrkia. Jeg var kjempe desperat og kunne sikkert dratt til mange andre land også. Man må være forberedt på å ikke få noen oppfølging, og at man knapt vet hva som har blitt gjort. Jeg fikk høre at Frode etter operasjonen at den tok 4 timer og at det ikke var komplisert, men at jeg hadde en stor nese. Kirurgen var innom dagen etter også, men hva han sa da husker jeg seriøst ikke.. 

Er du fornøyd med nesen din nå, med tanke på at du skjuler den på bilder fremdeles? Jeg er mer fornøyd nå enn tidligere, men den er ikke helt slik som jeg ønsker at den skal være. Den endrer seg enda, så jeg kan ikke snakke så mye om det enda. Nesen gror og leges i 12 måneder, så først da kan man se det endelige resultatet av operasjonen. Jeg husker da jeg tok av gipsen etter bare fem dager og fikk “se” nesen min..Jeg ble SÅ lei meg, siden det var så himla lite forskjell. Men jeg var jo så hoven og sår, så etter flere uker begynte jeg å bli mer fornøyd. Men jeg håper den blir litt kortere, smalere og enda mer kurvet..Men vi får se. Jeg skjuler den ikke akkurat bevist på bilder, men jeg er så vandt til å gjøre det…Jeg prøver å vende det av meg. 

Hva kostet operasjonen? – Jeg betalte totalt 31 500 norske kroner. Jeg betalte kontant i norske sedler. Som jeg har sagt, så hadde jeg et annet inngrep i tillegg, så prisen for kun nese operasjon er litt lavere enn det jeg betalte. 

Gjorde det vondt etter? – Da jeg våknet var jeg nedfrosset siden jeg hadde blitt kjølt ned under operasjonen som varte i hele fire timer. Man blir kjølt ned på grunn av blodsirkulasjonen, eller tar jeg helt feil nå? Men da jeg våknet hadde jeg ingen spesielle smerter foruten at det var litt av et trykk i ansiktet. Noen dager senere kjente jeg det dunket litt i nesen, litt små smerter og mye hodepine. Det var umulig å sove, så til slutt fikk jeg sovemedisin og da som jeg som en prinsesse gjennom hele natten. Så husk å be om det dersom dere noen gang operer nesene! For man må sove på ryggen og gjerne med noen puter under hodet. 

Hva var det værste med operasjonen / oppholdet? – Det værste med selve operasjonen tror jeg var da jeg tok ut silikon rørene som er i nesen fra operasjonen til man skal ta av gipsen. Det er vanlig å ha den i en uke, men jeg hadde den bare i fem dager siden operasjonen min ble utsatt og vi hadde et fly vi skulle rekke. Disse rørene er kanskje mellom 5-10 cm lange (de er lange!!) og det er et i hvert nesebor. Disse blir dratt ut med en pinsett, og det er så ekkelt! Det er ikke vondt, men det kjennes ut som at hjernen følger med. Heldigvis går det fort, så det er over på et blunk, men DET var ubehagelig! Frode kunne ikke være med inn på rommet da de gjorde det engang, siden folk besvimer av å se slikt. F hadde så klart ikke gjort det da, men det er en sikkerhet.. Det værste med oppholdet var at nesten ingen kan engelsk, vi fikk først et lite rom uten eget bad (vi fikk et mye større et med stort bad og kjøleskap etter noen dager), Villaen ligger øde og det er ikke stort å gjøre annet enn å bare vente på å reise hjem igjen. 

Jeg håper dere fikk svar på det dere lurte på! Vi blogges <3 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg