MY FAVORITE MAKEUP ATM

SAMSUNG CSCHei! 

Den siste tiden har jeg blitt skikkelig fan av sminke igjen. Før var det bare noe jeg måtte gjøre for å gjøre det, jeg la liksom aldri noe mer i det enn foundation, solpudder og mascara. Tidlig på ungdomsskolen studerte jeg sminkevideoer og kunne se på dem hele natten, men jeg fikk aldri til å sminke meg selv slik. Kanskje fordi jeg ikke eide annet enn hm solpudder og loreal foundation og en grønn øyeskygge fra Dior som pappa tok med hjem fra jobben da han jobbet på båt. Så jeg hadde altså ikke så mye å rutte med og resultatet ble som det ble. Men nå som jeg endelig har økonomi og tid, så har jeg begynt å legge litt mer kjærlighet i sminken min. Jeg syntes jo faktisk at det er utrolig gøy å bruke lang tid på å sminke meg og å finne nye looker. Her om dagen sminket jeg søsteren min før hun skulle på julebord også, å så fin som hun ble! Det var så gøy! Jeg eier veldig mye sminke nå om dagen, så jeg har fått noen nye favoritter. Jeg tenkte å vise dere mine favoritter, og gi dere noen tips på veien! NYX foundation i fargen “Classic tan” – Denne foundationen kjøpte jeg da jeg var i Oslo på fredagen, så jeg har ikke rukket å bruke den så mange ganger enda. Men allerede elsker jeg den! Den er så lett å blende og den fordeler seg kjempe enkelt i ansiktet. Den føles veldig lett og man kan påføre mer produkt dersom man vil ha enda mer dekkevne. Så denne passer dersom man kun vil dekke litt, eller dekke mye. Fargen classic tan er kanskje litt mørk nå som det kom snø, så jeg vurderer å kjøpe den en tone lysere. Selvom den er veldig fin innendørs og på kvelden, en hvem vil vel se orange ut utendørs?  Estee Lauder foundation i fargen “2C3 fresco” – Denne har jeg hørt så mye bra om, og den er faktisk veldig bra også! Denne er veldig lys, men den dekker godt. Så man kan jo blande to forskjellige nyanser, så jeg skal prøve litt av denne og litt av den fra NYX, kanskje det blir en perfect match. Nude air bronzer fra Dior i farge “003” – Denne bruker jeg i kinnene, pannen og litt på kjeven og halsen. Jeg bruker IKKE bronzer i hele ansiktet lenger slik som jeg gjorde før. Highlighter fra Dior i farge “001” – Dette er den BESTE highlighteren i verden. Den er såååååå fin. Isadora eyebrow – Denne bruker jeg til å markere øyebrynene mine litt, spesielt dersom jeg har på øyeskygge. Da er denne genial til å skille øyebrynet fra øyeskyggen. the Balm øyeskygge primer – primer for øyeskygge er faktisk veldig viktig dersom man vil at fargene skal sitte lenge, og jeg syntes det blir enklere å legge øyeskygge når øyelokket er primet. Dior mascara primer og svart mascara – Nå bruker ikke jeg mascara lenger på grunn av vippe extensions, men dersom jeg ikke har det så er dette mascaraen jeg bruker. Plump’n volum mascaraen fra Dior gir ekstremt lange og fyldige vipper. MEN den kan være litt grisete, så vær ops på det dersom dere vil teste den ut. Highlighter fra smashbox – Denne kjøpte jeg ombord forrige periode og jeg liker den veldig godt. Den er ikke finere enn den fra Dior, men denne gir mye glitter. Så noen ganger tar jeg litt av denne over den fra Dior dersom jeg vil glitre litt ekstra. Morphe paletter i farge 35F og 35N. Favoritten har absolutt blitt 35F da den har mye skimmer mens 35N er matte farger. Disse er utrolig gode øyeskygger som er veldig pigmentert og kremete, så de er veldig enkle å jobbe med. Noen av dere lurte på hvilken øyeskygge jeg hadde på i går, og det var farger fra Morphe 35F, og glitter fra paletten litt lenger ned i innlegget. Dior i farge “ 667 hypnotize” – Denne øyeskyggen kjøpte jeg på grunn av at det var høst og dette er veldig fine høstfarger syntes jeg. Jeg har visstnok ikke brukt den så mye, men det er jo først nå jeg virkelig har gått inn for å lære meg å legge øyeskygge, så kanskje jeg skal teste denne ut snart. Chanel i farge ” 274 elegants” – En fin gull øyeskygge som skinner og er veldig pigmentert. Jeg liker denne veldig godt! SAMSUNG CSCSom dere kan se, så har øyeskygge samlingen min vokst den siste tiden! SAMSUNG CSCÅhh…. Hvor fin er ikke denne!? I LOVE IT. Denne fikk jeg av søsteren min som kjøpte den på nettet til rundt 300kr. Den er litt vanskelig å jobbe med siden den er så “oljete” og klistrer seg ikke inntil øyelokket. Men tipset mitt er å fukte en flat øyeskygge kost med setting spray og ta en liten “klype” med glitter på den for å så trykke det ned på øyet. Jeg brukte dette glitteret på øyeskyggen min i går for de som lurte! NYX Foundation kost – Denne har jeg nettopp kjøpt på grunn av at jeg kjøpte den nye foundationen fra NYX. Denne er overraskende bra, den blender foundationen veldig godt på huden og den fordeler produktet godt. Sminkekoster har så mye å si for resultatet dere! Real techniques  “101, 100, 301” (De nederst til venstre) Disse brukes i ansiktet til det forskjellige. Samme gjør de øverst til høyere, blant annet å fjerne setting pudder, contour, blush etc. Nederst til høyere er også fra Real techniques, smashbox og sehlas. Disse brukes til øyeskygge. Den med orange kost bruker jeg til glitter på øyelokket. For my lips.. Jeg har egentlig ingen favoritter akkurat nå siden jeg bruker forskjellige nesten hver eneste dag. Jeg vil kjøpe noen flere leppestifter, så kanskje jeg skal gjøre det når jeg kommer på jobb igjen? Men en lipgloss som skiller seg ut er Dior Addicted gloss, de er så gode! Det er de jeg har flest av som dere kan se. SAMSUNG CSCHelt til sist så bruker jeg MAC setting spray. I love it. Jeg eier jo så utrolig mye mer sminke enn dette, men dette er altså det som blir brukt nå om dagen. Jeg fikk spørsmål om jeg kan lage en sminkevideo en gang, og det kan jeg jo kanskje gjøre? Jeg har gjort det tidligere husker jeg, men da var jeg på hm solpudder nivået, så vi får se! Jeg ønsker dere alle en kjempe fin dag videre. Much love♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg