I oktober skal jeg

Herremin som tiden flyr! Det er oktober allerede og bare tre måneder til jul? Hvor ble det av september da? Pyttpytt, jeg er klar for en ny måned! Jeg liker høsten skikkelig godt, så jeg har mye å se frem til. Jeg har skrevet ned noen av tingene jeg virkelig skal gjøre i løpet av denne måneden! 

1. Denne måneden skal jeg endelig ta microblading! Herregud som jeg gleder meg til å slippe å slite med de bryna hver morgen. Det er et evig mas, og de vil så og si aldri samarbeide med meg. Så det regner jeg med at jeg skal gjøre når jeg kommer tilbake fra sjøen. Jeg har vurdert dette veldig mange ganger, men det er veldig dyrt – så jeg har liksom aldri tenkt at jeg faktisk skal bestille time. Men jeg har fått en avtale, så det blir innenfor budsjett og det passer meg midt i blinken. Jeg deler så klart hele erfaringen med dere. 

2. Søsteren min har bursdag, så det må så klart feires! Jeg har heldigvis allerede kjøpt gave, så det er i boks og jeg gleder meg så til å gi den til henne. Hun fortjener kun det beste. 

3. Forhåpentligvis så vil søss og jeg være ferdige med nesten alle julegavene i løpet av oktober. Vi startet allerede i går med å skrive ned hvem vi skal kjøpe til, og hva vi skal kjøpe. Det er så greit å samarbeide når det kommer til gaver til familien. Vi har aldri vært så tidlig ute før, så jeg håper virkelig vi får det til i år! Hvor fantastisk er ikke det å være ferdige med julegaver allerede i oktober? Så slipper man virkelig å blakke seg helt ut i Desember. 4. Denne måneden skal jeg virkelig komme meg i form igjen. Dette er sikkert bare noe tull jeg skriver nå, men jeg skal virkelig prøve! Jeg har så og si ikke trent ordentlig på over et år nå. Jeg pleide h

elt seriøst å trene 3-5 ganger i uken tidligere, noen ganger hver eneste dag til og med. Å sånn som jeg likte det… Jeg har ikke funnet et treningssenter i Skien enda, men jeg må få gjort det i nærmeste fremtid. F kommer jo ikke akkurat til å flytte til Sandefjord med meg, så jeg må bare finne et sted der. Jeg har også kjøpt en del treningsutstyr som jeg kan bruke hjemme, men så frister alltid alle andre ting enn å trene, haha..

5. Spare. Hvordan skal jeg få spart penger samtidig som at jeg skal handle inn julegaver til hele familien? Hmm… Jeg har i hvert fall tenkt til  tenke meg nøye om før jeg kjøper noe. Jeg skal til og med prøve å ikke kjøpe noe! Denne ganger er det slik at vi fikk lønn nylig, så er vi borte i 14 dager på jobb, så er vi hjemme 14 dager før vi får lønn igjen! Så det lønner seg å ikke sløse vekk alt før neste lønning, heh! I tillegg trenger jeg ny vinterjakke…Fuck. 

6. Jeg vil lage enda mer mat, og bake! Jeg har fått skikkelig sansen for å stå på kjøkkenet, så jeg vil prøve ut nye ting og lage mer mat generelt. Vi er flinke til å spise ordentlig middag hver dag (nesten), men jeg vil bli enda flinkere! I tillegg trenger jeg virkelig en kjøkkenmaskin, men det får jeg vente litt til med. 7. Etter to vellykkede soppturer, så lengter jeg allerede tilbake til skogen. Så flere turer i marka står høyt på listen! Jeg vil gå til Gaustatoppen, og jeg vil på piknik i skogen. Det er så lite som en termos med pølser som skal til hvor å varme hjertet mitt. Så om F eller søss blir med, eller begge to? Det får vi se, jeg gleder meg i hvert fall! 

8. Rydde i klesskapet! Jeg vet at det er mye klær der som jeg aldri kommer til å bruke. Så planen er å selge de klærne jeg ikke trenger, eller gi dem bort til ugg konteinere. Skoene mine trenger også en opprydding, så det må jeg virkelig få gjort. Jeg kjøpte et nytt par her om dagen faktisk, så de passer fint inn i høst skoene mine. 

9. Planlegge. Jeg trenger å bli flinkere til å planlegge og skrive ned ting som skal gjøres. Jeg skriver ofte lister, og jeg elsker å holde orden. Men plutselig så skal man handle, så har man ikke handleliste og ender opp med å bruke alt for mye penger på kun en middag. Vi må bli flinkere til å planlegge måltider hele uken, så handle! Dette tenker jeg hver måned, men det ender aldri opp sånn. 

10. Bli flinkere til å spise frukt og grønnsaker! Det har blitt alt for mye usunt denne sommeren, så nå har jeg lyst til å snu det om og pleie kroppen litt. 

*Bildene er fra Weheartit*

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg