I september vil jeg

HELLO SEPTEMBER  ♥ 10 THINGS I WANT TO DO THIS MONTH  ♥

1. Fornye garderoben min med høst og vinterklær. Jeg har aldri likt høst og vinter noe særlig, før nå. Så jeg har for det meste lyse og lette klær og veldig få strikkegensere og ullsokker. Nå har jeg begynt å sette ordentlig pris på årstider og jeg syntes det er så utrolig fint og vakkert om høsten. Sommeren er min favoritt årstid, og jeg syntes at vinteren er alt for lang, men akkurat nå så ser jeg frem til ullgensere og fyr i peisen. 

2. Jeg vil ta min første joggetur ute i naturen i år. Jeg tror faktisk at jeg ikke har vært ute å jogget en eneste gang i år. Jeg har gått veldig mange turer i skog og mark, men det er noe helt spesielt når man kler på seg, kobler på musikk og løper gjennom høstfargene helt alene. Det skal jeg definitivt gjøre så fort formen er bedre! Treningen generelt skal jeg virkelig satse mer på. 

3. Siden det allerede begynner å bli skikkelig kaldt ute, så skal jeg lage min første kopp med varm sjokolade og krem. Det er så godt! Men det passer liksom ikke så godt på sommeren, men nå om høsten er det helt nydelig! 

4. Jobb. Jeg må så klart jobbe 14 dager på sjøen denne måneden også. Men det går helt fint! Jeg trives aller best med rutiner, og jeg kan ikke påstå at det er mye rutiner når jeg har fri, så derfor trives jeg veldig når vi er på jobb også. I tillegg så er høsten og vinteren ombord veldig rolige, så det er ikke så mye stress. 

5. Jeg vil planlegge flere reiser. Jeg elsker å reise og jeg har jo mulighet når jeg har 14 dager fri hver måned. På høsten friser det veldig med en uke i varmere strøk, og ikke minst en lang helg i London eller Polen? Vi skal i hvert fall reise et eller annet sted om ikke så alt for lenge! 6. Jeg fyller 20 år denne måneden! Så jeg skal i hvert fall feire den med venner like etter selve dagen. Jeg fyller den dagen vi kommer hjem fra jobb, så jeg får oppleve å ha bursdag på jobb og hjemme. Jeg regner med at kjæresten min og jeg skal ut å spise den dagen og feire litt ekstra sammen han og jeg?

7. Spare penger. Jeg har vært fæl på å bare bruke uten å tenke.. Så allerede denne måneden har jeg avsluttet flere abonnenter som storytel, avis, itunes og noe jeg ikke vet hva er. Det lønner seg virkelig å sjekke hva pengene faktisk går til! Slik som jeg oppdaget at jeg betaler en eller annen app nesten 300kr i måneden, og jeg vet ikke hva det er! For ikke å snakke om Tinder pluss?! Jeg slettet appen for over et år siden, men likevel så trakk de meg penger i flere måneder siden jeg ikke viste hvordan jeg slettet det – men nå er det heldigvis ute av verden. 

8. Besøke flere venninner og dra på cafe! Cafe besøk er så utrolig koselig om høsten! Man sitter med kåpene sine, et teppe på fanget, en varm kaffe latte og et godt selskap. Så koselig! Dette punktet samarbeider ikke med punkt 7, men man kan jo unne seg et besøk..? Hvis ikke så er det like koselig å besøke hverandre hjemme, lage en middag sammen eller bare se en film sammen. Jentekvelder er noe jeg virkelig savner, så jeg skal jobbe litt for å få til det snart! 

9. Jeg vil tilbringe en hel dag i sofaen med dynen over meg sammen med kjæresten min! Jeg elsker slike dager hvor man sitter inne en hel dag, har dynen i sofaen, godteri og godt selskap. Det skjer heldigvis ikke ofte, siden det holder mer enn nok med en dag uten luft. Men en dag i blant er så koselig. 

10. Jeg vil satse litt mer på bloggen og sørge for å oppdatere i hvert fall en gang daglig! Jeg trives med blogging og det er virkelig en hobby for meg. Men som jeg har sagt mange ganger, så er det krevende til tider

5 kommentarer

Siste innlegg