Plastikkirurgi og kosmetiske inngrep

Hei! 

Nå er det ikke mange dager igjen før vi skal hjem fra jobb, wiiI! 🙂 Vi skal ha noe som kalles fripils, det er det samme som det høres ut som – fri og en pils. Vi skal møtes en god gjeng for å spise god mat og drikke litt. Jeg drikker vann så klart slik at vi kan kjøre hjem til Skien senere! Uansett, jeg har det fint! Men jeg fikk en kommentar som jeg reagerte litt på. Det stod “Når en opererer seg, så må liksom alle gjøre det” ????? Å hva i alle dager betyr det? For noe tull. Jeg har aldri oppfordret noen til å operere seg, men jeg skjønner og støtter mennesker som har et ønske om det – dersom det går an å forstå. Jeg forstår venninner eller andre som for eksempel ikke har noe pupper, men som ønsker seg større pupper – hva er så galt med det? Jeg mener at man skal få lov til å gjøre det man selv vil uten at folk skal dømme. Så klart, det finnes grenser og det kommer til et punkt hvor ting ikke lenger blir pent eller sunt. For eksempel fillers i leppene, det syntes jeg er fint. Jeg liker fyldige lepper, men ikke for store. Det går en grense der også! Men jeg husker første gang jeg fylte i leppene mine, i 1 klasse på videregående. Jeg hadde IKKE overleppe i det hele tatt, så jeg ville gjøre noe med det. Å jeg følte alle stirret, alle dømte og flere sa at jeg hadde ødelagt meg selv. Ødelagt meg selv fordi jeg fylte litt i leppene mine? Som btw går ut av kroppen etter en tid? Jeg ville det, så jeg gjorde det. For min egen del. Folk dømmer så alt for fort og jeg syntes folk burde styre sine egne saker og holde seg til dem. Plastikkirurgi er en big deal rundt i verden, å det er noe man burde tenke nøøøye gjennom før man i det hele tatt vurderer det. For alle har vel sett kirurgiske katastrofer? Men jeg syntes det blir så feil å operere seg fordi man blir påvirket av andre, for det er sikkert mange som gjør det. Folk opererer seg jo til og med fordi en kjæreste sier at de skal det – det er sykt i hodet. Som jeg har nevnt før, så opererte jeg meg kun for meg selv. Å nei, jeg var ikke fornøyd med flere ting på meg, så jeg endret på det isteden for å klage. Det blir litt sånn som å si at man er feit mens man sitter å spiser godteri og ser på film – det er det værste jeg vet om. Gjør noe med det da! Det er så viktig å føle seg vel og være fornøyde med seg selv. Jeg har det i hvert fall mye bedre når jeg føler meg vel. Jeg blir mye mer glad og livlig. Så klart – naturlig er best. Syntes noen. Å jeg beundrer mennesker som kan gå uten sminke, som liker seg selv og alt det der, det er jo fantastisk! Det aller beste er om man ikke føler at man trenger å gjøre noe med seg selv. Men jeg har ikke klart det. Jeg har følt at jeg måtte endre på ting for å bli fornøyd. Å slik var jeg, er jeg og kanskje jeg alltid kommer til å bli sånn? Eller så kommer jeg til et punkt hvor jeg tenker “nå, nå er jeg fornøyd”. Jeg håper så klart på sistnevnte. 

SAMSUNG CSCMen tilbake til denne kommentaren – Alle må operere seg siden alle gjør det. Det er FEIL. Man skal gjøre det man selv vil, man skal ikke la seg bli presset til noe man ikke selv vil. Jeg vil oppfordre alle til å bestemme selv over seg selv. Jeg håper så klart de aller fleste er fornøyde med seg selv og ikke føler den trangen til å fikse på ting slik som meg….Jeg vet ikke helt om innlegget ga noen mening, men jeg ville bare fortelle at jeg IKKE oppfordrer til operasjoner og inngrep. Men jeg liker det og jeg interesserer meg for slike ting som fillers, så jeg er vel den type menneske bare. Som er litt skrudd i huet, haha…. Vi blogges senere<3 Sorry for rart innlegg 

5 kommentarer
    1. Hvorfor gjorde du ikke noe med nesa di psykisk da? Klarte du ikke det? Så måtte operere for å få en falsk glede? Du som enda ikke har blitt voksen – følte du at du hadde jobbet mye med psyken din for å bli fornøyd med deg selv? Skjønner du ikke at det er du som må jobbe med psyken din hvis den eneste utvei var å ty til operasjoner? Så fort man kommer til det punktet hvor man føler seg fornøyd, så vil alle komplekser bli helt borte i tankene dine. Det er så mye annet glede som kommer frem når man er fornøyd med seg selv kjære deg. Så slutt å se etter feil. Tenk over èn ting du er takknemlig for før du går å legger deg – hverdag.

    2. Anonym: Hvordan kan du gjøre noe med nesen psykisk? Å nei, det skapte ikke falsk glede. Men virkelig glede som jeg har søkt siden 6 klasse da nesen begynte å plage meg hver eneste dag. Jeg har vært hos psykolog tidligere, hjelper nada på meg 🙂

    3. Jeg skjønner litt poenget.. for ungdom og voksne opplever et veldig press og utseendefokus av bloggere som sofie elise for eksempel for hun blir jo aldri fornøyd. Har man ett kompleks så fiks på det men ikke bli besatt av utseende å finn nye ting å fikse på. Første gang jeg fikset på utseendet spurte jeg om risiko og hun sykepleieren sa det værste er når man blir opphengt i fixes bare fordi man har erfart hvor lett det er.. For å være ærlig har jeg fått mange komplekser jeg ikke hadde før kun ved å finne ut at det går an å fikse på det og se at andre gjør det. F eks kinn og hake, aldri mislikt det ved meg men så så jeg at kinnfillers og hakeimplantat gikk an og da begynte jeg å stirre på haken min å finne feil og starte å hate den og fikk kjempe komplekser skjulte den i skjerf osv.. er flere ting jeg har gjort fordi jeg spontant over noen måneder begynte å hate det men innså etter fix at det var teit å la seg rive med fordi kompleksene kun var tullete press. Så det er viktig synes jeg spesielt at bloggere som påvirker mange med mediumet sitt ikke blir besatt for det avler faktisk utseendefiksering og komplekser hos andre. Og tenk på de som ikke har råd da skal de gå å hate seg selv resten av livet. Jeg støtter en operasjon eller to om man alltid har slitt med det (jeg skal også ta nesen men stopper der, hadde lyst til å ta haken rumpa osv men det er jo egentlig bare tull og press fordi andre gjør det) men det er dumt når det blir kun for å passe inn i et operert ideal og kompleksene egentlig ikke hadde vært der om presset og innflytelsen om operert ideal ikke hadde vært der om du skjønner 🙂

    4. Ina: jeg skjønner hva du mener og jeg er helt enig! Jeg har veldig perioder hvor jeg vil fikse alt ved meg selv, men plutselig en annen dag hvor jeg føler meg vell og fin, så kunne det ikke falt meg inn å gjøre noe mer med meg selv. Jeg kommer til å fortsette med fillers i leppene, men det er det eneste jeg kan tenke på. Og fillers går jo ut, og jeg har brukt det i flere år og aldri gått for langt. Noen fyller jo leppene en gang i måneden! Mens jeg gjør det 1-2 i året, så det sier jo litt. Det er viktig å være fornøyd med seg selv, men det er vanskelig når presset fra sosiale medier er så stort!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg