Fra svart til blondt hår

Hei alle sammen!

Jeg er fremdeles på jobb, jeg jobber natt og er generelt ganske sliten og motivasjonen til å blogge finnes ikke disse dagene. Så det var den negativiteten! I dag stod jeg opp litt tidligere, og kjæresten min er på dekk og tar imot et helikopter (flink?) så derfor benytter jeg meg tiden til å skrive litt til dere! Jeg følger med hver dag på hvor mange som er innom her, og det er jo noen, så jeg vil jo gjerne oppdatere oftere! Men når man ikke gjør noen ting, bare jobber og føler seg fæl, så er det liksom ikke blogging som betyr mest. Jeg har, som dere sikkert har sett – blitt blond. Å det var fader ikke barebare, så derfor tenkte jeg å skrive litt om prosessen og “advare” andre. Her jeg sitter nå, så har jeg vendt meg litt til det. Nå er det helt ok, men langt ifra perfekt. Jeg angrer veldig på at jeg farget det, og jeg savner nesten det svarte fine håret. Mitt eget hår hadde akkurat blitt såpass langt at jeg kunne gå på butikken og trene uten, men nå – så er det første jeg gjør hver morgen å ta på extensions. SAMSUNG CSCJeg hadde helt svart hår, men siden sommeren kom, så ville jeg bli litt lysere. Brunt hår misliker jeg og jeg syntes ikke at jeg kler det, så da ente jeg opp med blondt. Jeg snakket litt med frisører og noen på butikker rundt omkring, og de var enige om at planen min virket grei. Jeg skulle avfarge den svarte fargen, så skulle jeg bleke håret, så skulle jeg til frisøren og stripe lysebrune striper. 
SAMSUNG CSC
Jeg brukte avfargingen slik som det står at jeg skulle bruke den. Da jeg skulle skylle den ut, var håret fremdeles mørkt, men veldig orange – som forventet. Så senere på dagen begynte jeg med bleking. For et år siden var jeg helt platina blond og jeg bleket etterveksten hver eneste måned. Håret mitt har vært igjennom veldig mye og det har tålt mange blekinger. Nå var det et helt år siden jeg hadde bleket håret mitt og jeg trodde virkelig at det skulle tåle denne ene behandlingen siden jeg hadde tatt såpass godt vare på det i et helt år. Og det var så fantastisk at håret mitt endelig hadde begynt å bli langt……:-( 
SAMSUNG CSC
Jeg hadde i blekingen i hele håret i 45 minutter før jeg sjekket det, da var det fremdeles kjempe gult – så jeg bestemte meg for å sitte med det litt til. Jeg holdt på å lage kveldsmat til Frode og meg, jeg kote egg – så plutselig kjente jeg at det gjorde innihelvetes vondt i hodet mitt, så jeg måtte rope på Frode slik at han kunne ta over mens jeg løp til badet. Håret mitt røyk! Jeg tuller ikke, det var så varmt at det røyk. Så jeg skylte det lenge, puttet i masse produkter mens jeg så håret bare “rant” av. Jeg har aldri i mitt liv gråtet så mye tror jeg, jeg følte meg helt knust!! Heldigvis hadde jeg en frisørtime dagen etter, og hun kunne ta meg inn tre timer før planlagt, så jeg dro dit 11:00. 

Etter fem timer i frisørstolen, så hadde jeg fått en normal farge på håret og en klipp som jeg ikke vil snakke om. Frisøren min er en god venninne, så heldigvis kunne hun beholde litt av lengden, og hun gjorde alt hun kunne for at det skulle bli greit å gå med. Jeg trenger fremdeles en time til for å stripe meg litt, så det skal jeg når jeg kommer hjem fra jobb. Da håper jeg det blir litt bedre. Selvom jeg egentlig bare vil farge håret svart igjen, men jeg skjønner at det ikke er så lurt heller og at jeg sikkert kommer til å angre – kanskje jeg skal kjøpe parykk? Jeg håper ting blir litt bedre etter operasjonen neste måned, for jeg føler meg F.OR.F.E.R.D.E.L.I.G. Det er så slitsomt! Dere kjenner sikkert følelsen av å ikke føle seg vell? Vel, jeg føler det sånn hver dag, og det suger. 

Nå må jeg ordne meg før jeg skal jobbe til 02:30. Håper dere alle har det fint! Vi blogges♥

5 kommentarer
    1. Har selv farget håret frem og tilbake flere ganger!! Er ett forferdelig strev, og slit på håret men gøy med en forandring også!! 😀

    2. Kjenner meg alt for godt igjen! En gang farget jeg bryna og hadde tydeligvis gjort noe feil, for den fargen gikk faen ikke av, og jeg så ut som en klovn på skolen i flere dager.
      En annen gang skulle jeg farge håret hjemme og ble seende ut som en traurig lærer fra 50-tallet.
      Og så er jeg misfornøyd med nesen min, sånn som deg.
      Når alle disse tingene er det eneste man ser så er det ikke rart at man blir deprimert og livskvaliteten bare dabber helt.
      Er blond nå og tenkte å bestille en frisørtime for å farge håret helt mørkt. Tror ikke jeg kommer til å angre. Men at håret regelrett detter av når man bleiker det trodde jeg bare var propaganda. Nå som jeg vet dette skal jeg tenke meg nøye om før jeg gjør en drastisk endring…

    3. Anonym: Det er veldig tydelig at man skal være forsiktig når man farger håret eller brynene selv altså!! Mamma fortalte meg en gang at en venninne av hun mistet alt håret, det trodde jeg ikke på – men nå vet jeg hvor sterkt bleking er! Heldigvis mistet jeg bare tuppene og har ingen steder i hodebunnen hvor jeg ikke har hår! 🙂

    4. Har du brune øyne eller er det linser? Bruker selv brune linser, men skulle ønske jeg hadde brune naturlig…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg