10 ting du ikke visste om meg

– Jeg er helt ekstrem når det kommer til å holde orden. Eller ekstrem er kanskje feil ord siden det er litt rotete i noen skaper her. Men jeg har veldig støv på hjernen og rydder så godt som hver dag. Det begynner sakte men sikkert å klø i fingrene, og når jeg begynner med noe så ender det som regel med at jeg vasker og rydder alt jeg kommer over. Jeg trives så godt når det er ryddig og rent! 

– Jeg har migrene og har hatt det i snart 10 år. Jeg fikk det på ungdomsskolen og det er først nå i det siste at det har begynt å gi seg. Noen dager er verre enn andre, men før hadde jeg vondt hver eneste dag. Vondt i hodet hver dag, kan dere tenke dere? Forresten, her om dagen klaget jeg jo på migrene som varte i tre døgn… Men det er en forbedring fra hvordan det var. Flere ganger har jeg våknet med migrene og da har jeg bare vært nødt til å fortsette å sove og holde meg hjemme. Jeg er veldig følsom for høye lyder og sterkt lys. 

– Jeg har veldig få venninner, men de jeg har er gull. Det har liksom alltid vært om å ha flest venninner, men jeg har aldri passet inn i noen jentegjeng dessverre. Å, som jeg ønsket å være en av de kule jentene på skolen! Men nei.. Jeg hadde to gode venninner som gikk i klassen over meg, så når de begynte på videregående ble jeg alene. Jeg har vært mye alene for å si det sånn, og det har blitt mange lunsjer på toalettet. Noe så stusselig? Noe så tragisk! Skulle ønske det ikke var sånn, men det ble sånn. Jeg har det heldigvis bra i dag og jeg har flere jeg kan støtte meg på. Og man lærer seg å være alene og stå på egne ben. Men det er alltid godt med venninner – kjæreste er liksom noe annet om dere skjønner? Jeg håper de som spiser lunsjen sin alene på toaletter med tårer i øynene virkelig forstår at det kommer til å ordne seg♥

SAMSUNG CSC
– Jeg er livredd for edderkopper. Dette har vært ekstremt til tider, hjertet mitt stopper når jeg ser en edderkopp som det er litt størrelse på. En liten en klarer jeg å håndtere, men de store….. Det var en gang jeg våknet av at noe plast bevegde seg, da skjønte jeg med en gang at det var en edderkopp. Så jeg skrudde på lyset, så edderkoppen, fikk panikk, skrudde av lyset, skrudde det på igjen siden jeg ikke måtte la den slippe unna, fant en vannflaske og satt den oppå den. Så la jeg meg til å sove igjen, men skjønte fort at det er “holt” under vannflasken, så den kunne lett ha stukket av – så jeg holdt pustet og banket flasken rundt omkring. Jeg vet, jeg vet – stakkars liten, men jeg har så angst og panikk at det er helt sinnsykt. Jeg håper på å bli kvitt den følelsen! 

– Jeg er redd for å fly. Før flydde jeg i hvert fall en gang i året og det var ikke noen problem. Men da jeg fløy i fjord sammen med søsteren min hjem fra Tyrkia kjente jeg virkelig at jeg er skikkelig redd for å fly. Redd for å dø med andre ord. Døden er noe jeg ikke klarer å snakke om. Bare tanken, bare det å skrive om det….Ysj, 

– Jeg er 1.58 cm høy og har vært det siden ungdomsskolen og jeg elsker det! Jeg kunne ikke tenkt meg å være høyere siden jeg elsker å gå med høye heler! Frode er 40 cm høyere enn meg, så høye heler er virkelig ikke noen problem. 
SAMSUNG CSC
– Jeg elsker å pynte meg og går heller med høye heler enn gummistøvler. Jeg er ikke så flink til å kle meg med andre ord, har jeg hørt folk si. Jeg nekter så klart alltid for at jeg fryser når Frode eller mamma har sagt at jeg har kledd meg dårlig.. Men antrekket var on point i hvert fall, det er vel det som betyr noe uansett? Haha. 

– Musikksmaken min har ingen grenser. Jeg elsker hiphop like mye som rock, for ikke å glemme country! Jeg digger det, og jeg kan høre på hva som helst når som helst. Jeg bruker å høre på musikk så fort jeg kan. I bilen, på butikken, på kjøpesenteret eller bare når jeg vasker. 

– Jeg er kresen på mat. Pizza skal være varm, den kan ikke spises kald. Gulrøttene skal være harde, de kan ikke være bløte. Skjønner dere? Jeg foretrekker å spise egen laget mat enn å spise hos andre. Så på jobb sliter jeg litt, men jeg jobber med saken!

– Jeg drikker kun brus på boks. I flaske er det så lite kullsyre! Før drakk jeg enorme mengder med  coca cola, kanskje 5 bokser om dagen. Ikke bra! Nå har jeg gått over til cola zero og jeg drikker betraktelig mye mindre. 
 

Smask♥

9 kommentarer

Siste innlegg