Spenning i hverdagen

Hei fra lugaren!

I skrivende stund sitter jeg i sengen på lugaren med en snikende migrene på vei. Det er alltid litt stress den dagen man skal ombord på jobb. Det er pakking, kaste ting i kjøleskapet, dra ut kontakter, finne parkering, inn på lugaren, pakke ut og inn i uniformen. Så stress er det absolutt! Derfor har vi skjønt at vi er nødt til å kjøre litt tidligere, som vi også gjorde i dag. Klokken 15:15 var vi i bilen (vi skal være på jobb 16:30 i Larvik) så vi hadde egentlig god tid, det vi ikke viste var at trafikken skulle stå bom stille i nesten en hel time fra Skien til Porsgrunn! Fy faen altså, å det er ikke ofte jeg banner – Banne er så stygt, men i dag!:@

SAMSUNG CSC
Å det jeg ikke har nevnt på bloggen er at jeg eier en sliten passat fra nittenpilogbue. Med andre ord, den er gammel og den tåler ikke kryp kjøring i en time. Noe jeg måtte, kryp kjøre (om det er noe som heter det? I hvert fall to-tre meter av gangen 500 ganger) – så etter 40 minutter kanskje begynte bilen min å slite. Det hakket, hoppet, lagde skummel lyd og luktet brent. Jeg ble så klart kjempe lei meg for at jeg nå må bruke penger på ny bil og ikke neseoperasjon, hehe… Flere ganger tenkte vi at vi kommer ikke til å komme frem i tide, så etter et lite stykke med denne hakkingen og hoppingen stoppet vi på en bensinstasjon for å finne ut om det var noe vi kunne gjøre, men det var det ikke. 
SAMSUNG CSC
Men skulle vi bare parkere i Porsgrunn og la bilen stå der i to uker? Nei, vi prøvde litt til – jeg sier bare E18 i 40km/t med nødblinken på…Stakkars bilen. Men så plutselig kikket den til og gikk som en kule, så var plutselig alt normalt igjen? Det guttene tror er at katalysatoren eller noe sånt hadde tettet seg og når det ble så høy at eventuelt smusset brant vekk. Ikke vet jeg, så jeg må nok sette den på service når jeg kommer hjem og sikkert betale kjipe summer for å få ordnet den….:-( Men heldigvis gikk det så bra, vi kom 30 minutter for sent, men båten går heldigvis ikke før 17:30! Så det gikk fint. Nå har jeg pakket ut og tatt på joggedressen, så nå skal jeg spise litt og slappe av!

Vi blogges senere ♥

7 kommentarer

Siste innlegg