Konsultasjon

Endelig har jeg fått time til konsultasjon! Det har jeg ventet så lenge med på grunn av at jeg for det første ikke har hatt råd, for det andre så vil jeg ikke ta fri fra jobb på grunn av operasjon og for det tredje så har jeg vært så usikker på om jeg i det hele tatt skal operere meg i Norge. Jeg har hørt av flere bekjente at de ikke anbefaler operasjon i Norge fordi de er litt for “forsiktige” og ikke gir det resultatet man ønsker. Jeg skal nemlig operere nesen min når tiden er inne! Det er noe jeg har hatt lyst til siden barneskolen. Ja, barneskolen. Jeg kan vel si at jeg ble mobbet på et slags viss når det kom til nesen min, og gjennom alle år som har gått så har jeg slitet mye med det. Det aller værste er når noen tar bilde av meg fra siden, når noen ser på meg fra siden eller når jeg er i prøverom. Prøverom er det værste jeg vet om, for da kan man se nesen sin fra alle vinkler – og det syntes jeg er vanskelig. Derfor kjøper jeg alltid klær, prøver dem hjemme og returnerer dem dersom de ikke passer. Med andre ord, jeg hater nesen min. Å ikke engang tenk på å si “den er jo så fin, jeg skjønner ikke at du skal gjøre det, du burde ikke” osv. For mine aller beste venner og familie har vært ærlige med meg og flere av dem skjønner meg og støtter meg. Så klart oppfordrer ingen meg til å gjøre det, men når det har plaget meg i veldig mange år, så burde folk akseptere det. 


(Telefonen har tilfeldigvis havnet foran nesen min på alle bilder. Jeg syntes selv at det er fjortis med slike bilder, men jeg syntes nesen min ødelegger hele ansiktet mitt. Det finnes ikke et bilde hvor jeg ikke holder telefonen foran nesen min som jeg er fornøyd med. Det er ganske trist syntes jeg..) 

Jeg skal jo bare operere nesen min. En ting. Ikke ta silikon, rumpeforstørrelse, forminske lårene mine, krympe ørene og ta silikon i hele ansiktet? Nei – det kommer til å stoppe der. Jeg tror jeg kommer til å bli mye mer fornøyd med meg selv når operasjonen er gjennomført. Men igjen, jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre det i Norge da jeg vil ha en ganske stor forandring (det trengst) – Så hvis noen har noen erfaringer med neseoperasjon i Norge, skriv gjerne en kommentar! En konsultasjon gir meg i hvert fall et innblikk i hvordan det kan gjøres i Norge, så det skader ikke. Det beste hadde jo så klart vært å gjøre det her, så jeg krysser fingrene for at legen min og jeg kan bli enige og komme frem til et resultat jeg vil bli fornøyd med. Konsultasjonen er neste gang jeg kommer hjem fra jobb, så får jeg finne tid til når det eventuelt passer å operere seg dersom det er tilfelle. Men bare at jeg er et steg på vei gjør meg lykkelig! Jeg gleder meg i hvert fall kjempe masse. 

Har du noen erfaring med neseoperasjon i Norge? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg