10 ting du kan gjøre når det regner

I dag har det vært så utrolig kjipt vær i Skien. Hvordan er det hos dere? Det er kaldt, grått, regn og nå masse tåke. Dette er slikt vær jeg forbinder Halloween med, hehe! Jeg foretrekker mye mer tørt, lyst og varmt. Men årstidene er flotte, og i år har jeg virkelig satt pris på høsten. Den er jo så fin, og jeg elsker virkelig å pakke meg inn i store og varme gensere. Jeg har jo vært hjemme en god stund nå siden jeg var syk forrige periode da jeg egentlig skulle være om bord, så jeg har virkelig fått organisert og ryddet både her og der. Derfor ble jeg litt “lost” når jeg så værmeldingen fremover. Det skal regne mye mer, som vil si at vi kommer til å holde oss for det meste innendørs. Så her kommer jeg med noen tips til hva man kan gjøre når det regner!

Lese en bok – Jeg fikk skikkelig leselyst da jeg var på ferie, men den forsvant dessverre litt da jeg kom hjem.. Men det er jo bare til å finne frem boken så fort man har litt tid til overs! Så det er planen nå, å fokusere litt mer på å lese bøker framfor å se på tv og mobilen. Jeg har blitt interessert i å lese krim, og har flere bøker på hyllen som jeg gleder meg til å ta frem. 

Dra på kino – Hvor koselig er det ikke å løpe fra bilen og inn på kinoen dere. Den følelsen gir meg så mange minner fra barndommen. Vi dro en gang i blant på kino, og det var så stas. Jeg husker vi fikk med oss 100kr og de holdt til buss, kino og litt godis. Det er andre tider nå, haha! Vi brukte nesten 500kr på kino forrige gang vi var der, det er sykt! På snakk om.. Vi skal mye mulig på kino i morgen for å se Joker. Har noen sett den?Ahh som jeg gleder meg! Den har fått så bra omtale. 

Rydde i skuffer og skap – Det er den beste følelsen når det er orden og system i skuffer og skap. Dere vet når det ramler ting ut av skapet når man åpner døren? Da er det på tide å rydde, hehe!

Organisere klesskapet – Dette gjør jeg ofte, og det trengs faktisk også. Det kommer nye klær inn, og plutselig er det noe gammelt som må ut. 

Pusle – Jeg har såååå lyst til å kjøpe meg et fint puslespill. Hvorfor ikke? Det er jo så koselig og gøy! Jeg har også snakket om at jeg vil lære meg å strikke, for det kunne jeg virkelig ha tenkt meg. Tenk å kunne strikke en genser til seg selv, familie og eventuelt barna? Det er så hyggelig å ha noe slikt å holde på med mens man ser på tv for eksempel. Jeg syntes fort tv er kjedelig, så jeg hadde sikkert fått strikket mye på kort tid. Kanskje jeg skal ha det som et mål for 2020, at jeg skal strikke min første genser?Ha serie maraton – Når det regner så har man virkelig en unnskyldning til å sitte inne, så hvorfor ikke finne en bra serie og se hele? Vi så nettopp “Exit” som går på NRKTV, og den var veldig bra! Vi så hele på en kveld….

Lunsj med en venn – Selvom det er mandag, onsdag eller torsdag så kan man jo møtes til lunsj eller middag! Jeg er så fan av å møte venninner til lunsj, og det er like koselig i regn som i sol syntes nå i hvert fall jeg. 

Bak noe godt – Hva med varme kanelboller… Jeg er så svak for gjærbakst, dere! Det er så irriterende 🙁 Jeg kunne sikkert spist boller hver dag. Heldigvis skjer ikke det, men dere skjønner tegninga. 

Bruk tid på kjøkkenet – Når det regner syntes jeg det er ekstra koselig å stå på kjøkkenet. Da kan jeg gjerne bruke 4-5 timer på å lage en bedre middag. Det er jo så kos! Når det er sol ute stresser jeg heller på kjøkkenet siden jeg skal ut, hehe. 

Tren – Dette er noe jeg burde gjort, spesielt når det regner.. Jeg har tid hver dag til å trene, men jeg har enda ikke kommet i gang. Det ironiske er at jeg sitter i en helt ny Gymshark tighst atm. Jeg innbiller meg at jeg er sporty og fit når jeg går i treningsklær. Jeg lurer meg selv, med andre ord..Nå skal F og jeg en tur ut. Det gleder jeg meg til. Jeg elsker å være sammen med han, og blir seriøst ikke lei… Jeg håper at dere alle har det fint, også ønsker jeg dere en fin kveld videre. Vi blogges ♥

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg