Dette sårer meg noe jævlig

Hei dere fine♥

I går fikk jeg en kommentar som jeg syntes fortjener å få sitt eget innlegg. Det er vel nøyaktig det den personen som skrev den håper på, så da vinner vel den personen, men det får heller være. Jeg er dessverre ikke den eneste som mottar slike kommentarer, så derfor syntes jeg at man burde dele mer av det og heller stå sammen om slikt. Hadde dette vært for to-tre år siden så hadde jeg begynt å gråte og sikkert funnet frem et barberblad. Det er vel det hensikten bak en slik kommentar er? At jeg skal gråte og gå å kutte meg selv? Vel, ikke nå. Men det stakk i magen. Det stikker i magen når jeg leser kommentarene på VG.no og på Facebook sidene til VG. Og i kommentarfeltet på bildet Bård Tufte Johanssen har postet av meg på instagram. Det er ikke noe gøy å lese slike kommentarer, det sårer meg. Jeg er heldigvis sterk nok til at dagen min ikke blir helt ødelagt av det, men noen lar seg kanskje knekke av en slik kommentar. Som jeg har sagt til dere før, så har jeg hatt maaaange blogger. En gang så opprettet jeg bloggen og postet mitt forsøte innlegg hvor jeg introduserte meg. Jeg fikk så mange stygge kommentarer at jeg slettet bloggen noen timer senere, kuttet meg og gråt. Fordi jeg ikke taklet det, fordi jeg selv vet at jeg ikke fortjener det. Jeg har ikke gjort disse menneskene noe vondt, så hvorfor gjør de meg vondt?! Jeg vil ingen noe vondt, så hvorfor vil noen meg vondt? Jeg er så lei meg for de som må se slike kommentarer hver dag, de som ikke takler det. Jeg takler det på en slags måte, men det er jo ikke noe gøy å lese slikt om seg selv. Å som dere alle vet, så har jeg (er) vært usikker på utseende, så da legger man seg litt opp i slike kommentarer selvom det ikke er noe gøy å innrømme det. 

Hvor stygg var ikke den kommentaren?!  Noen mener at jeg legger opp til det selv, at jeg må tåle det og godta det siden jeg velger å være blogger. Det er så FEIL! Dette samfunnet er så fucka på alle de måtene. Det er sosialt akseptert å snakke drit om hverandre og bloggere skal takle alt siden de er “dumme og har ikke en ordentlig jobb” Jeg blir så forbanna. Fordi at jeg vet hvordan det er å knekkes av en annen liten dritt som sitter bak en pc skjerm og ikke engang tørr å skrive navnet sitt. Jeg er ikke svak lille venn, det er det du som er. Jeg står fram med navn og mine egne meninger. Jeg takler at folk ikke liker meg, eller at folk syntes at jeg har vært dum og operert meg. Men jeg syntes ikke at jeg fortjener slike kommentarer, og jeg syntes ikke det er greit. Dette er så klart ikke den eneste kommentaren jeg har fått, men denne syntes jeg tok det til et annet nivå av slemhet. Det er bare så sykt at mennesker ikke har mer fornuft eller vett i hodet eller hva jeg skal si, til å faktisk skrive slike kommentarer. Jeg var veldig svak før, så etter en slik kommentar ville jeg mest sannsynlig sett meg selv i speilet og sett en gummibåt i leppene mine og to snegler til øyebryn, men ikke nå. Jeg har fått så mye skryt av øyebrynene mine etter at jeg tok microblading, så de er jeg veldig fornøyde med. Leppene vet jeg kunne vært litt mindre, men det jeg har i dem går ut skjønner du. Så langsiktig, så gjør det ingenting. Det sårer meg ikke så mye at en person syntes at jeg har stygge bryn eller ser jævlig ut, men det sårer meg at det finnes slike mennesker som rakker andre ned. Vi skal løfte hverandre opp og frem for faen. Så har jeg så klart fått noen utrolig fine kommentarer. Den ene svarte til og med for meg til den slemme kommentaren, hvor fint gjort er ikke det! Jeg blir så rørt at jeg får tårer i øynene!  Jeg vil heller bruke tårene mine på slike kommentarer enn den første der oppe. Slike mennesker skulle jeg ønske skrev både fult navn, adresse og telefonnummer – haha! For jeg har så lyst til å besøke dem, eller i hvert fall få sagt på en måte hvordan det får meg til å føle. Selv da jeg drev min gamle blogg i 2 klasse, så møtte jeg mennesker, helt fremmede, på byen som sa at de digget meg og leste bloggen hver dag. ÅHH som det varmer hjertet! Jeg blir så glad og det får meg til å ville fortsette og dele med dere. Jeg liker det så godt, og det er så gøy. Dessverre så kan man få hundre fine kommentarer og to stygge, hvem tror dere betyr mest? Jeg tenker mer på de negative enn de positive, men som mamma alltid sa ” Misunnelse og dritt er det overalt!” og det har jeg lært meg å akseptere litt etter litt. Det er fremdeles surrealistisk å tenkte tilbake til da rektor, lærere, miljøarbeidere, venner, søsteren min og mamma sa “De er bare misunnelige” – for hva faen skal de være misunnelige på?! Men kanskje de har rett, kanskje ikke. 

Jeg håper folk kan snart våkne opp og skjønne at det ikke er greit. Det er svakt. Flaut. Vennlighet og folkeskikk kommer man lengre med, så langsiktig, så er det best for både helse og velvære. Tygg på den du “Haha” 

 

9 kommentarer
    1. Du har valgt å legge deg under kniven og hva så? Du er da ikke en mindre bra person av den grunnen? De som kjenner deg vet hvem du er og hvilke verdier du har osv, men det er litt hva man legger ut også, og jeg synes det er et valg man må ta selv og føle på, men slikt som er skjedd er ikke jo ok uansett, men det er synd og idiotisk av slike netttroll som skal henge seg opp i ting de ikke har noe med eller vet noen ting om. Stå på 🙂

    2. Den ufine kommentaren er fra nok en mobber. Du bør igrunnen skaffe deg litt “elefanthud”, så det preller av. Men det kommer vel med årene, man blir mer tykkhudet etterhvert og lærer seg også til å gi blanke i det meste som er uvesentlig, inkludert sånne mobbere. 🙂
      Jeg skal ikke si at jeg synes unge jenter skal operere alt mulig, men de får gjøre som de vil for meg. Er de fornøyde, så er det flott. Ikke min business uansett. Jeg synes voksne skal bestemme over seg selv. 🙂

    3. Du er tvers igjennom nydelig! Oser misunnelse og sjalusi av den meldinga til haha! Tenk selv kjære Pia hvor bra har man det egentlig med seg selv dersom man ydmyker og latterliggjør andre mennesker? Sannsyneligvis har denne personen det ikke bra med seg selv i det hele tatt og MÅ trykke andre ned for å føle seg bedre. Har du det bra med deg selv, har du ikke behov for å trykke andre mennesker ned. Det er psykologi!
      Du er vakker fordi du er den du er, den du våger å være i en verden som forteller deg at sånn og sånn er feil. Det er DITT liv, sålenge DU er fornøyd med deg selv så skal du gi faen i hva andre mener om deg!!!! Vær sterk og gå med hevet hodet! Du har INGEN grunn til å gå med hodet ned og være usikker!!!!!!!! IKKE la misunnelige ondskapsfulle mennesker trøkke deg ned! Fokuser på de som elsker deg for den du er! Det er DE som virkelig betyr noe i livet💖
      Tenk på kjendiser og hvor mye dritt de får, både Angelina Jolie, Kylie Jenner, Christina Aguilera får sikkert høre sånne stygge ting om seg selv fra mennesker som “haha”. Men mesteparten av mennesker synes disse kjendisene er vakre og ser opp til dem! Tenk på det når det tikker meldinger inn fra misunnelige jenter!!!! Så ikke la deg knekke!!!
      Du er sterk og er en fuckings fighter og du klarer å komme deg igjennom den dritten her også!!!!☺ ☺

    4. Hei 🙂 Jeg blir helt sjokkert og forbanna når jeg leser at du kan få slike hat meldinger. Hva er det som feiler folk. Jeg har selv åpnet blogg her nå nylig . Jeg sitter faktisk i fengsel og trodde jeg kunne komme til å få stygge meldinger en jeg har kun fått oppmuntringer. Det er vel ikke greit å mobbe folk uansett hvordan de ser ut det er stygt! Til dere som mobber unge jenter det er ikke greit. Og jeg synes alle som velger å dele på en blogg har lov til det. Synes du er en flott jente og ikke bry deg om slike folk de er bare misunnelig. Og husk du har støtte fra en rosa røver som sitter i fengsel!
      Klem

    5. Jeg håper virkelig du ikke kutter deg igjen, noengang. Du er et godt menneske, og kjæresten din virker som en veldig god mann. Ta vare på det positive 🙂
      Samtidig er det interessant å se en annen side av deg, fint at du åpner deg og deler følelser og tanker . Vi er alle bare mennesker 💙 Stå på 💪

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg