Sommerens strikkeprosjekt

Hei dere fine, og hei fra Skien! 

Det er alltid litt rart å være i denne byen med tanke på at jeg nylig har flyttet herfra etter at jeg bodde her i fire år. Jeg hatet byen først, men så elsket jeg den etter en god stund. Nå har jeg et rart forhold til denne byen, og jeg drar hit kun for å ordne neglene. I dag derimot ble jeg med min kjære Amalie siden hun skulle ordne sine negler. Jeg sitter på Arkaden og får unna litt jobb på macén imens. Jeg får alltid gjort mye mer når jeg sitter på en café enn når jeg er hjemme, så dette passet meg veldig bra i dag. I går mottok jeg sommeren strikkeprosjekt, og jeg gleder meg så masse til å sette i gang! Jeg ville egentlig starte i går kveld, men jeg var helt sinnsykt trøtt, så jeg la meg allerede klokken 20:00.. Derfor føler jeg meg helt sykt opplagt i dag, haha! De neste dagene håper jeg på å få nok søvn slik at jeg ikke kommer bakpå når jeg skal ut på sjøen. Der ute er det nemlig ikke noe ekstra søvn og hente… (:Jeg skal strikke denne genseren fra Strikkemekka som heter “Morgendis”. Den er jo superfin! Fargene på bildet i oppskriften er ikke de jeg valgte, så min vil bli i pastellfarger. Jeg kikket gjennom oppskriften i går kveld og jeg forsto dessverre ganske lite.. Jeg bruker alltid å lese igjennom alt først slik at jeg får et inntrykk av hvordan det skal gjøres, men denne oppskriften syntes jeg var ganske dårlig forklart. Jeg som fremdeles kaller meg for en nybegynner innen strikking, trenger virkelig å få det inn med teskje mtp hvilken pinne jeg skal bruke hvor etc, så denne kan bli en utfordring faktisk.Garnet derimot føles ut som en drøm! Ironisk nok heter det også drøm, så det sier seg selv. Jeg vet at det kanskje er litt urealistisk, men jeg har et mål og ønske om å få denne ferdig i løpet av perioden om bord. Det kan gå med tanke på at den skal strikkes på veldig store pinner, men det kan også virke helt umulig i og med at jeg tror at det kommer til å bli mye å gjøre om bord. Utenom arbeidstiden er det ikke så veldig mye å finne på, så jeg ser for meg å sitte ute på dekk med strikketøyet og en podkast på ørene. Det er faktisk ganske idyllisk skal jeg si dere♥ Hilsen Pia, 80år. Nå skal jeg svare på noen mailer og få betalt noen regninger før jeg skal gå en runde på Arkaden. Jeg må handle inn litt før jeg reiser, som strømpebukser, sjampo, balsam etc. Jeg husker ikke hva jeg har på lugaren av noen ting, så jeg bare tar med meg alt jeg trenger. Jeg ønsker dere en fin dag! Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg