Min favoritt middag

God kveld dere fine♥

Jeg håper at dere har det fint. Jeg er på plass på båten og har fått kommet meg til rette. Det er helt greit, men jeg savner så klart å være hjemme. Men det går fint, det er jo tross av alt ikke så lenge til jeg skal hjem igjen. Jeg knipset noen bilder av middagen jeg lagde i går, og tenkte å dele “oppskriften” med dere. For dette er virkelig favoritt middagen min, og jeg kunne så og si spist dette hver eneste dag. Siden det var siste kvelden hjemme i går, så bestemte jeg meg for å lage verdens beste middag til meg og kjæresten min. Klokken ble så mye som 23:00 før jeg begynte på middagen, men det var absolutt verdt det og F skrøyt så masse! Jeg elsker å lage mat til andre, spesielt når de liker den så godt. Jeg kunne kanskje ikke spist det hveeer dag, men dette er noe av det beste jeg vet om. Jeg syntes det er skikkelig godt og jeg blir helt perfekt mett. Dette er perfekt fredag eller lørdagsmiddag syntes jeg, så kanskje dette er noe dere skal lage til helgen?  Det ser kanskje ikke så spesielt ut, men herregud så godt det smaker. Dersom dere liker kjøtt, saus og poteter så klart! I tillegg så lager jeg en brokkoligrateng som er til å dø av. Den er så god! Jeg har faktisk fått spørsmål om hvordan jeg lager den, for jeg deler som regel bilder av mat på snapchat. Sammen med sminke og hverdagen så klart, men de gangene jeg snapper bilde av brokkoligrateng så får jeg spørsmål om oppskrift! Jeg har ingen oppskrift på brokkoligrateng, men den er super enkel å smake seg frem til. Først skjærer jeg opp brokkoli og koker de i 2-3 minutter. Ikke kok de for lenge, for da blir de bløte. Så smelter jeg kanskje 30g med meierismør i en kjele. Når det er smeltet tar jeg en spiseskje med hvetemel oppi også sper jeg med melk. Helt til slutt legger jeg oppi revet jarlsberg ost. Dette blir så godt, dere! Så legger jeg litt brokkoli i to små skåler og heller “osteblandingen” oppi og strør meg litt ost på, så settes de i ovnen frem til osten er smeltet og gyllen.  Vi spiser alltid Jacob´s utvalgte indrefilet. Det er ganske dyrt, men absolutt verdt det. Det koster rundt 100kr for et kjøttstykke, men vi unner oss det i blant. Dette er det beste kjøttet på markede syntes jeg, i hvert fall når det gjelder indrefilet. Denne stekes når den er romtemperert, i masse smør og krydder. Så øser jeg over smøret når de er ferdig stekt, så skal biffene “hvile” i noen minutter. Denne middagen er alt annet enn sunn, haha! Jeg bruker så mye smør når jeg lager dette at det nesten er flaut..Men det er godt♥ Vi pleier å spise røsti poteter, og sausen er faktisk toro..Men til mitt forsvar så er Toro barnaise skikkelig digg.  Åhh.. skulle ønske jeg skulle spise dette i kveld også:-( I kveld blir det knekkebrød og ferskpresset appelsinjuice. Sunt og godt! Jeg ønsker dere alle en kjempe fin kveld. Vi blogges♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg