Operasjon, Abort, utro – Svar på spørsmålsrunden

Hei alle sammen! Jeg beklager for dårlige oppdateringer (som alltid), men jeg har vært i dårlig form, sliten og ganske ferdig om dagen. Det er seriøst noe ille som jeg har fått i meg i Istanbul, så jeg har vært hos legen i dag og tatt noen prøver. Kjipt! Men jeg holder ut. I dag har vi liggedag, det vil si at båten ligger inne den første turen, og ikke går før 17:30, så F og jeg har vært en tur på land og spist en skikkelig god lunsj. Uansett: Tusen takk for alle spørsmål! Jeg tenkte denne spørsmålsrunden skulle dreie seg om operasjonen, men jeg fikk så mange forskjellige spørsmål, så da svarer jeg på alt i dette innlegget. Jeg svarer ærlig, og så godt jeg kan! Jeg lovet innlegget ut tidligere, men dere kjenner jo meg – men jeg er syk, så jeg er vel unnskyldt!  

Hvor kjøpte du Victorias Secret dekselet? – Jeg regner med at du tenker på passholderen? For jeg har ingen VS deksler til telefonen, men et YSL. Begge deler er fra kjære, gode Ebay <3 Betalte vel 150kr for begge dele samlet. Tar ca 3 uker før det kommer i posten. Jeg har ønsket meg Vs passholder så lenge, så fant jeg det plutselig på Ebay, så det passet jo greit. Man kan ikke se at de er fake liksom, så det gjør meg ingenting at de ikke er ekte. 

Hvor lenge har du jobbet på båt? – Jeg har jobbet her i et år og to måneder. Jeg har jobbet nesten hver eneste måned, så det har blitt en del jobbing her! Jeg trives veldig godt, og vil gjerne jobbe her lenger. 

Hva gjør du på fritiden? – Jeg elsker å gå tur med søss, mamma eller kjæresten min. Shopping! Fikse negler, lepper, hår? Elsker å være sosial og bare kose meg masse. Tjener du noe på bloggen? – Nei, jeg tjener ingenting! Jeg har kun fått sponsede produkter som extensions og slikt tidligere. 

Lurer på om du er noe interessert i politikk, og hva du tenker om valget til høsten ? – For å være dønn ærlig, så føler jeg nada med på politikk. Jeg har rett og slett ikke tid! Jeg vet jo hva jeg støtter og hva jeg er enig i, men ikke noe mer enn det. Jeg er veldig engasjert i arbeid mot dyremishandling og naturen. Så jeg støtter blant annet Greenpeace Norge.

Hvordan var oppholdet i Istanbul? –  Først var det bare helt sykehus, men så etterhvert så ble det så koselig med alle de andre som bodde på villaen! Jeg stortrivdes faktisk de siste dagene, og jeg kunne gjerne dratt dit igjen. 

Er du fornøyd med nesen din? – Akkurat nå er jeg ikke fornøyd siden den er hoven osv..Men jeg teiper den så ofte jeg kan, og jeg masserer den flere ganger om dagen. Så jeg gleder meg veldig til den er liten og søt. 

Fikk du godt inntrykk av kirurgen som opererte deg? – Kirurgen min snakket veldig bra engelsk, han er en av få som er med i noe sånt Amerikas plastikk kirurger (eller noe sånt), så han er kjempe dyktig! En annen grunn til at jeg absolutt ville la han operere meg er at han opererte nesen til Isabel Raad, å jeg syntes hun har en så fin nese! Så jeg følte meg ganske tygg. 

Hvor lang tid tok operasjonen? – Operasjonen min tok 4 timer. En neseoperasjon kan ta alt fra 30min, til 3,5-4 timer. Vi fikk beskjed om 2-3 timer, men det tok altså 4 siden han hadde så mye å gjøre, å ja – jeg hadde en stor nese. Jeg hadde i tillegg et annet inngrep, som er grunnen til at det tok såpass lang tid. 

Hvordan var det med spising og soving osv, hadde du mye smerter etter operasjonen? – To timer etter operasjonen kan man spise. Jeg fikk suppe, som jeg klarte delvis å spise. Det går helt fint å spise de andre dagene, men det er lurt å spise litt mykere mat enn knekkebrød liksom. Man må sove på ryggen, og med hodet hevet. Man skal ikke ligge rett på ryggen, dette fordi hevelsen i ansiktet blir helt ekstrem. Så med andre ord, jeg hadde to,tre netter hvor jeg sov kjempe dårlig! Men jeg fikk sovepiller etterhvert,så da sov jeg som en stein. Nå sover jeg normalt, to uker etter op. 

Hvor mye måtte du betale for operasjonen? – En neseoperasjon der koster 30 500, jeg betale litt mer da jeg gjorde noe annet i tillegg. Hvor mange ganger i uken trener du? – Jeg skulle gjerne sagt 3-4, men nå er det 0. Dessverre! Jeg savner sånn å trene, å så fort jeg kan (6 uker etter operasjonen) så skal jeg virkelig komme igang igjen. Jeg har ikke trent på så lenge….

Hvor ofte spiser du usunt? – Jeg spiser usunt ganske ofte egentlig? Eller ikke så usunt som junk osv, men jeg er veldig glad i godteri.. Men jeg spiser aldri mengder liksom, bare en sjokolade om dagen liksom, kanskje? Jeg er veldig svak for søtsaker altså…. Men jeg syntes det med mat osv er en utfordring for å være ærlig. 

Synes du at du har en sunn livsstil? Hva kunne du evt gjort bedre? – Jeg har en ok livsstil vil jeg si, kanskje litt for dårlig. Jeg spiser veldig lite mat. I går spiste jeg vel 3 brødskiver og litt pommes friet, det var det på en hel dag. Det er jo ikke bra. I dag har jeg spiste litt kjøtt, en potet og et halvt kakestykke. Heller ikke bra! SÅ jeg MÅ bli flinkere med mat. 

Hvor høy er du og hvor mye veier du? – Jeg er 1.58cm og veier 52-54 kilo. Det varierer veldig. Plutselig så veier jeg 57 kilo, men nå er jeg nede på 54. Det er jo en helt normal vekt for en 20 åring vil jeg si. 

Hva slags utseende press har du opplevd (bortsett fra nesen) ? – Jeg har vært veldig opptatt av utseende så lenge jeg kan huske. Jeg begynte med bh i6 klasse, selvom jeg langt ifra trengte det. Jeg brukte sminke og extensions fra 7 klasse – det er jo ikke sunt. Jeg føler ikke et direkte press nå, men jeg MÅ ha på meg sminke og føle meg bra hver enste dag liksom.. Jeg vet ikke hva man kaller det jeg? Men jeg liker ikke meg selv uten sminke, så da sminker jeg meg. Jeg syntes det er fint med langt hår, så da bruker jeg extensions. Jeg syntes det er fint med store lepper, så da fyller jeg. Er det så ille? 

Hvilken livssituasjon ønsker du å være i om 5 år? – Jeg håper jeg har en 100% stilling et sted, har hund og er fremdeles sammen med kjæresten min. 

Hva er første tanken din om en 19 åring som har 3 barn med 3 forskjellige menn? – Det er vel ikke helt heldig. Jeg syntes det er så mange som bare får barn for å få barn, det er så feil. 

Hva syntes du om abort? – Jeg mener at man skal få lov til å ta abort dersom man har med et “uhell” blitt gravid. Det er ikke alle det passer seg for å få barn for, så derfor, om man tror at barnet ikke vil få det noe fint, eller at man  ikke klarer å ta vare på det, så burde man kunne ta abort hvis det er ønskelig. 

Hva ville du gjort hvis du ble gravid nå? – Hadde jeg blitt gravid nå, så ville jeg nok ha tatt abort. Jeg bruker prevensjon og jeg er langt ifra klar til å få barn nå. Jeg vil ikke ha barn i en alder av 20 år, jeg er så langt klar som det går an å bli. 

Ønsker du å få barn i fremtiden, hvilken alder ville vært ideell for deg? – Barn er ikke noe jeg MÅ ha føler jeg nå, men så klart om man har alt på stell og klar for det, så vil jeg nok ha det. Barn er jo koselig, men det blir flere år til det er aktuelt for meg. 

Hva syntes du om one night stands? – Jeg har ingen formening om det egentlig? Litt rart å ha tanker klart for det. Folk får gjøre som dem selv vil. 

Hvor lenge har du og kjæresten din vært sammen? – I over et år nå, koser oss så masse <3 <3 <3 

Er du lykkelig i livet ditt nå eller skulle du ønske noe var annerledes? – Jeg er veldig lykkelig! Men jeg kjenner en uro over skole, jobb – hva skal jeg gjøre videre? Så det er slitsomt..Samtidig som at jeg savner familien min som jeg får sett så altfor sjeldent når man jobber på båt.. 

Hvorfor sluttet du med stuping og har du konkurrert i noen annen idrett? – Jeg sluttet for mange år siden nå. Egentlig så var det vel på grunn av at jeg ikke fikk tid og at det ikke var like gøy/interessant lenger. I tillegg så funket det dårlig med sminke og extensions, så jeg følte meg som en våt hund, haha – og det passet dårlig i den perioden av livet mitt. 

Hvorfor sparer du ikke ditt eget hår istedenfor å slite det bort med farging og extensions? – Hvor mange har spurt meg om det, haha!! Hadde det bare vært så lett. Jeg har spart i alle år, men det vokser kjempe sakte. Og ja, jeg har bleket det, farget det og slitet på det med forskjellige typer extensions. Så jeg kan bare takke meg selv. Men jeg har alltid ofret håret mitt for å få det lysest slik at det passet med farge #60 i extenisons. For hva gjør det å ødelegge sitt eget hår når man bare kan clipse inn extensions? Slik tenkte jeg i hvert fall før, men når jeg farget håret mitt mørkt, så vokste det utrolig fort i forhold til hva jeg var vandt med. Så det ble langt og fint, og jeg kunne endelig føle meg litt mer vell selv uten extensions. Så, idioten som jeg er, så bleket jeg det og endte opp i frisørstolen i 5 timer. Håret mitt ble totalt ødelagt, å dette er bare noen måneder siden! Men nå er det på vei tilbake. Jeg kurer det to ganger i uken, bruker minimalt med rettetang og prøver å bruke extensions kun når jeg må (på jobb, og når jeg skal ut av huset) 

Har du noen sinne blitt mobbet? – Ja. Jeg følte meg utenfor så godt som hele ungdomsskolen og på videregående. I tillegg til å bli hengt ut med navn på Jodel, rykter og bilder..Masse greier! Jeg har spist lunsjen min på toalettet flere ganger, og det var like irriterende hver gang noen stod på utsiden og lurte på om jeg var dårlig i magen siden jeg brukte så langt tid. Fuck de dritt menneskene som gjorde dagene mine kjipe. 

Har kjæresten din konkurrert innen noe idrett? – Kjæresten min var helt ekstremt flink i håndball! Sånn skikkelig liksom, best i byen og en enorm kaste arm. Dessverre så sluttet han.. Dette er lenge før vi ble sammen da, men han har fortalt meg det.

Har du tenkt å forlove deg med kjæresten din? – Det er ikke noe jeg har planlagt i nærmete fremtid. Men jeg elsker Frode veldig høyt, og jeg kan absolutt se for meg resten av livet med han. 

Hvem er skjønnhetsidealet ditt? – hmm….. Jeg syntes Isabel Raad er ekstremt vakker. 

Kjenner du noen som har operert nesen? – Ja, jeg kjenner flere! 

Hva liker du mest ved ansiktet ditt, og kroppen? – Jeg er ikke sånn veldig fornøyd med meg selv, det er jo en grunn til at jeg stadig vil endre på utseende og hele tiden endrer hårfarge, fyller lepper, vipper osv. Men akkurat nå føler jeg meg ok. Det er ingenting jeg plager meg selv over til daglig. Jeg hatet en føflekk jeg hadde, så den fjernet jeg. Jeg hadde ikke overleppe, så jeg fylte i dem, jeg hatet nesen min, så jeg opererte den. Men akkurat nå så er jeg kanskje mest fornøyd med øynene mine, er det et rart svar? Å leppene er fine, haha. På kroppen så er jeg fornøyd med rumpen min. 

Kan du tenke deg å tilbringe resten av livet med kjæresten din? – JA! Vi har det så koselig og gøy sammen. Han er min aller bestevenn <3 

Teller du kalorier? Hvis ja, hvor mange spiser du om dagen? – Nei, jeg teller ikke kalorier. Noen dager kan jeg sikkert få i meg 2000, andre dager 0. Det er skikkelig opp og ned, men ingenting jeg har oversikt over. 

Hva syntes du om å bruke tusenvis av penger på en veske som feks Louis Vuitton eller lignende? – Har man penger til det, så syntes jeg det gjør noe. Det er verre hvis man havner på luksusfellen fordi man heller kjøper vesker enn å betale regninger. Jeg har hatt 8 Louis Vuitton vesker oppgjennom årene, men jeg selger de da jeg fort blir lei og ønsker en annen modell. Akkurat nå har jeg LV Noe Gm som er så fin! Men jeg kjøper det siden jeg har råd. 

Syntes du selv at du er pen? – Nei, men jeg syntes ikke at jeg er stygg heller. Jeg hadde jo ikke delt så mye av meg selv, eller bilder av meg selv dersom jeg syntes at jeg var stygg. Men jeg skulle gjerne vært myyyyye penere. 

Krangler du noensinne med kjæresten din? – Vi krangler helt ærlig nesten aldri. Vi er veldig like og enige i det meste. Hva skal vi krangle om liksom? Ja, jeg kan bjeffe litt når han ikke vasker klær med en gang jeg sier det (jeg tørr ikke å gå ned i kjelleren hvor vaskemaskinen står, så han må gjøre det) Men krangle gjør vi aldri. Kanskje to ganger i året? Jeg har aldri hatt en kjæreste jeg har kranglet så lite med. Jeg var liksom kjent for å gjøre det slutt, bli sammen, gjøre det slutt, bli sammen osv. Men Frode og jeg funker så utrolig godt sammen. Han er best! 

Har du noensinne vært deprimert? – Ja. 

Har du noensinne hatt hjertesorg? – Ja. 

Har du noensinne vært utro/ har noen vært utro mot deg? – Jeg har ikke vært det, men noen (flere, men ikke F) har vært det mot meg. 

Blir du aldri lei så langt extensions? – Nei, jeg eeeeelsker langt hår. 

Muskler eller tynn kroppsfasong hos kvinner? – Jeg syntes det er fint med en mellom ting. Det er pent å være stram,tynn med former. Jeg syntes ikke skikkelig muskelbunter er noe fint i det hele tatt om det er kvinner eller menn. En godt trent kropp er fint, men ikke for mye slik som bodybuildere liksom. 

Håer dere fikk de svarene dere lurte på, hehe! 🙂 Jeg starter på jobb om bare 30 minutter, så jeg må skifte og ordne meg litt. Vi blogges senere! <3 

3 kommentarer
    1. takk for svar:)
      sånn passholder kjøpte jeg selv, men det kjøpte jeg ekte på victoria secret, men må itj være ekte som du sier:) oja det så ut som vs deksel hehe 🙂

    2. Anonym: Mener at man skal få barn når man vil og har tid til det. Det er krevende å ha barn, å mange skaffer seg barn for å ha barnevakt hver helg – det er feil.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg