TIL DERE SOM DØMMER

Hei dere fine! Og dere ikke så fine. Med det så mener jeg dere som dømmer andre mennesker og ødelegger dagene til andre. 

Som jeg allerede har nevt for dere, så var det igjen en sak om meg i nyhetene. Det ble laget en artikkel om meg som ble lagt ut på VG+, så det var kanskje ikke så mange som fikk lest den siden man måtte betale. Men her om dagen kom det ut en artikkel på Tv2.no hvor man ikke trenger å betale for å lese. Så kanskje derfor har denne artikkelen fått flere kommentarer enn den i VG. Da jeg var i VG bestemte jeg meg for å ikke lese kommentarene, og bare la det ligge. I og med at jeg ikke helt var klar over denne artikkelen, så begynte jeg så klart å lese kommentarene som ligger på facebook siden til Tv2 nyhetene, der de har delt artikkelen om meg. Jeg klarer ikke å sitte å lese dem uten å svare og jeg har så lyst til å snakke til hver enkelt av dem og bare banke vett inn i hodet på dem. Ironisk nok, så vil nok de det samme med meg. Men på hver sin måte. Jeg har screenshotten noen av kommentarene og dere kan jo lese selv. Jeg er syk jeg, jeg er tragisk, jeg er svak og jeg er dum i hodet. Var dere klar over det? ALTSÅ! Jeg har fuckings operert nesen min på grunn av at jeg var misfornøyd med utseende. At det går ann at mennesker skriver slike ting uten å vite hele historien engang altså. Folk er så jævla dømmende! Er det virkelig galskap at jeg valgte å endre på livet mitt til det bedre? Som jeg har skrevet før: Jeg hadde det ikke bra før, nå etter operasjonen har jeg det bra. Det har gjort noe med meg og endret meg til det positive. Et menneske klarte til og med å skrive “beklager for at du gikk på skole med drittunger” og at de vinner når jeg opererte meg. Hva faen. Jeg opererte meg ikke kun fordi jeg ble mobbet, men fordi det var noe jeg ikke klarte å slutte å tenke på. Man må ikke ha blitt mobbet for å ønske å endre på utseende.  Disse kommentarene tar bare helt av, 97% syntes at jeg er gal, at dette er galskap og sykt, mens resten støtter meg og skriver at de er flinkere i Tyrkia enn i Norge. Noe som er sant. 

Jeg syntes det er så sykt at mennesker kan skrive slikt. Tror de ikke at jeg leser det? Det handler ikke om at alle skal se like ut og ditt og datt, men at man skal være fornøyd med seg selv. Jeg er ikke ekstrem! Dersom jeg hadde tatt silikon, operert rumpen, fettsugd hele meg, tatt fillers i hele ansiktet og fjernet seks ribbein for å få smalere midje, DA hadde jeg vært ekstrem og kanskje litt syk. Er man da lik alle andre, dersom man gjør det? Jesus. Jeg blir helt sprø! Våkn opp dere, og skjerp dere. Noe som er enda sykere er at disse menneskene er foreldre og som sikkert har barn med samme problemer som meg. Jeg hadde vært så lei meg dersom noen av disse var mine foreldre. Mammaen min var ikke happy over at jeg opererte meg, men hun prøvde heller ikke å stoppe meg. Hun har levd med meg hver dag og hun vet så godt at jeg ønsket å gjøre det. Det setter jeg pris på! Det er viktig å støtte de som ikke har det så greit. Det tror jeg mange glemmer. Jeg ble operert av en kjent kirurg som har vært innenfor bransjen i maaange år. Han er kjempe dyktig og vet hva han gjør. I norge har kirurgene kanskje 100 neseoperasjoner i året. I Istanbul har de 3-4 om dagen. Alle snakker om “åh, skjer det noe så er du ikke forsikret” osv, og det er sant. Det er en risiko, men man velger jo ikke en klinikk i en bakgate i Thailand liksom. Da jeg var i Istanbul møtte jeg en jente fra Norge som var der for å operere på nytt da nesen hennes var blitt skev etter den første operasjonen. Hun fikk ny operasjon og hele oppholdet dekt. Uansett: Jeg blir helt overrasket over hva folk kommenterer. De kan da umulig ha fått med seg hvordan ting fungerer den dag i dag. Jeg har sagt det selv, at det er trist at så mange endrer seg, men dersom det gjør at personen får det bedre, så kjør på! Så jeg regner med at alle disse menneskene som kommenterer slike ting ikke har en enste ting å pirke på og derfor må pirke på andre isteden 🙂 Respekt til dere folkens. Jeg er faktisk litt i sjokk. Vi blogges

7 kommentarer
    1. Ufattelig mange inkompetente og ignorante mennesker der ute. Drit i dem. Du er fin både utenpå og inni <3

    2. Du er super fin uansett du, Pia! Ikke la noen mennesker trykke deg ned. Så det også var voksne folk som kommenterer, og lurer fryktelig på hva slags forbilde de er for barna sine. Det er ikke rart det er mobbing i verden når voksne folk går frem som et dårlig eksempel! Jeg blir flau! Du som er så ung lever mer i «den voksne verden» stå på, Pia! ❤️❤️❤️

    3. Jeg kommer bare ikke over at media er interesserte i å intervjue noen kun pga en random neseoperasjon 😀 Altså…du er ikke akkurat Isabel Raad eller Sophie Elise som har operert hele kroppen 😀 Det er bare en liten neseoperasjon, herregud som folk tar av 😀 En neseoperasjon er INGENTING!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg