It´s all in my head

God kveld alle dere fine♥

Det er jo helt surrealistisk å være på forsiden av VG, og jeg har merket litt mer oppmerksomhet i dag. Det er litt skummelt samtidig som at det er veldig gøy! Jeg har jo ikke åpnet meg om mitt “andre inngrep” og flere av dere har jo lurt på hva det har vært. Men nå er det altså “out there” så la oss gå videre, haha. Jeg syntes ikke bildene var noe særlig fine så klart, men jeg syntes jo aldri at bilder som andre tar av meg blir noe fine. Å dessuten så er disse bildene tatt i Januar og mye har skjedd på kun de månedene, syntes i hvert fall jeg. Men uansett: I og med at jeg har valgt å være så åpent om et slikt tema så har jeg så klart fått noen kommentarer. Noen støtter meg og syntes at jeg skal få lov til å gjøre hva jeg selv vil, mens andre rakker ned på meg og mener at jeg har blitt hjernevasket. Nei, det har jeg ikke. Jeg har på ingen måte blitt påvirket av noen til å operere meg, det var noe jeg ønsket å gjøre helt siden jeg var liten siden jeg ble mobbet på blant annet barneskolen. Men ja, jeg ble påvirket av toppbloggere til å velge nøyaktig den klinikken i Istanbul. SAMSUNG CSCDet som gjør aller mest vondt for meg nå er å høre “du så finere ut før” eller “du burde angre, du var jo så fin” Det er kjempe kjipt å få høre at man så finere ut før, vet dere hvorfor? Fordi nesen min er fuckings operert og den vil aldri bli slik som den var. Så jeg syntes at man skal droppe slike kommentarer. Men kommentarer vil det alltid være, og jeg som velger å være åpen og “offentlig” må vel bare akseptere det? (Jeg mener det er feil, men mange mener at man må tåle all dritt og motstand som man møter ved å være blogger) Jeg får hele tiden høre at jeg er en flott jente og at jeg ikke må endre mer på utseende. Det er på en måte godt å høre, men på den andre siden så tenker jeg “ikke si hva jeg burde gjøre, jeg velger selv” Men selvom jeg tenker slikt så er jeg klar over at det er trist at “verden” har blitt slik. For den dag i dag er det jo helt normalt å operere seg. Å det er trist. Jeg syntes det er trist at unge jenter velger å operere seg, inkludert meg selv. Men jeg har ikke klart å akseptere meg selv for den jeg er. Jeg har aldri vært fornøyd med utseende mitt og selv nå etter operasjonen så er jeg ikke fornøyd. SAMSUNG CSCJeg ser meg selv i speilet og ser at jeg må få en mer markert kjeve. Jeg ser at jeg trenger en fyldigere overleppe siden underleppen min er mye større. Jeg ser at jeg har begynt å få noen rynker, noen jeg kunne tenkt meg å fjerne. Jeg ser føflekker som jeg tidligere har fjernet, men som har kommet tilbake igjen. Jeg ser en nese som skulle vært litt kortere og litt mer smalere. Jeg ser en munn som skulle vært lengre, noen tenner som skulle vært hvitere og rettere. Jeg ser noen bollekinn som skulle slanket seg litt, og jeg ser en panne som er for høy. Dere aner ikke hvor syk man kan bli av å sitte å se seg selv i speilet. Å det værste er at det kun er jeg som ser det og bryr meg om det. Ingen andre i verden bryr seg om at jeg har litt bollekinn. Jeg vil ikke endre på alt fordi jeg vil at hele verden skal syntes at jeg er perfekt, jeg vil syntes det selv. Men som jeg har hørt, som jeg vet, så kommer jeg aldri til å syntes at jeg er perfekt. Det er bare så kjipt at man ikke bare kan lære seg å like seg selv og akseptere at man er som man er. Pappa sa alltid til meg “Du får være som du er når du ikke ble som du skulle” Jeg skulle hørt mer på han.. 

SAMSUNG CSCDet jeg prøver å si er at man burde prøve å ikke tenke så mye på hva andre tenker om seg. Det er lettere sagt enn gjort, men jeg skal i hvert fall prøve å komme meg litt mer ned på jorda. Jeg tror nemlig ikke at jeg er den eneste som har sett seg selv i speilet og finnet utallige mange feil? Jeg er heldig som har en kjæreste som elsker meg uansett, men så klart liker han meg akkurat slik jeg er. Han elsker meg uten sminke og extensions, han liker meg best uten fillers og operasjoner. Men likevel bruker og gjør jeg det. Jeg har en mor og en søster som elsker meg og syntes at jeg er vakker akkurat slik jeg er,  de syntes at jeg er nydelig uten sminke. Men likevel bruker jeg det. For min del, fordi jeg er usikker på meg selv. Å det gjør meg trist.. Jeg ønsker dere en fin kveld <3 

10 kommentarer
    1. Altså, du har bare tatt en neseoperasjon?
      That`s it ? EN operasjon , i ansiktet ?
      Skjønner ikke at det skal få så mye oppmerksomhet eller at folk skal bry seg om noe sånt ;D Du er ikke den første i verden som opererer nesen, og jeg hadde gjort det selv om det ikke var så dyrt .
      Og jeg synes du ser bra ut 🙂

    2. Fyfan så jævelig du ser ut. Gummibåt lepper og faenmeg to snegler som øyebryn. Nei, jeg håper inderlig at ingen unge jenter ser opp til deg – for du er svak. Svak som lar deg påvirke av mobberne på barneskolen til å ta inngrep som voksen, svak fordi du ikke klarer å være fornøyd med det du hadde og ikke minst svak fordi det er så jævla kortsiktig. Flaut. Håper du selv er fornøyd hvertfall, men naturlig er best for både helse og velvære – i allefall i lengden. Lykke til videre, og bedre lykke i ditt neste liv.

    3. Haha: Jeg er kanskje svak, men må si jeg føler meg sterk som deler og er åpen om det. For jeg VET at det er mange som har det slik som jeg har. Jeg tror heller at det er DU som er svak som ikke engang skriver hva du heter 🙂 For et patetisk liv du må ha, som skriver slike kommentarer til andre. Håper virkelig INGEN ser opp til deg, for du er slem 🙂

    4. Neimen gi deg , hva er det for en slags kommentar ? Den innstillingen din ovenfor andre mennesker er ikke mye å se opp til heller.
      Jenta har tatt en neseoperasjon, ikke operert seg fra topp til tå, liksom . Let it go ..

    5. Til haha.
      Er det noe som er svakt her, så er det, det at du ikke er tøff nok til å stå frem med navn en gang. Hadde du så behov for å skrive den kommentaren at du er villig til å ødelegge en annen persons dag? For hva da? Føler du deg bedre nå?… Hva gir deg rett til å kalle jenta svak? Er det ikke svakere at du faktisk må klikke deg inn og legge igjen en så kvalm kommentar? Hvis du er fornøyd med hvordan du ser ut naturlig, så bra for deg! Virkelig, det finnes ikke bedre, men det å rakke ned på andre som kanskje ikke er det og som velger å operere seg for å forbedre livskvaliteten sin er liksom greit? Da er du et bedre eller sterkere menneske? Mennesker som deg er grunnen til at andre opererer seg! Hva var kommentaren med øyenbrynene for noe? De er jo ikke operert…. Det var bare stygt og usakelig av deg, rett og slett.
      Hvor ble det av medmenneskelighet og det å ønske andre vell og godt?
      Tenk deg litt om neste gang du skal være så stygg mot noen, neste gang så er det kanskje du eller noen du er glad i som står i et svakt punkt i livet og trenger støtte.
      Dette er forkastelig, hjelp hverandre isteden for å bryte hverandre ned! Isåfall kan du ihvertfall være «tøff» nok til å stå frem med navn og ikke under «anonym». Det er ditt valg å lese og kommentere, hvorfor ikke bare la være da?
      Har du ikke noe pent å si, hold heller munn.

    6. Det er rett og slett vondt å gå med et skikkelig kompleks. At man må bruke store deler av livet til å «skjule seg» det gjør faktisk ordentlig VONDT. Folk aner ikke hva de snakker om når de kommenterer slemme ting, Pia! Stå på!! Du ser smashing ut ❤️ Du skriver heller ikke bare om operasjon, men mobbingen rundt alt dette. Stå på, og vit det du gjør er super bra!

    7. Hei Pia,
      Vil bare si at jeg blir trist når jeg leser det du skriver. Jeg blir trist av å lese om at du har vært utsatt for mobbing på barneskolen og for hva føler om eget utseende, og jeg vil si tusen takk til deg for at du deler.
      Jeg synes det er utrolig modig å stå frem med at du føler deg usikker. Alle kjenner seg igjen i det, og det er kun de sterkeste som tør å vise svakhet.
      Når jeg leser om hva du ønsker å endre på skjønner jeg at du fokuserer på detaljer i ansiktet ditt som du selv ikke liker. Jeg ber deg om å zoome ut. Se på ansiktet dit som helhet. Da ser du at munnen, pannen, nesen, kinnene, haken sammen utgjør ansiktstrekkene dine – og det er dette sampillet som gjør deg så vakker som du er. Jeg ser en utrolig pen jente på bildene du legger ut.
      Jeg tror at tryggheten kommer innenfra. Alle har noen som har fått eller får oss til å føle at vi ikke er bra nok. Jeg tror at tryggheten kommer når vi selv føler oss bra nok – eller helst bedre enn disse menneskene. Forventningene om hva andre kan tenke om oss presser oss ned. Jeg vet ikke om du tenker det samme, men jeg tror at det viktigste er å jobbe med selvfølelsen – da blir det ganske enkelt å se den fantastisk pene jenta jeg ser 🙂 Du ser ut som en modell, og jeg heier på deg <3

    8. Må bare si at du hadde en fin nese, men har også fått en veldig fin nese nå. Og jeg vet hvordan du har det, jeg har det på samme måte selv, eller kjenner meg igjen i mye av det du har skrevet. Har hatt komplekser for nesen min siden jeg var tenåring, og bruker unødvendig mye tid på å lese om rhinoplastikk 🙄
      Men i en så utseendefiksert verden vi lever i, blir man veldig påvirket. Og folk som sier at de som velger å operere seg er svake, tenker helt feil. Det er ikke svakt å operere noe man er missfornøyd med, og når det er blitt så tilgjengelig for faktisk å kunne gjøre det så blir det enklere å ta det steget.
      Vi lever i en verden der slike ting er mulig å gjøre, så hvorfor ikke, det eneste dumme ved det er at idealet blir det å ha liten nese, stor munn og du vet, alle vil se like ut, ingen som opererer den lille nesen sin til stor.
      Det er det eneste negative ved det syns jeg, at alle vil se like ut, at stor nese blir sett på som stygt av veldig mange.
      Så egentlig skulle jeg nok ønske at dette ikke var mulig, at man bare måtte være som er og være fornøyd med det, og finne en som likte de tingene man selv ikke liker. Slik som kjæresten din, han var vel sikkert ikke så veldig plaget av nesen din ☺️ Uff, men slik er nå den moderne verdenen vi lever i.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg